Beste collega's,
Ik beschouw mezelf als een "goede" fotograaf die alles zelf heeft geleerd door te spelen. Zo ben ik van canon 350D naar een 450D gegaan. Daarna naar een 550D naar een 6D overgegaan. Door de jaren heb ik verschillende lensjes gehad en ik merk dat mijn 50mm f1.4 en 135mm f2 de meest gebruikte lensjes zijn.
Maar alles zonder flits, nog nooit heb ik 1 enkele flits gebruikt....
Je hoort me al afkomen misschien maar ik zou graag leren spelen met flitsers....
Ik had een idee om 2 flitsers aan te kopen.
- beide moeten op een statief kunnen gezet worden
- 1 er van moet ook op mijn 6D kunnen met ttl voor de gemakkelijkheid.
- ook 2 paraplutjes en een softbox zou leuk zijn om te experimenteren.
Natuurlijk weet deze jongen niet veel af van merken/prijs/kwaliteit....
Kan iemand mij begeleiden met het samenstellen van een setje waar ik heel wat experimenteer werk bij ga hebben maar wel voldoende plezier aan ga hebben de komende jaren zonder upgrades te moeten doen?
Prijs? Goh rond de 600-700? Maar goedkoper mag ook.
Ik zou jullie alvast dankbaar zijn!
Ik beschouw mezelf als een "goede" fotograaf die alles zelf heeft geleerd door te spelen. Zo ben ik van canon 350D naar een 450D gegaan. Daarna naar een 550D naar een 6D overgegaan. Door de jaren heb ik verschillende lensjes gehad en ik merk dat mijn 50mm f1.4 en 135mm f2 de meest gebruikte lensjes zijn.
Maar alles zonder flits, nog nooit heb ik 1 enkele flits gebruikt....
Je hoort me al afkomen misschien maar ik zou graag leren spelen met flitsers....
Ik had een idee om 2 flitsers aan te kopen.
- beide moeten op een statief kunnen gezet worden
- 1 er van moet ook op mijn 6D kunnen met ttl voor de gemakkelijkheid.
- ook 2 paraplutjes en een softbox zou leuk zijn om te experimenteren.
Natuurlijk weet deze jongen niet veel af van merken/prijs/kwaliteit....
Kan iemand mij begeleiden met het samenstellen van een setje waar ik heel wat experimenteer werk bij ga hebben maar wel voldoende plezier aan ga hebben de komende jaren zonder upgrades te moeten doen?
Prijs? Goh rond de 600-700? Maar goedkoper mag ook.
Ik zou jullie alvast dankbaar zijn!
Comment