Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sekonic L 358 + flitsers + triggers.
Collapse
X
-
"I'm my own art director, not somebody else's photographer"
Blog: www.gerardmaas.net
Port: www.gerardmaas.com
-
-
Re: Sekonic L 358 + flitsers + triggers.
Als amateur-flitser heb ik mij de TT1 en TT5 van PocketWizard aangeschaft. Een paar maal gebruikt in combinatie met de commander (SU-800) uit m'n macro-set: klik!
Vooral die commander maakt de triggers veelzijdiger. Mij hoor je niet klagen.
En já, de triggers reageren ook op jouw Sekonic lichtmeter.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtAls amateur-flitser heb ik mij de TT1 en TT5 van PocketWizard aangeschaft. Een paar maal gebruikt in combinatie met de commander (SU-800) uit m'n macro-set: klik!
Vooral die commander maakt de triggers veelzijdiger. Mij hoor je niet klagen.
En já, de triggers reageren ook op jouw Sekonic lichtmeter.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtZijn er redenen Jos, om de SU 800 te prefereren boven de Zone Controller van PocketWizard ? Wel een belangrijk prijsverschil tussen beide.
Je moet wel je hersens erbij houden als je manueel gaat:
+3 = volle kracht
0 = 1/8 van volle kracht
-3 = 1/64 van volle kracht
Ik heb die ZoneController nooit gehad, maar 't is duidelijk dat hij meer denkwerk vraagt van de fotograaf.
Behalve het prijsnadeel van ± € 224 (bij Konijnenberg), heeft de SU-800 nog een andere handicap: je kan er niet mee fotograferen met een pet op je hoofd.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtDe AC3 ZoneController is de primitieve versie van de SU-800, maar die doet zijn werk ook goed: klik!
Je moet wel je hersens erbij houden als je manueel gaat:
+3 = volle kracht
0 = 1/8 van volle kracht
-3 = 1/64 van volle kracht
Ik heb die ZoneController nooit gehad, maar 't is duidelijk dat hij meer denkwerk vraagt van de fotograaf.
Behalve het prijsnadeel van ± € 224 (bij Konijnenberg), heeft de SU-800 nog een andere handicap: je kan er niet mee fotograferen met een pet op je hoofd.
Bij Art&Craft SU800 vanaf 15/3 : 209€. PocketWizard ZC : 75€Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtWat betreft het denkwerk en de ZC lijkt mij de keuze van de flitskracht in manueel toch vooral wat ondervinding te zijn en minder het aflezen van exacte cijfertjes. ...
En euh ... de exacte cijfertjes kan je aflezen van je Sekonic L-358.
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht... Bij Art&Craft SU800 vanaf 15/3 : 209€. PocketWizard ZC : 75€Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Enero,
Dit was al een tijdje op mijn to-do lijst (sinds de shoot in November'12 eigenlijk)...
Een tutorial over de PW AC3 controller in actie: crafting-an-image-with-pocket-wizards-ac3-controller
Hopelijk is het nutig.
-groetjes, Gerard."I'm my own art director, not somebody else's photographer"
Blog: www.gerardmaas.net
Port: www.gerardmaas.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk berichtEnero,
Dit was al een tijdje op mijn to-do lijst (sinds de shoot in November'12 eigenlijk)...
Een tutorial over de PW AC3 controller in actie: crafting-an-image-with-pocket-wizards-ac3-controller
Hopelijk is het nutig.
-groetjes, Gerard.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment