Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

    Het was idd vrijdag het YN-622 pakket.
    Op het 1ste zicht vrij stevig gebouwde triggers, easy to use

    nu nog een deftig testje mee uitvoeren
    had ik nu nog een derde transeiver gehad, was de test nog leuker geweest

    we zullen proberen eens te bloggen binnenkotrt waar de blog een 1ste post zal krijgen van een test van de YN-622
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

      Beste SVIS ik ben nu druk bezig met mijn eigen test, misschien kunnen we wat info uitwisselen. Ik wil weer verschillende merken flitsers testen, maar heb niet het budget om al die flitsers aan te schaffen. Ik heb intussen de Nissin DI866MKII, Canon 430EX I en de Canon 580EX II kunnen testen (omdat ik deze flitsers bezit). Mijn eerste concept: http://members.casema.nl/mmuetstege/YN622C.html
      Ik ga ook mijn vergelijking met opties t.o.v. de Odin, King en ST-E2 plaatsen.

      Comment


      • #18
        Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Beste SVIS ik ben nu druk bezig met mijn eigen test, misschien kunnen we wat info uitwisselen. Ik wil weer verschillende merken flitsers testen, maar heb niet het budget om al die flitsers aan te schaffen. Ik heb intussen de Nissin DI866MKII, Canon 430EX I en de Canon 580EX II kunnen testen (omdat ik deze flitsers bezit). Mijn eerste concept: http://members.casema.nl/mmuetstege/YN622C.html
        Ik ga ook mijn vergelijking met opties t.o.v. de Odin, King en ST-E2 plaatsen.
        Ik kan gaan testen met een 430 EX-II, Sigma DG-500 super, YN-460, YN-460-II, YN-560
        Aan mijn zijde doe ik ook zo snel mogelijk het nodige om idd eens te testen.
        We kunnen dan idd info gaan uitwisselen.

        Wat ik wel al weet, is waar ik problemen had om mijn sigma-flits aan te sturen met de RF-602's, lukt dit zonder probleem met de sigma in manuele modus, kan ik ook de instellingen klaarblijkelijk wijzigen dus dat zit precies al goed. Diepgaandere testing moet nog gebeuren. Wat wel ook getest is, is de passthrough in manuele modus. Zo heb ik mijn sigma aangestuurd met de 622 & mijn andere flitsers via de rf-602. Deze stond dan op de sending transeiver unit
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #19
          Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

          Hoi SVIS, Ik heb vandaag de Canon 430EX II gestest en de Metz 50AF-1. Zo te zien zijn de Metz flitsers compatibel, maar echt testen is natuurlijk zeker weten.
          Zover ik nu kan zien kan de YN-622C meer type flitsers aan dan de Phottix Odin.

          Wat ik nu getest heb:
          Canon 430EX I en II
          Canon 580EX II
          Nissin DI866 MKII
          Metz 50AF-1

          Comment


          • #20
            Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Hoi SVIS, Ik heb vandaag de Canon 430EX II gestest en de Metz 50AF-1. Zo te zien zijn de Metz flitsers compatibel, maar echt testen is natuurlijk zeker weten.
            Zover ik nu kan zien kan de YN-622C meer type flitsers aan dan de Phottix Odin.

            Wat ik nu getest heb:
            Canon 430EX I en II
            Canon 580EX II
            Nissin DI866 MKII
            Metz 50AF-1
            ik zou eigenlijk nog een 3de unit moeten hebben om te kunnen gaan spelen met de ratio's deels in de groepen-verdeling
            doch is het voor mij in 1ste instantie het belangrijkste, de performantie met de HSS, zodat ik meer volopen kan fotograferen in de zon enigzins.
            ook ben ik benieuwd hoe de manuele goedkope flitsen hierop gaan reageren, of deze een zwarte band gaan geven of niet.

            voor mij zijn de belangrijkste eigenschappen de HSS aan de ene zijde, en dan de TTL-functionaliteit aan de andere zijde voor bvb huwelijksopdrachten mss in de toekomst in slechtere belichte ruimtes waar je dan in de background flitsen kan gaan plaatsen voor de nodige 'egalere' belichting in combinatie met een flits 'on-shoe' om de actie voor jou enigzins te bevriezen.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #21
              Re: Youngnuo YN-622 - only for Canon at this moment

              Manual flitsen boven de sync speed is wel mogelijk met hypersync, maar je hebt dan een flitser nodig die een lange flits duur heeft, bij een YN560 kom je dan snel uit op vol vermogen flitsen. HSS is alleen weg gelegd voor de flitsers die dat ondersteunen zoals de Canon 580EXII, 430EXII of de Yongnuo YN568.
              Kun jij volgens mij testlijstje kijken wat de Sigma DG-500 super doet, werkt HSS? Kun je manual en auto zoomen, is er een modellight functie? Kun je vermogen ook manual instellen?

              Comment

              Working...
              X