Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 EXII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Wel ik heb reeds een paraplu, octagon softbox en beauty dish gekocht.
    Als je zo'n triggersetje zoals de RF602 gebruikt met 2 flitsers, koop je dan één sender + receiver en stuurt de master de slave aan, of toch beter 2 receivers voor een betere 2.4ghz ontvangst ?
    Bij de CT-04 kocht ik één zender met 2 ontvangers.
    ben nieuwsgierig... wat heb je dan precies gekocht? een standaard softbox of beauty dish is niet geschikt om op een reportage flits aan te sluiten...
    die veroorzaakt dan over 't algemeen hotspots of een ander resultaat dan je er normaal van zou verwachten...

    best van al twee setjes kopen dan heb je meteen ook een reserve zender... en kan je ze ook gebruiken om je camera remote aan te sturen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

      Deze paraplu octagon softbox : http://www.benl.ebay.be/itm/New-Prof...item1c213b5af4
      En deze beauty dish : http://www.aurora-store.com/public/c...33273417&ln=gb

      Valt dit zo op die hotspots? Heb je daar evt een voorbeeld van?
      Weet wel dat een goedkopere reflector hotspots zou geven en dat de California Sunbounce één van de betere is, maar voor softboxen/beauty dishes heb ik nog niet gehoord dat dit ook hotspots kan geven.

      Comment


      • #18
        Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

        de softbox is ok...
        de beauty dish is niet geschikt... je moet er allereerst een juiste aansluiting voor vinden/kopen (weet niet als dat bestaat) en daarna ook een reflector schijf die niet hol is maar bol! want het licht van een reportage flits, flitst recht door en van een studio flits rondom...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

          Wel heb de aansluiting al, er bestaan aansluitingen maar vond reeds een makkelijke DIY aansluiting, gewoon de Gary Fong lightsphere erop en de 580 EXII zit stevig vast in de beauty dish door het uitvouwbaar plastic zie http://www.fotoshopaalten.com/media/...llapsible2.jpg
          De reflector schijf is aan één kant bol en andere kant hol, dus geschikt neem ik aan als ik de bolle kant naar de binnenkant richt?

          Zopas eens m'n 580 EXII off camera getest als master in een trigger + 270 EXII als slave zonder trigger en beiden werkten perfect.
          Is eigenlijk niet nodig met 2 triggers te werken dan, geeft de 580 EXII een sterk genoeg signaal door naar de 270 EXII als slave, is dit 2.4 GHZ frequentie tussen de flitsers onderling?

          Want twijfel nu als ik met 2 triggers zou werken of 1 trigger + de andere gewoon in slave zonder trigger.
          Last edited by CanonYouCan; 1 oktober 2012, 19:21.

          Comment


          • #20
            Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            is dit 2.4 GHZ frequentie tussen de flitsers onderling?
            ik vrees dat dit puur optisch is...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

              buiten gebruik ik meestal een reflectiescherm en probeer niet te flitsen, als er toch moet geflitst worden, dan gebruik ik liefst een paraplu, of inflitsen op het reflectiescherm (sunbounce) , paraplu heeft het nadeel dat je veel licht verliest, ik gebruik dan ook 2 flitsers SB800 naast elkaar, voordeel is wel het zachte licht. een beautydisk geeft meer licht op het model, maar het licht is harder.
              Een groot nadeel voor mij van een beautydisk is die grote ringen als cathlight in de ogen van het model, ik hou er helemaal niet van, ik vind ze echt lelijk, maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment

              Working...
              X