Vandaag ben ik bezig geweest met een heel donker, mysterieus, contrastrijk, "edgy" portret te maken. Ik wil hierbij de techniek van "edge lights" gebruiken, maar ik wil wel haar ogen doen oplichten vanuit het duister. Ik hier hiervoor letterlijk een streepje licht voor nodig, maar het wil niet goed lukken.
Ik ben begonnen met een snoot, maar die was te groot. Dan heb ik een stukje karton voor de snoot gezet tot er nog maar een streepje over bleef, maar ook dat licht was nog te groot EN vooral te cirkelvormig.
Daarna heb ik een reflector met barndoors gebruikt. Ik heb de flappen echt tot zowat een milimeter van elkaar af gesloten, zodat er letterlijk maar een heeeeeel klein streepje was waar het licht door ging. Dit was al iets beter, maar nog steeds niet wat ik wil bereiken. Ik zou graag een gedefinieerde rechthoek van licht over haar ogen willen.
Is er iemand die weet hoe ik zoiets kan doen?
Hierbij mijn resultaten tot nu toe:
Alleen het licht op haar ogen (barndoor vlak voor haar gezicht):
Alleen de edge lights (schuin achter haar):
Het resultaat met edge lights en barndoors:
Foto van de opstelling:
Ik ben begonnen met een snoot, maar die was te groot. Dan heb ik een stukje karton voor de snoot gezet tot er nog maar een streepje over bleef, maar ook dat licht was nog te groot EN vooral te cirkelvormig.
Daarna heb ik een reflector met barndoors gebruikt. Ik heb de flappen echt tot zowat een milimeter van elkaar af gesloten, zodat er letterlijk maar een heeeeeel klein streepje was waar het licht door ging. Dit was al iets beter, maar nog steeds niet wat ik wil bereiken. Ik zou graag een gedefinieerde rechthoek van licht over haar ogen willen.
Is er iemand die weet hoe ik zoiets kan doen?
Hierbij mijn resultaten tot nu toe:
Alleen het licht op haar ogen (barndoor vlak voor haar gezicht):
Alleen de edge lights (schuin achter haar):
Het resultaat met edge lights en barndoors:
Foto van de opstelling:
Comment