Re: reflectiescherm & zon
het principe blijft min of meer hetzelfde. JE bevriest je model met je speedlight.
In de meeste gevallen gebruik ik zelfs een YN-460 II niet boven halve kracht op locatie.
Er bestaan ook oplossingen waaar je mits een goed gekozen swivel zelfs 4 speedlights aan kan bevestigen en de kostprijs was rond de 20 dollar.
1 stop is ook niet compleet waar, 2 speedlights op volle kracht gecombineerd geven ongeveer een flitsoutput van anderhalve kracht van 1'tje.
http://photolover.diyphotography.net...flash-bracket/ => het plaatje dat ik bedoelde.
Ook heb je modifiers waarmee je lange afstanden kan overbruggen zoals de PLM (Parabolic Light Modifier).
Er zijn net zoals in de studio zoveel modifiers beschikbaar.
Ik gebruik zelf studio-modifiers op locatie met een speedlight en mijn 'studio' maakt ook volledig gebruik van speedlights.
Het lid 'geertvandenbroeck' heeft een hele interessante blog geschreven omtrent het gebruik van studio light modifiers met speedlights, toch met een bowens s-koppeling.
Zo gebruik ik dus een jinbei softbox met een speedlight en ook een beauty-dish met grid/honingraad indien nodig.
De meerdere speedlights zoals jij gaat aanhalen, kan indd heel interessant zijn voor in volle zon te kunnen gaan werken waar jij dan het voordeel hebt nu van de PW's en merkeigen flitsen waardoor je de high speed sync kan gebruiken en dus kortere / snellere sluitertijden dan de min of meer standaard sync-speed van 1/200ste bij de meeste camera's in combinatie met 'goedkopere' triggers (al heeft pixel een mooi antwoord erop klaar met hun king en zeker met nieuwe add-ons die op stapel zouden staan)
Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2
Bekijk bericht
In de meeste gevallen gebruik ik zelfs een YN-460 II niet boven halve kracht op locatie.
Er bestaan ook oplossingen waaar je mits een goed gekozen swivel zelfs 4 speedlights aan kan bevestigen en de kostprijs was rond de 20 dollar.
1 stop is ook niet compleet waar, 2 speedlights op volle kracht gecombineerd geven ongeveer een flitsoutput van anderhalve kracht van 1'tje.
http://photolover.diyphotography.net...flash-bracket/ => het plaatje dat ik bedoelde.
Ook heb je modifiers waarmee je lange afstanden kan overbruggen zoals de PLM (Parabolic Light Modifier).
Er zijn net zoals in de studio zoveel modifiers beschikbaar.
Ik gebruik zelf studio-modifiers op locatie met een speedlight en mijn 'studio' maakt ook volledig gebruik van speedlights.
Het lid 'geertvandenbroeck' heeft een hele interessante blog geschreven omtrent het gebruik van studio light modifiers met speedlights, toch met een bowens s-koppeling.
Zo gebruik ik dus een jinbei softbox met een speedlight en ook een beauty-dish met grid/honingraad indien nodig.
De meerdere speedlights zoals jij gaat aanhalen, kan indd heel interessant zijn voor in volle zon te kunnen gaan werken waar jij dan het voordeel hebt nu van de PW's en merkeigen flitsen waardoor je de high speed sync kan gebruiken en dus kortere / snellere sluitertijden dan de min of meer standaard sync-speed van 1/200ste bij de meeste camera's in combinatie met 'goedkopere' triggers (al heeft pixel een mooi antwoord erop klaar met hun king en zeker met nieuwe add-ons die op stapel zouden staan)
Comment