Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondsysteem en -doeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Achtergrondsysteem en -doeken

    Gewoon even een illustratie wat witte achtergrond betreft, vandaag een test gedaan met een witte achtergrond. Eerst test gedaan met een blote flits op de achtergrond met 1 m tussen de beer en achtergrond. Heel wat overstraling, daarna de test gedaan met 1 softbox op de achtergrond met volgend resultaat: http://www.aiev.be/testwitteachtergrondcrop.jpg Ik zag al eerder dat ze daarvoor softboxen gebruiken, nu snap ik ook waarom.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #17
      Re: Achtergrondsysteem en -doeken

      Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
      Gewoon even een illustratie wat witte achtergrond betreft, vandaag een test gedaan met een witte achtergrond. Eerst test gedaan met een blote flits op de achtergrond met 1 m tussen de beer en achtergrond. Heel wat overstraling, daarna de test gedaan met 1 softbox op de achtergrond met volgend resultaat: http://www.aiev.be/testwitteachtergrondcrop.jpg Ik zag al eerder dat ze daarvoor softboxen gebruiken, nu snap ik ook waarom.
      Op 't school gebruikten we ook softboxen maar kan volgens mij zonder als je de flitser gewoon minder zet, soft box houdt deel licht tegen. Ik zet ze gekruist, links op de rechterkant en omgekeerd. Hierdoor vergroot de afstand en is de belichting gelijker. (omg. kwadr. regel)
      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Achtergrondsysteem en -doeken

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Op 't school gebruikten we ook softboxen maar kan volgens mij zonder als je de flitser gewoon minder zet, soft box houdt deel licht tegen. Ik zet ze gekruist, links op de rechterkant en omgekeerd. Hierdoor vergroot de afstand en is de belichting gelijker. (omg. kwadr. regel)
        Met een blote flits zal je het volgens mij ook halen maar ga je de afstand naar achtergrond moeten vergroten (recentelijk ondervonden). Met softboxen kan je volgens mijn bevinding op kleinere ruimtes werken. Ik zal dit in ieder geval testen wanneer ik mijn 2e softbox binnen heb. Met een softbox heb je inderdaad meer licht nodig, met reportage flitsers is het raadzaam om de iso te verhogen. Mijn test deed ik op iso 100, in de softbox zat mijn speedlite 430ex op vermogen 1/1. Ik denk dat iso 400 meer confort zal bieden in mijn geval.

        PS: Waar heb je fotografie gevolgd?
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

        Comment


        • #19
          Re: Achtergrondsysteem en -doeken

          Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht

          PS: Waar heb je fotografie gevolgd?
          Sorry, vergeten antwoorden... PCVO Lokeren
          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Achtergrondsysteem en -doeken

            Oorspronkelijk geplaatst door groen Bekijk bericht
            eventjes kijken bij Folux zowel systeem als rollen in alle maten en gewichten !
            recent ook beslist om met achtergrond te beginnen en na veel lezen en wikken en wegen bij vinyl rol uitgekomen van folux.nl .
            Keuze zw of wit heb ik opgelost door een rol te kiezen met beide kleuren(voor/achterkant). Vinyl is duur maar duurzaam en op lange termijn hoop ik dan toch juiste investering.
            Ik moet mijn opstelling ook dikwijls afbreken wegens geen aparte kamer om als permanente studio in te richten, een kreukbaar/scheurbaar/onafwasbaar papier of doek vol plooien leek mij daarom minder aangewezen.
            Door gewicht hangt het vinyl vanzelf mooi strak en is afwasbaar. Bij Folux is zwaarste kwaliteit (600g/m) en zij leveren dit op een aluminium buis met buitendiameter 50mm.
            Dikwijls lees je over klemmen die je moet aanschaffen om langs de zijkant te beletten dat je rol zichzelf afrolt , hier heb je met de rol van folux geen last van als de dunnere buis van je ophangsysteem erdoorheen steekt.

            Verder kan ik bevestigen dat in kleine ruimtes een zwarte achtergrond makkelijker is dan een witte , je kan zelfs zonder softbox en grote afstand model/achtergrond , mooie resultaten bekomen.
            Met high speed sync kan ik mijn canon 580exII flash gebruiken boven 1/200 s om zelfs een witte achtergrond zwart te maken maar denk er aan dat dit erg belastend is voor je flitslamp en de batterijen..het is niet aangewezen dit heel lange series achter elkaar te doen.
            ik koos voor rol van 2x4m, dit heeft te maken met budget en transportkosten die voor grotere rollen de prijs de hoogte in jagen.
            1 nadeel : zo'n rol weegt zwaar in vergelijking met doek of papier (5kg en meer..)

            Roger
            canon 50d 580exII yn622c

            Comment


            • #21
              Re: Achtergrondsysteem en -doeken

              Bedankt iedereen voor de informatie!
              Net nog even alles bekeken en ik denk dat ik toch ook maar voor een zwarte achtergrond zal gaan.
              Wegens de uitgaven die ik onlangs allemaal moest doen (verhuizen en aankoop meubels) zal ik normaal wel voor een doek gaan (uitwasbaar) ipv vinyl.
              Misschien dat ik dan in de toekomst overschakel naar vinyl, maar ik begin liever met doek.
              Als de resultaten in de ruimte die ik heb goed meevallen, dan kan ik alsnog overschakelen

              Ik zal waarschijnlijk het systeem en doeken uit men eerste post aanschaffen.
              Mocht iemand daar enige ervaring mee hebben, wees welkom om dit te delen
              Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
              Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

              Comment


              • #22
                Re: Achtergrondsysteem en -doeken

                Nog eventjes een vraag, wat raden jullie uberhaupt aan als breedte van een achtergronddoek?
                Sowieso heb je voor een portret minder breedte nodig dan voor een body shot, maar aan welke breedte denken jullie dan (voor body shots)?
                Daarnet een 'set' gezien van Falcon Eyes SPK-1A waar een witte rol bij zit van 2m75 breedte. Ik neem aan dat zo'n breedte wel volstaat?
                Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                Comment


                • #23
                  Re: Achtergrondsysteem en -doeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
                  Nog eventjes een vraag, wat raden jullie uberhaupt aan als breedte van een achtergronddoek?
                  Sowieso heb je voor een portret minder breedte nodig dan voor een body shot, maar aan welke breedte denken jullie dan (voor body shots)?
                  Daarnet een 'set' gezien van Falcon Eyes SPK-1A waar een witte rol bij zit van 2m75 breedte. Ik neem aan dat zo'n breedte wel volstaat?
                  breedte wordt mee bepaald enigzins met de diepte die je ter beschikking hebt voor jezelf om achteruit te stappen. als je 15m achteruit kan, kan 2m voldoende zijn als je dan een tele-lens gebruikt bvb
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Achtergrondsysteem en -doeken

                    tja, 15m achteruit zal er niet in zitten ^^
                    gezien de beperkte ruimte zal ik best opteren van een breedte van 3m denk ik dan maar
                    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                    Comment

                    Working...
                    X