Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560-II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Yongnuo YN560-II

    ondertussen gaan shooten met de fuji en de YN560-II flits op het toestel in een binnenlocatie, de beste instellingen waren het toestel manueel met iso auto max 800, diafragma 2.8, sluitertijd 250, flitsinstelling manueel en daar instellen 1/64 of iets sterker of iets minder sterk naargelang het aanwezige licht. Wel klein beetje ruis dus volgende shoot doe ik de iso auto op 400.

    Comment


    • #17
      Re: Yongnuo YN560-II

      Was er dan zoveel omgevingslicht dat je binnen 1/250 nodig had?
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: Yongnuo YN560-II

        ik ga ervan uit hoe korter de sluitertijd, hoe scherper de foto toch

        Comment


        • #19
          Re: Yongnuo YN560-II

          Als het licht overwegend van je flits komt (maw veel meer flitslicht dan omgevingslicht), is de sluitertijd nauwelijks van belang, je kan dan zelfs op 1/30 ofzo werken.
          Dit komt omdat de flitspuls meestal zo kort is (1/1000s of sneller) dat je toch alle beweging bevriest. Met de sluitertijd regel je alleen nog het omgevingslicht (voor zover er omgevingslicht is).
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Yongnuo YN560-II

            zoals dleemans zegt gaat de flits beweging bevriezen bij weinig omgevinslicht.

            Bij flitslicht ga je de sluitertijd gebruiken voor het uitbalanceren van omgevingslicht en flitslicht. wil je een beetje van de sfeer binnen in je foto opnemen dan zal je de sluitertijd en iso naar behoeve moeten aanpassen.

            Je werkt op F/2.8 wat je dan weer een kleine DOF opleverd met het gevaar van DOF-missers (bvb neus scherp maar de ogen niet).

            Ik probeer altijd een balans te vinden rond de F/4 -F/5.6 en 1/60 seconden (als de mensen te veel bewegen of als er veel omgevingslicht is zal ik pas naar 1/125 - 1/250 gaan.Iso dient om bovenstaande mogelijk te maken.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Yongnuo YN560-II

              Oorspronkelijk geplaatst door rxje Bekijk bericht
              Iemand die weet heeft of deze ( Yongnuo YN560-II) werkt op FUJUI X-E1 en kan je de flits naast het toestel ook aansturen met de ingebouwde flitser van het fototoestel?
              Ik heb een x-e1 en x-pro1, ik heb een snelle test gedaan en mijn flitssysteem werkt met beide camera's,
              het flitssysteem bestaat uit 1 560 TX en 3 yongnuo YN560III flitsers. uiteraard is dit een volledig manueel systeem
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

              Comment


              • #22
                Re: Yongnuo YN560-II

                zijn de opvolgers van de yn560-ii aan te raden?
                Last edited by elkristo; 8 januari 2015, 18:05.

                Comment


                • #23
                  Re: Yongnuo YN560-II

                  Oorspronkelijk geplaatst door elkristo Bekijk bericht
                  zijn de opvolgers van de yn560-ii aan te raden?
                  Als je de YN560-III of IV bedoelt: ja. Ze zijn gelijk aan de YN560-II, maar hebben ingebouwde triggers. Er is control unit voor, de Tx-560, waarmee je dan de flitsen remote kan instellen (output power + zoom). De IV versie heeft dan deze radio unit ook ingbouwd, en kan als master gebruikt worden.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Yongnuo YN560-II

                    ik gebruik deze (3 x 560III) reeds enige tijd en samen met 560 TX een heel prettige combinatie
                    Sony A7III & Sony A7 RIII
                    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                    Comment

                    Working...
                    X