hallo,
ik ben sterk geinteresseerd in studio fotografie (portret en model shoots)
ik heb een garage ingericht als beginners studio (6x3m) witte muren.
en kocht een Falcon Eyes Studioflitsset SSFK-3150B (beginner remember)
ik heb een d5000(geen commanderstand),
ik heb ook een sb900 en een sb910 ter beschikking
2 softboxen voor de studio flitsen en 1 swivel met umbrella voor de sb's
binnen kort komt er een budget van +- 1000euro beschikbaar die ik wil spenderen aan men hobby,
mijn vraag is nu wat doe ik het best ?
aanschaf nieuwe body (d7000) met commander stand, dan kan ik de 2sb's met cls aansturen en 2 studio flitsen op remote (su4) voor de achtergrond uit te lichten (te fel!)
een extra cls flits kopen (sb900 als master op men body en de andere 2 als slave) + studio flitsen op achtergrond
of betere studiolichten die minder hard kunnen flitsen dan 1/8 (gezien de beperkte grote van de studio)
zoals gezegd ik ben beginner , ik volg een cursus digitale fotografie in het avond onderwijs en ken er al een basis van maar ik denk dat er betere mogelijkheden zijn die bij mij nog niet opkwamen.
iemand die mijn chinees kan ontrafelen en mij wat verder op weg kan helpen
mvg,
ik ben sterk geinteresseerd in studio fotografie (portret en model shoots)
ik heb een garage ingericht als beginners studio (6x3m) witte muren.
en kocht een Falcon Eyes Studioflitsset SSFK-3150B (beginner remember)
ik heb een d5000(geen commanderstand),
ik heb ook een sb900 en een sb910 ter beschikking
2 softboxen voor de studio flitsen en 1 swivel met umbrella voor de sb's
binnen kort komt er een budget van +- 1000euro beschikbaar die ik wil spenderen aan men hobby,
mijn vraag is nu wat doe ik het best ?
aanschaf nieuwe body (d7000) met commander stand, dan kan ik de 2sb's met cls aansturen en 2 studio flitsen op remote (su4) voor de achtergrond uit te lichten (te fel!)
een extra cls flits kopen (sb900 als master op men body en de andere 2 als slave) + studio flitsen op achtergrond
of betere studiolichten die minder hard kunnen flitsen dan 1/8 (gezien de beperkte grote van de studio)
zoals gezegd ik ben beginner , ik volg een cursus digitale fotografie in het avond onderwijs en ken er al een basis van maar ik denk dat er betere mogelijkheden zijn die bij mij nog niet opkwamen.
iemand die mijn chinees kan ontrafelen en mij wat verder op weg kan helpen
mvg,
Comment