Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook een softboxvraag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ook een softboxvraag...

    De batterijtjes zaten idd al mis hahahaha !!! Koen? Wie is koen? (Je hebt dat al es gezegd zeker? Ik ben in de vergeetfase...)
    Hij past ook rechtstreeks op mijn D200 hoor.
    Nu nog de trigger he.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #47
      Re: Ook een softboxvraag...

      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
      Koen? Wie is koen?
      d_oracle zal het graag horen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #48
        Re: Ook een softboxvraag...

        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        d_oracle zal het graag horen
        D_oracle bedoelde ik inderdaad Sven
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #49
          Re: Ook een softboxvraag...

          Met veel belangstelling ben ik deze topic aan het volgen,...
          Ik wil binnenkort ook eens proeven van het studio-gebeuren.

          Een vraagje waar ik mee zit; hier worden prijzen genoemd van alle attributen, en blijkbaar heb je alles wel bijeen voor pakweg 100 euro... maar moet je geen 2 flisters/paraplus/... hebben om fatsoenlijk te kunnen werken? Meestal worden deze dingen toch verkocht als set per 2? Of kan je met één flits ook al een eind komen als beginner?
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

          Comment


          • #50
            Re: Ook een softboxvraag...

            Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
            Of kan je met één flits ook al een eind komen als beginner?
            Begin met 1 flits en leer je licht lezen en 'conduiren'. Ik gebruik niet vaak meer dan 1 flits (behalve dan als ik echt ook achtergrond wil uitlichten en.of als haarlichtje) + reflector. Zoek eens op MadMax, hij postte ooit een mooie reeks filmpjes met 1 licht !
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #51
              Re: Ook een softboxvraag...

              Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              Met veel belangstelling ben ik deze topic aan het volgen,...
              Ik wil binnenkort ook eens proeven van het studio-gebeuren.

              Een vraagje waar ik mee zit; hier worden prijzen genoemd van alle attributen, en blijkbaar heb je alles wel bijeen voor pakweg 100 euro... maar moet je geen 2 flisters/paraplus/... hebben om fatsoenlijk te kunnen werken? Meestal worden deze dingen toch verkocht als set per 2? Of kan je met één flits ook al een eind komen als beginner?
              studioflitsers worden in sets regelmatig verkocht en daar kan je dat idd gebruiken

              op locatie gebruik ik zo weinig mogelijk, meestal 1 flits en dat voldoet meestal meer dan voldoende

              ik raad je zeker aan om anders een strobist-workshop te gaan volgen, een introductie
              dit kan je perfect gaan doen bij d_oracle of anders de andere strobist-manne pete (zijne nick hier om het forum) met zijne compagnon
              daar zal je de nodige theoretische uitleg krijgen en ook onmiddellijk kunnen omzette in de praktijk met oefeningen

              en nadien kan je beginnen met experimenteren, nog meer oefenen, nog meer het licht begrijpen / interpreteren / naar je hand zetten
              ik heb dat sowieso heel veel gedaan met de bijhorende resultaten ook intss, al blijven we leren natuurlijk of experimenteren waar mogelijk
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #52
                Re: Ook een softboxvraag...

                Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                Met veel belangstelling ben ik deze topic aan het volgen,...
                Ik wil binnenkort ook eens proeven van het studio-gebeuren.

                Een vraagje waar ik mee zit; hier worden prijzen genoemd van alle attributen, en blijkbaar heb je alles wel bijeen voor pakweg 100 euro... maar moet je geen 2 flisters/paraplus/... hebben om fatsoenlijk te kunnen werken? Meestal worden deze dingen toch verkocht als set per 2? Of kan je met één flits ook al een eind komen als beginner?

                hangt er van af hoe je je licht wil gebruiken, wat je wil doen... Het strobist gebeuren vertaalt zich meestal tot locatie fotografie en daar gebruiken we flits licht om de bestaande situatie te verbeteren/veranderen. Dus er is naast de flits steeds ook omgevings licht aanwezig. Sterker nog, we trachten dikwijls hier een mooie balans in te vinden. Vandaar dat je met 1 licht al heel wat kan doen. Je hebt er eigenlijk toch altijd 2, de flits en het omgevings licht.

