Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik mijn vloer wit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe krijg ik mijn vloer wit?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Waar zie jij dat. Is toch niet omdat het 500W lampen zijn dat ze die met volle kracht gebruiken?
    Dat is nu ook wel waar. Met mijn speedlite 430 ex heb ik ruimschoots genoeg om een persoon uit te lichten, dan staat hij op 1/4, 1/8 of 1/16. Het voordeel van venyl zal zijn dat het afwasbaar is. Had je in de foto in het linkje 1 lamp op de achtergrond staan en 2 op het gezin?
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #32
      Re: Hoe krijg ik mijn vloer wit?

      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
      Had je in de foto in het linkje 1 lamp op de achtergrond staan en 2 op het gezin?
      2 softboxen voor gezin, 1 SB-24 voor achtergrond, stond vrij laag in power. Je ziet dat ik wat last had van overstraling, o.a. door afstand die ik niet groot genoeg kon maken, maar besef nu achteraf dat ik op die vinyl duidelijk veel minder power nodig heb om uit te lichten dan met een witte achtergronddoek. Ik herinner me niet meer goed op hoeveel mijn flitskracht stond (denk 1/8), maar had die dus evt. nog wat minder mogen zetten. Ik ga alvast ook kijken nu om een 'blocker' ineen te knutselen zodat ik voorwaartse licht uit flitser wat kan afblokken.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #33
        Re: Hoe krijg ik mijn vloer wit?

        Wij noemen dit anti-scattering omdat het meteriaal harder is absorbeert het minder licht waardoor je meer licht terug krijgt. Is een logisch verschijnsel waardoor je grotere contrasten in licht krijgt. Ik zie dit verschijnsel beroepsmatig dagelijks. Het zijn wel lasers, maar het komt op hetzelfde neer, het blijft licht.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #34
          Re: Hoe krijg ik mijn vloer wit?

          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
          Wij noemen dit anti-scattering omdat het meteriaal harder is absorbeert het minder licht waardoor je meer licht terug krijgt. Is een logisch verschijnsel waardoor je grotere contrasten in licht krijgt. Ik zie dit verschijnsel beroepsmatig dagelijks. Het zijn wel lasers, maar het komt op hetzelfde neer, het blijft licht.
          Haha, ja, fotografie dat is wetenschap eh. Vandaar dat ik het zo leuk vind waarschijnlijk
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment

          Working...
          X