Vreten die Pocket Wizards Flex TT5 van jullie ook zoveel batterijen ? Zou het kloppen dat die dingen langer werken met Alkaline Batterijen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pocket Wizards en batterijen
Collapse
X
-
-
Re: Pocket Wizards en batterijen
Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk berichtHoi, welke batterijen gebruik je nu? Ik gebruik gewone uiteraard niet oplaadbare batterijen omdat ik ze ook niet zoveel gebruik. Maar het verbruik lijt me niet buitensporig.
Misschien nog gebruikers die met oplaadbare NiMH's werken en die hun ervaringen kunnen delen.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk berichtlaat je ze aanliggen? of schakel je ze uit als je ze niet gebruikt?
hier gaan die ook behoorlijk lang mee
Maar na gelezen te hebben dat je best de batterijen of althans ééntje eruit haalt omdat sommige apparaten zelfs als ze afstaan nog stroom uit de batterijen halen, heb ik dit nu gedaan. Ik zal nu zien wat het geeft.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
ik dacht dat er afgeraden werd om oplaadbare batterijen te gebruiken omdat die normaal maar 1.2v leveren.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
-
Dit is het antwoord dat ik al had gepost in het topic van de MH-C9000 lader: (daar werd dezelfde vraag gesteld)
Ik heb in de Yongnuo RF-603C Top Craft AAA accu's zitten, die zitten er al zeker een jaar in, en die werken altijd als ik ze nodig heb (dat is niet zo heel dikwijls).
Maar ik heb hier een draagbare radio (een "wereldontvanger" van den Aldi), als ik daar batterijen of accu's in laat zitten, dan zijn die na een paar weken leeg, ook al is de radio niet gebruikt.
Sommige apparaten hebben de vervelende eigenschap dat ze ook als ze uitgeschakeld zijn ook nog een kleine stroom blijven trekken uit de accu's.
Als je dat merkt, haal dan altijd de accu's uit dat apparaat als je het niet gebruikt (1 accu verwijderen is voldoende, ze staan in serie, als je er dan 1 verwijdert kan er onmogelijk nog stroom door lopen).
Op het werk hebben we een digitale manometers om aan koelinstallaties te werken, daar moet ik er ook altijd 1 batterij uithalen als dat apparaat een tijdje niet wordt gebruikt, anders zijn ze alle vier leeg.
(Bij een van onze klanten hebben ze ook zo'n manometer, en die heeft hetzelfde probleem, daar heb ik toen uitgelegd wat er aan de hand was en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de batterijtjes veel langer meegaan.)
Er zijn dan ook nog lastige apparaten die alleen met volle alkalinebatterijen werken, en die al dienst weigeren als de spanning per batterij (of accu) onder de 1,2V zakt.
In die apparaten kan je eigenlijk geen accu's gebruiken, want de gebruiksspanning daarvan is maar 1,2V per cel (net na het laden is die wat hoger, maar die zakt vrij snel naar 1,2V en blijft dan vrij stabiel tot de accu zo goed als leeg is).
Een alkalinebatterij is op 1,2V eigenlijk nog maar half opgebruikt.
De bruikbare capaciteit van een alkalinebatterij is trouwens een stuk lager dan 2000mAh als de ontlaadstroom boven de 0,5A komt, voor zo'n toepassingen is een low selfdischarge accu altijd beter dan alkalinebatterijen, maar dat wil nog niet iedereen geloven...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht... Zou het kloppen dat die dingen langer werken met Alkaline Batterijen?
http://wiki.pocketwizard.com/index.php?title=Batteries
Power: Two (2) AA (IEC:LR6) Alkaline recommended, other chemistries (NiMH, NiCAD, Lithium) allowed, USB
De meegeleverde Alkaline batterijen steken al een paar maanden in mijn PW's. (Net even getest, zonder problemen.)
Ik gebruik ze slechts sporadisch en heb nog geen ervaring met oplaadbare batterijen in de FlexTT5.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Het is één van de eerste keren dat ik mij betrap op het niet goed doornemen van een handleiding. Ik wacht nu nog eens af wat het wordt als ik in elk apparaat een NiMH batterij verwijder als ik ze niet gebruik. Praktisch is echter anders aangezien ik de flitsstands normaal aan mijn TT5 laat. Nu moet ik die dus ook telkens weer afnemen om de batterijen eruit te halen.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht... Praktisch is echter anders aangezien ik de flitsstands normaal aan mijn TT5 laat. Nu moet ik die dus ook telkens weer afnemen om de batterijen eruit te halen.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtDat begrijp ik niet. De schroefdraad voor een statief zit aan de onderkant, het deurtje voor de batterijen aan de zijkant.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht... Maar d.w.z dat ik momenteel mijn flitsen monteer op hun eigen stands en dus zonder statieven her en der plaats om al naargelang mijn bedoelingen de beste resultaten te halen. ...
Als ik het goed begrijp, werk jij zo:
Bij gebruik van het voetje dat bij de flitser zit, krijg je inderdaad het deurtje van het batterijcompartiment niet helemaal open.
Open laten is ook een optie. Het contact met de batterijen is verbroken en ze kunnen er niet uit vallen.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtEven zelf getest.
Als ik het goed begrijp, werk jij zo:
Bij gebruik van het voetje dat bij de flitser zit, krijg je inderdaad het deurtje van het batterijcompartiment niet helemaal open.
Open laten is ook een optie. Het contact met de batterijen is verbroken en ze kunnen er niet uit vallen.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment