Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

    Gaan we weer die kant op ?
    Goedkoop spul aanschaffen en na korte tijd inzien dat het weggesmeten geld is ! Laat je toch niet elke keer opnieuw vangen .

    Waarom zou BD niet eens een avondje of dagje organiseren in het 'verre' West Vlaanderen over portretfotografie met studio- of reportageflitsen. De technieken zijn hetzelfde of je nu strobist of studiofotograaf bent. Ik geef toe, het licht is anders maar dat zal je snel ondervinden. BD kan bv. iemand 'inhuren' of vragen die dit zo onafhankelijk mogelijk kan aanbrengen. Nadien kunnen de deelnemers de theorie aan de praktijk toetsen door zelf aan de slag te gaan, hetzij na de "les" hetzij later.

    Strobisme kan ook met degelijk materiaal 'goedkoop' zijn. Kijk hiervoor maar eens naar het gamma producten dat Phottix aanbiedt. Made in Hongkong maar met een super degelijke kwaliteit. OK het is niet het goedkoopst op de markt maar wel als je over prijs/KWALITEIT wil spreken.
    Je kan deze producten ook bij A&C , Prestige Verstraeten (Kortrijk), Tuyttens (Brugge) e.a. in Antwerpen, Mechelen, Merksem, Halle-Vilvoorde, Genk en Brussel aanschaffen.
    't Is maar een suggestie.

    Groetjes, P.

    Comment


    • #17
      Re: Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

      Oorspronkelijk geplaatst door fotoprint Bekijk bericht
      Gaan we weer die kant op ?
      Goedkoop spul aanschaffen en na korte tijd inzien dat het weggesmeten geld is ! Laat je toch niet elke keer opnieuw vangen .
      Voor je zo'n ik-weet-het-allemaal-beter en mijn-scheten-stinken-niet antwoord geeft, hoop ik dat je beide merken eens naast elkaar hebt gezet en de kans hebt gehad de kwaliteit van beide te vergelijken?
      Ik wel. Ik heb van beide merken enkele modellen softboxen liggen. de 60x90 is zelfs nagenoeg identiek, enkel is die van Selens iets steviger (ondanks dat ze beide een dubbel rib-systeem hebben) en 3x zo goedkoop. En ze hebben beide de zelfde lichtverdelings-fouten.

      De TS gaf zelf al aan geen verloren kosten te willen doen en degelijk materiaal te willen. Ik heb daar in eer en geweten EN met kennis van zaken een antwoord op gegeven.
      Aan hem om een oordeel te vellen met de (relevante) info die hij krijgt.

      Groeten, V.
      http://www.catchlight.be
      Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
      https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

      Comment


      • #18
        Re: Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

        Ik dacht dat dit een forum zonder "scheten" was. Blijkbaar denken anderen er anders over.
        Als je iets te zeggen hebt, doe het dan , maar hou uw scheten zelf bij !!!!!

        Comment


        • #19
          Re: Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

          Maja je moet er geen ruzie over maken ook e zeg.
          Tis gewoon wat advies geven.

          Die man wil de kosten laag houden en proberen of studio/portret iets voor hem is.
          Uiteraard zal hij niet te veel mogen bezuinigen op zijn toestel en lenzen. Maar daar is geen probleem nu.

          Gelukkig kan je wel zeer goedkoop instappen als je dat al hebt naar strobist en mits wat oefenen echt goede resultaten er uit halen.

          Natuurlijk is professioneel studiomateriaal beter. Daar is geen twijfel over. Meer mogelijkheden ook.
          En kwaliteit is zeker een belangrijke factor als je op verplaatsing moet want dan zien die spullen serieus af en gaat er al snel iets kappot.

          Maar om te proberen denk ik dat we hem toch eerlijk en goed advies geven vanuit onze persoonlijke ervaring.

          Comment


          • #20
            Re: Beginneling portret/studiofotografie --> materialen? + beste leermethode?

            Hallo,

            Uiteraard willen we de workshop "spelen met licht" ook op verplaatsing komen geven. Het enige wat we daarvoor nodig hebben is een geschikte en betaalbare locatie voor 2/3 studio's, een "leslokaal" en een passende datum ...
            Laat maar komen dus en we bekijken wat mogelijk is.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X