Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellen 2de gordijn op 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: instellen 2de gordijn op 60D

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Waarom zou je bij sfeer beelden gaan wisselen tussen eerste en tweede gordijn? Dat heeft toch alleen belang bij bewegende dingen.
    goede vraag, natuurlijk, maar ik kan ze niet beantwoorden, ik krijg les en onze leraar zei dat we foto's moesten maken op het het 1ste en 2de gordijn maar dat kon ik dus niet omdat "dank" zijn mijn RF602 trigger de flits afging op het 1ste gordijn. Ik heb nog geen resultaten gezien van foto's die toen gemaakt zijn op de 2de gordijn om te kunnen vergelijken met de mijne.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

    Comment


    • #17
      Re: instellen 2de gordijn op 60D

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      waarom zou die? als iedereen het op de midden pin doet...
      iedereen is Nikon, dus.....

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Zou zeker kunnen, maar dan ga je eigenlijk ook al naar een meer geavanceerde trigger.
      geavanceerd? Het is "gewoon" de verbinding van de sturing op het printplaatje anders leggen ipv naar het midden naaar 1 van zijpinnetjes. De nikon en canon hebben nu toch ook al niet dezelfde voetjes, de reportageflitsen worden toch ook gemaakt en voor Canon en voor Nikon apart.

      Trouwens: zelfde probleem bij Pentax heb ik juist gehoord van een collega....
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #18
        Re: instellen 2de gordijn op 60D

        Er is inderdaad verschil in de manier waarop verschillende merken de flitsschoen gebruiken.
        Naar wat ik hier lees:

        is de RF602 enkel voor Nikon geschikt terwijl de Nissin SC-01 (weliswaar niet draadloos) voor alle
        merken zou geschikt zijn:

        Mogelijk bechik je over het verkeerde type en moet het dit zijn:

        Comment


        • #19
          Re: instellen 2de gordijn op 60D

          Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
          Er is inderdaad verschil in de manier waarop verschillende merken de flitsschoen gebruiken.
          Naar wat ik hier lees:

          is de RF602 enkel voor Nikon geschikt terwijl de Nissin SC-01 (weliswaar niet draadloos) voor alle
          merken zou geschikt zijn:

          Mogelijk bechik je over het verkeerde type en moet het dit zijn:
          http://www.cameranu.nl/nl/strobe-fla..._19194_170784/
          Die RF 602 is niet alleen voor Nikon geschikt, hoor, en ik heb wel degelijk deze voor Canon, want alles werkt perfect behalve dat hij het flitsen op het 2de gordijn negeert!

          hier de RF602 voor Canon:


          de andere RF603 is de opvolger voor de RF602 maar deze zou toch niet zo goed zijn als de RF602 en ook nog iets duurder, wat ik niet weet natuurlijk is of deze wel toelaat van het flitsen op het 2de gordijn...
          Last edited by RichKE; 14 maart 2012, 12:49. Reden: vervolledigen
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #20
            Re: instellen 2de gordijn op 60D

            Ha, ik begrijp het. Er is een RF602 voor Nikon en Canon apart daar waar de RF603 universeel poogt te zijn.
            Hier is een review te vinden, de tweede respons maakt oa melding van het met succes gebruiken van 2de gordijn sync.
            Vreemd is wel dat de handleiding van het hele 2de gordijn gebeuren geen melding maakt:

            Comment


            • #21
              Re: instellen 2de gordijn op 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
              Ha, ik begrijp het. Er is een RF602 voor Nikon en Canon apart daar waar de RF603 universeel poogt te zijn.
              Hier is een review te vinden, de tweede respons maakt oa melding van het met succes gebruiken van 2de gordijn sync.
              Vreemd is wel dat de handleiding van het hele 2de gordijn gebeuren geen melding maakt:
              http://www.hkyongnuo.com/e-detail.php?ID=282
              ook daar ben je mis in, er is ook een RF603 voor Canon en ééntje voor Canon.
              Laat me even duidelijk zijn: elk merk van toestellen heeft een andere flitsvoet. Koop je bv een reportageflits van Metz dan moet je deze vragen voor jou merk van toestel, in mijn geval is dat een Canon, want een flits voor Canon zal misschien wel passen op een Nikon maar niet afgaan, omdat de sturing anders is.
              Waar is deze revieuw, kan je me daar een link van bezorgen?
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #22
                Re: instellen 2de gordijn op 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                goede vraag, natuurlijk, maar ik kan ze niet beantwoorden, ik krijg les en onze leraar zei dat we foto's moesten maken op het het 1ste en 2de gordijn
                Lijkt mij nuttiger dit te doen bij onderwerpen waar je duidelijk het verschil tussen 1ste en 2de gordijn kan zien, dit lijkt meer op een oefening camerabediening.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: instellen 2de gordijn op 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  Waar is deze revieuw, kan je me daar een link van bezorgen?
                  Hmm, Is blijkbaar naast de tafel gevallen:
                  Note: This is my first set of wireless triggers. I have no experience with any other brands or models. My primary interest in off-camera flash is