                Een studio echter is een situatie waar je omgevings licht dikwijls tracht uit te sluiten om hierdoor volledige controle over je licht te krijgen... je bouwt alles van 0 op. Maar zelfs dan kan je met 1 licht werken en kan je een reflector toevoegen indien gewenst.

                zoals Nena opmerkte is het erg nuttig om je lichten te begrijpen en dat doe je best door eerst met één licht te gaan experimenteren... tot je deze door en door begrijpt...
                Last edited by d_oracle; 22 maart 2013, 19:29.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #53
                  Re: Ook een softboxvraag...

                  Persoonlijk heb ik veel opgehaald uit de video van zack aria's "one light". De website strobox.com vind ik persoonlijk ook heel intersant.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ook een softboxvraag...

                    Sorry ik dit oude topic nog eens bovenhaal... Ik ben nu al meer dan 45 dagen aan het wachten op mijn trigger uit China.
                    Al de verkoper gecontacteerd, maar doet er een beetje luchtig om, volgens hem is het al zeker in België, volgens de Post nog niet.
                    Ik kreeg een mail op 4-3 dat mijn pakje verzonden is.
                    Al 2x nagevraagd bij de post, vandaag hebben ze alles grondig bekeken, en het is nog steeds in China, als ik zelf mijn traject naga, blijkt dit ook zo te zijn.
                    Wat kan ik het beste doen? Heb de verkoper nu nogmaals gecontacteerd.
                    Ik wil gewoon mijn goedkoop triggertje dat ik kan starten...
                    Al de rest heb ik intussen ontvangen.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ook een softboxvraag...

                      het object is vermoedelijk verloren gegaan! Daar moet jij niet voor opdraaien... Ik doe altijd het volgende:

                      Dear,

                      it's more then 45days now, please refund! the object hasn't arrived.
                      I will start a complaint with paypal and ebay tomorrow, unless you send me a full refund.
                      en dan doe je dat ook vanaf overmorgen... Paypal zal je terug betalen, maar over 't algemeen zullen zij jou eerst al terug betalen.
                      Laat ze niet beloven om het nog eens op te sturen, laat ze alles (ook eventuele verzendingskosten) terugbetalen...

                      je hebt immers buyers protection door paypal.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Ook een softboxvraag...

                        Dus, dat berichtje jij in het Engels voortikte nu (morgen) sturen, en dan indien geen positief resultaat, overmorgen stap 2.
                        Mercitjes. 'k Ga dan morgen ook es kijken voor het triggertje elders te kopen.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Ook een softboxvraag...

                          Ik heb een setje bij DealExtreme (dx.com Chinese) gekocht en het was hier in 3 weken. Ik heb ook andere elektronische producten bij DX gekocht en ik heb ze altijd in ong een maand gekregen. Een keer hebben ze de fouten producten gestuurd en na een redelijk email conversatie met hun klantendienst heb ik de correcte producten ontvangen. Ik kan ze aanbevelen.
                          Ik kan niet dezelfde zeggen voor de triggers.

                          -groetjes, Gerard.
                          "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                          Blog: www.gerardmaas.net
                          Port: www.gerardmaas.com

                          Comment


                          • #58
                            Re: Ook een softboxvraag...

                            ''Ze komen nog eens van de post'' zeggen ze... het is inderdaad nog in China... Maar wat moet ik er eigenlijk van geloven.
                            En blijven wachten en blijven wachten, ga maar morgen stap 2 ondernemen.
                            De rest kwam uit China hoor, dik in orde.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Ook een softboxvraag...

                              je hebt tot 60 dagen om een complaint in te dienen bij paypal... dus beter niet meer wachten... als ze nog toe komen zoveel te beter, maar zorg maar dat je je geld terug krijgt.

                              doe dus het volgende: zeg opnieuw, dat je niet akkoord gaat, dat het veel te lang geduurd heeft en dat je morgen met de complaint start! Zo geef je ze nog een laatste kans om terug te betalen.

                              dit zijn situaties die wel eens voorvallen... ergens geraakt het verloren, en niemand wil natuurlijk verlies leiden... doch vermits paypal buyers garantie geeft, ontsnap je als je binnen de 60 dagen je complaint indient.

                              normaal stuur ik ze een mail als ik na 4 weken niets gezien heb.
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • #60
                                Re: Ook een softboxvraag...

                                Mail is verstuurd si. Ze moeten mij zo maar niet aan het lijntje houden. Dank je wel.
                                facebook
                                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                                Comment

                                Working...
                                X