Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: montage softbox paraplu met reportageflits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Advies gevraagd: montage softbox paraplu met reportageflits

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    jammer dat je je niet bent komen informeren voor je aankoop... persoonlijk zie ik geen enkele reden om een softbox paraplu te kopen... ik heb er zo eentje liggen en gebruik die nooit... als ik zacht licht nodig heb dan gebruik een gewone shoot through paraplu van pakweg 4€ click
    als ik m'n licht daarentegen beter wil controleren, en de hele omgeving niet wil mee verlichten of ik will een sterkere lichtopbrengs bekomen dan gebruik ik een bounce paraplu... een bounce paraplu heeft net hetzelfde licht als een shoot through en zal de huid even mooi belichten (wat jij daar vermoedelijk bedoelt is het verschil tussen zilver bekleding en witte bekleding...). Ik kan hier zelfs kiezen tussen wit, goud of zilver... in functie van m'n outcome maak ik m'n keuze... Vermits de bounce paraplu's best groot kunnen zijn is het licht nog steeds erg zacht, je zal het onderscheid niet zien op een enkel model. Al bij al moet je een bounce paraplu 20 cm verder zetten als een shoot through... nu ik zie zelden iemand een shoot through tegen z'n model aan plakken... dus in de praktijk is het hetzelfde.
    als ik een nog betere controle wil van m'n licht dan gebruik ik een softbox en die kost pakweg 30€ click

    m'n advies: om te starten koop je gewoon een 2-in-1 paraplu, dan heb je beiden... je vindt ze vanaf 12-15€ click
    d_oracle, ik sta op het punt nog een softbox aan te kopen. Heb je deze van 60X90 ook bij deze verkoper gekocht in dit linkje: http://www.benl.ebay.be/itm/60-90cm-...item3f1707a933
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #17
      Re: Advies gevraagd: montage softbox paraplu met reportageflits

      Dat is dezelfde verkoper als in d_oracle zijn link.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment

      Working...
      X