                  Comment


                  • #24
                    Re: instellen 2de gordijn op 60D

                    Bij flitsen op het 2de gordijn flitst de flitser net voor het moment dat het 2de gordijn dicht gaat.Ik denk niet dat het mogelijk is om op het 2de gordijn te flitsen, als er geen communicatie is tussen flits en camera. Je kan natuurlijk ea forceren door het licht van een afgedekte pop-up flitser als trigger te gebruiken.
                    Met Nikon(D90) kan je tot 1/200s op het 2de gordijn flitsen, alhoewel dit weinig zin heeft want er zal op 1/200s praktisch geen verschil zijn tussen flitsen op 1ste en 2de gordijn.
                    Met een pocket wizard als trigger heeft de camera wel verbinding met de flitser en is flitsen op het 2de gordijn mogelijk. In de manuele stand kan je zelfs zelf een delay instellen voor het moment waarop je de flitser wilt laten flitsen, maar dan moet je wel een goed inzicht hebben tav flitssynchronisatie.
                    Hier heb je wat meer info:
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #25
                      Re: instellen 2de gordijn op 60D

                      Je hebt je antwoord toch al ? Het gaat gewoon niet met studio flitsers. Enkel met ttl gestuurde flitsers kan je op tweede gordijn flitsen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: instellen 2de gordijn op 60D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Je hebt je antwoord toch al ? Het gaat gewoon niet met studio flitsers. Enkel met ttl gestuurde flitsers kan je op tweede gordijn flitsen.
                        effe lezen: mijn oorspronkelijke vraag was:

                        "....na dat ik een paar foto's gemaakt had met de flits op het eerste gordijn en wilde ik op mijn toestel dat veranderen op 2de gordijn. Wat blijkt nu: dat ik mijn externe flits op mijn toestel moet zetten eer ik deze instellingen kan veranderen. Ik maakte gebruik van een RF602 sturing en dus moest ik deze ervan af halen, mijn flits erop, instellingen veranderen, flits er terug vanaf, sturing er terug op. Ik vind dit zeer omslachtig, is er een andere manier, zoals bij mijn oudere 350D direct in de persoonlijke instellingen zonder flits, om dat te veranderen."

                        en daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen.

                        Die andere antwoorden die hier gegeven zijn ivm de RF602 zijn wel mooi meegenomen en ik denk dat meerderen onder ons dit niet wisten en dus is dat ook weer postief, hé.
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                        Comment


                        • #27
                          Re: instellen 2de gordijn op 60D

                          Die instellingen zijn enkel voor je interne flitser of ne speedlite he. Da maakt dus niks uit voor je rf-602. Normaal gezien zou je dat ook moeten kunnen instellen bij je 60d voor de interne flash zonder speedlite, maar ik denk dat ze dat bij de cn opties hebben gezet. Bij de nieuwere modellen hebben ze een speciaal menu ingevoerd voor speedlite instellingen. Bij je oude 350d bestond dat nog niet. Als je 2de gordijn instelde was dat voor je interne flitser tenzij er een speedlite op staat.
                          Om nog es duidelijk te zijn. Die instelling werkt niet met de rf-602 !

                          Comment


                          • #28
                            Re: instellen 2de gordijn op 60D

                            Met studio flitsers aangestuurd door een PW of een ander eenvoudige trigger die ook in staat is om een vertragingstijd van de flitspuls in te stellen zou het wel lukken om op het 2de gordijn te fotograferen, maar je zal zelf even moeten rekenen op hoeveel delay tijd je de vertraging moet instellen. De t0.5 flitsduur van de meeste studioflitsers ligt rond de 1ms, dat is dus geen probleem. Je toestel zet je gewoon op "normaal flitsen" en via de externe trigger vertraag je het moment van flitsen tot 1ms vóór het 2de gordijn dicht gaat
                            Last edited by Beertje2; 23 maart 2012, 08:58.
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment

                            Working...
                            X