Hallo, als ik fotografeer met mijn studiolampen komt er aan de linkerkant of bovenkant een lichtstreep. Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lichtstreep op foto bij gebruik flitslicht
Collapse
X
-
-
Re: Lichtstreep op foto bij gebruik flitslicht
Oorspronkelijk geplaatst door Dllu Bekijk berichtHallo, als ik fotografeer met mijn studiolampen komt er aan de linkerkant of bovenkant een lichtstreep. Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen?
Comment
-
is hoogst waarschijnlijk een probleem van te hoge sluitertijd.
ik haal max 1/200ste met mijn rf602 zendertjes op canon.
alles trager dan 1/200ste is geen probleem, je moet es een paar testfotos maken en op verschillende sluitertijden en je zal snel zien waar de mogelijkheden van je toestel ophouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk berichtis hoogst waarschijnlijk een probleem van te hoge sluitertijd.
ik haal max 1/200ste met mijn rf602 zendertjes op canon.
alles trager dan 1/200ste is geen probleem, je moet es een paar testfotos maken en op verschillende sluitertijden en je zal snel zien waar de mogelijkheden van je toestel ophouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk berichtAls het een probleem was van te snelle sluitertijd (vs max sync speed), zou hij een zwarte balk zien op zijn foto's, maar geen lichtstreep.
maar zonder foto kunnen we niks fatsoenlijk weten!nikon stuff
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk berichtAls het een probleem was van te snelle sluitertijd (vs max sync speed), zou hij een zwarte balk zien op zijn foto's, maar geen lichtstreep.
Comment
Comment