Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

starten met studioflitsen: tips voor aankoop? (miskoop vermijden ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: starten met studioflitsen: tips voor aankoop? (miskoop vermijden

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    tja... dromen is fijn... maar de bewuste foto is gemaakt door Joe mcnally... dat is zo een beetje willen muziek maken als U2 door een paar gitaren te kopen... Die mens heeft tonnen ervaring! 20 jaar werkte hij voor national geografie...

    en voor deze foto alleen... gebruikt hij een batterij van minstens 7 - SB9xx met elk een batterijpak... zonder!!! parapluutjes of PLM's... PLM's bieden geen meerwaarde bij sportfoto's, vermits ze erg nauwgezet gericht moeten worden. Je ziet het dan ook niet toegepast. Sportfoto's maak je met een bareflash! Hardlicht! zoals je op je eigen voorbeelden gemakkelijk kan zien....

    my 2 cents: schaf je één enkele flits aan, een statiefje, een paar triggers, een 2 in 1 paraplu en leer dit materiaal door en door kennen... zo is Joe Macnally begonnen en ook Zach Arias en David Hobby... en all grote fotografen... Van zodra je met meer flitsen gaat starten, slaag je er nooit in om één flits te begrijpen...
    Bedankt Koen voor dit duidelijke en eerlijke antwoord. Ik heb de making up video van de bewuste foto gezien en het is inderdaad fenomenaal. Joe Mc nally is echt meester in dit soort
    fotografie. Ik ga sowieso jou raad opvolgen om een lumopro statief te kopen, de sb700 heb ik al, een 2 in 1 paraplu en misschien een plm.
    Later kan er een tweede set bijkomen, maar ik hou van actie fotografie en hoop toch het resultaat in de derde foto te verkrijgen op de een of andere manier.
    Ik weet dat de snowboard foto's sowieso ism met een jinbei discovery 600 geschoten zijn.

    Wat ik ondertussen uit je site en dit forum gehaald heb is, zoek en vind het beste natuurlijke licht, werk hier mee en pas het aan.
    De rest komt later, maar fotografie is zo een breed begrip en er moet tonnen ervaring opgebouwd worden. Naast de actie fotografie hou ik ook van de meer statische fotografie.
    De werken die ik van jou reeds gezien heb op modelmayhem zijn schitterend. Ik hoop sowieso een cursus bij jou te kunnen volgen en had me trouwens al eerder deze week aangemeld voor
    toekomstige cursussen. Dus van zodra je nieuws hebt omtrent nieuwe data, aarzel niet om het bericht duidelijk te maken.

    Indien je zelf goede lectuur weet om te leren dan hoor ik het graag.

    Comment


    • #47
      Re: starten met studioflitsen: tips voor aankoop? (miskoop vermijden

      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht

      Indien je zelf goede lectuur weet om te leren dan hoor ik het graag.

      het betere werk:
      Zach Arias heeft een prima DVD setje gemaakt: the one light workshop
      Joe McNally heeft een boek: The Hot Shoe Diaries
      David Hobby heeft DVD's gemaakt... setje van 7: Lighting in Layers, maar persoonlijk vind ik Zach's dvd's beter
      m'n favoriete strobist fotograaf is echter: Don Giannatti: Lighting Essentials

      en tenslotte is er creative live, waar je de opnamen van heel wat interessante workshops kan terugvinden
      Last edited by d_oracle; 14 juli 2013, 11:56.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #48
        Re: starten met studioflitsen: tips voor aankoop? (miskoop vermijden

        Bedankt voor de geweldige tips, "The Hot Shoe Diaries" stond al een tijdje op mijn Wishlist.
        Naast dit boek heeft hij nog enkele andere. Jammer dat "The one light workshop" niet meer op een legale manier te verkrijgen is.


        Flash on a budget...

        Pro Photographer is back with Zack (Arias)! In this video we give him one flash and one very cheap camera (http://amzn.to/1wh2eud) that has problems syncing ...


        Dit is eentje puur voor vermaak, geweldige man die Zach.

        Enkele citaten uit de video:

        "So much to learn from how this man flows and goes."
        "Money? I don't have any money, I'm from America, we're in debt"

        Comment

        Working...
        X