Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

synchroon flitsen probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: synchroon flitsen probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    welke camera heb je? 1/250ste is meestal al te veel voor een Canon... Bij Nikon lukt het soms tot 1/320, canon 5D bv. max 1/160
    Dat is uittesten. Ik heb met mijn 40D al gesyncd op 1/320ste buiten in volle zon. Met mijn studioflitser dit weekend 1/250ste en had een zwarte band. Het verschilt dus ook deels van het materiaal.


    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    interdaad... juiste kabeltje bestellen voor de 50D en twee setjes van 20€... dan heb je twee ontvangers en twee zenders... die heb je nodig... De ene zender staat op je toestel en de andere in je hand...
    Dat is inderdaad een noodzaak en ook niet vergeten van op elke zender en ontvanger een ander kanaal in te stellen of je doet je flits afgaan voordat je een foto maakt & mogelijks is de flits nog niet klaar voor een 2de fire die zal gegeven worden door je toestel
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: synchroon flitsen probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door bernus Bekijk bericht
      ik heb een canon 50D.

      Klein vraagje: als je met die RF602 je camera draadloos wil laten afgaan heb je zo'n extra kabeltje nodig van je toestel naar een ontvanger van RF602 . En laat je toestel en flitsers dan afgaan via het zendertje van de RF602? Om van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken heb je dus een extra ontvanger nodig of vergis ik mij?
      kijk ook eens hier naar: click
      dan heb je één transmitter, één transeiver en één receiver nodig...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: synchroon flitsen probleem

        Ik heb de RF602 aangekocht ( in China) en vandaag getest. Met deze triggers is er geen probleem. Ik kan zelfs tot 1/250 ste gaan en nog steeds een goede synchronisatie. Ik heb bij deze test ook mijn toestel laten afgaan via de hahnel afstandsbediening. Dus bestond de zwakke schakel uit de cactus V triggers. Waarschijnlijk een beetje verouderd.
        Ook nog een bedankje aan iedereen die mee heeft helpen zoeken naar een oplossing.
        Met vriendelijke groeten,
        Bernus

        Comment


        • #19
          Re: synchroon flitsen probleem

          De ab triggert niet alleen je camera, maar ook de flitsen en dat is natuurlijk veel te vroeg voor de flitsen, want de spiegel moet eerst nog omhoog en de sluiter open.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X