Hoi,
Ik heb een D-Lite 400 set en 2 reportageflitsers (YN560 en Speedlite 430 II) .
Deze morgen eens geprobeerd om met de reportageflitsers een witte achtergrond wit te krijgen. Helaas zonder succes. Witte zones wel maar een mooi egale witte achtergrond lukte niet. Zet je ze dichtbij dan heb je meer licht maar krijg je hotspots op je achtergrond.
Theoretisch zou je 3 stops (minstens 1) meer licht op je achtergrond dan op je model moeten hebben. Dit lijkt mij redelijk onrealistisch met een reportageflitser of kan het wel?
Kan je met reportageflitserslicht het licht laten bouncen in paraplu's om de achtergrond egaler te verlichten of kom altijd vermogen te kort?
Zijn er mensen die het kunnen?
Randbemerking: Op gelijke afstand en op vol vermogen gaf de 430 een grotere witte vlek dan de YN560 terwijl deze toch krachtiger zou moeten zijn? Wat kan de reden zijn?
Alvast bedankt
Tim
Ik heb een D-Lite 400 set en 2 reportageflitsers (YN560 en Speedlite 430 II) .
Deze morgen eens geprobeerd om met de reportageflitsers een witte achtergrond wit te krijgen. Helaas zonder succes. Witte zones wel maar een mooi egale witte achtergrond lukte niet. Zet je ze dichtbij dan heb je meer licht maar krijg je hotspots op je achtergrond.
Theoretisch zou je 3 stops (minstens 1) meer licht op je achtergrond dan op je model moeten hebben. Dit lijkt mij redelijk onrealistisch met een reportageflitser of kan het wel?
Kan je met reportageflitserslicht het licht laten bouncen in paraplu's om de achtergrond egaler te verlichten of kom altijd vermogen te kort?
Zijn er mensen die het kunnen?
Randbemerking: Op gelijke afstand en op vol vermogen gaf de 430 een grotere witte vlek dan de YN560 terwijl deze toch krachtiger zou moeten zijn? Wat kan de reden zijn?
Alvast bedankt
Tim
Comment