Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobistboek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: strobistboek?

nen goeie?

one light fieldguide van zack arias.

boek is een goed begin, workshop is meestal ook zijn geld waard
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Ook betaalde e-books zijn in pdf-formaat, dus beschuldiging raakt kant noch wal.

Ik heb zelf ook geen 90 euro over voor een workshop, dus ik download dan ook zeker alles illegaal??!!. Vind het nogal een verschil om bijvoorbeeld 20 euro voor een boek uit te geven of 90 euro uitgeven voor een workshop.

Dus nogmaals : ongefundeerde beschuldiging
      Als je gefundeerde beschuldigingen wil stuur je me maar een PM bericht. !

Comment

Making Light 1 & 2 kunnen inderdaad in een bundel verkregen worden voor $8. Dat is ongeveer 6€ voor meer dan 150 blz. info over off-camera flash en 4 bonus-interviews met Belgische fotografen die vaak gebruik maken van OCF zoals Bert Stephani, Tom Museeuw, Jürgen Doom en Andy Van den Eynde.
        Meer info hier.
        Last edited by MoreThanWords; 1 februari 2012, 10:40.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

toch geen ruzie maken e mensen hier.
          idd pdf's zijn er te vinden op internet, maar dat zijn zeker geen illegale hoor.

toch bedankt aan de rest die me wel verder wil helpen :-)

Comment

Via craftandvision.com 5 Dollar voor een boek als PDF? dan doe ik zelfs de moeite niet meer op een illegale versie te zoeken en wie weet wat een rommel je daarmee soms ook binnen haalt...
            Maar de prijzen van sommige boeken... En dan te weten hoeveel (of liever, hoe weinig) er maar naar de schrijver gaat... tenzij je een echte bestseller hebt kan je er echt niet van leven... Dan vind ik een digitale copie waar je dan ook auteursrechten op betaald maar een hoop minder "tussenpersonen" een heel mooie oplossing!!!

Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Beste,

je vindt inderdaad verscheidene degelijke e-books op internet, al dan niet betalend, dat moet je zelf maar uitmaken.
              Persoonlijk betaal ik er ook voor, omdat ik uit eigen ervaring weet dat het niet leuk is dat mensen mijn producten "gratis" gebruiken. (heb vorige week zelfs dat probleem gehad met een publicatie in een zeer grote krant. Ondertussen wel opgelost hoor ).

Dat € 90,00 voor sommigen te veel is daar heb ik ook alle begrip voor, maar als workshopaanbieder durf ik toch gerust stellen dat een workshop een meerwaarde biedt dat je in geen enkel boek gaat terugvinden. Of dat nu een workshop is bij ons of bijvoorbeeld bij Tom, ik ben er 100% zeker van dat door de begeleiding en de praktische kant van de zaak je dit echt niet kan vergelijken.

€ 90,00 is trouwens goedkoop voor een workshop. Als zelfstandig fotograaf is het onmogelijk om te goedkoop te gaan werken, want dan geraak je gewoon zelfs niet uit de kosten. Ik zou zeggen, kom anders binnenkort eens naar onze gloednieuwe workshop (datum nog te bepalen) over het starten als fotograaf in bijberoep. Daar gaan we met cijfervoorbeelden aantonen hoe je aan pricesetting kan doen en er tenminste toch nog iets aan verdient. Wel jammer dat deze workshop ook € 99,00 zal kosten.

Maar zoals gezegd, alle begrip en respect voor de mensen die liever een boek of e-book raadplegen.

Mvg. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Gisteren boek van sonja van driel online besteld, ben benieuwd. Je ziet ik koop ook de boeken en niet illegaal :-)

Comment

Ik vind het een zeer interessant boek, laat maar weten wat jij er van vindt.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Tjah ... misschien heb jij dan een ongefundeerde mening ...

TS geeft toch duidelijk aan dat "er op internet boeken te vinden zijn in pdf versie" ... als jij dit niet ziet als een "ommeweggetje" dan eindig ik hier
                    Het gaat dan wel niet over strobist en daarom misschien wel OT maar nog niet zo lang geleden kwam ik nog een paar boeken tegen in PDF over fotografie....en die waren perfect legaal te downloaden.

http://forum.belgiumdigital.com/3411165-post41.html

Stellen dat internet boeken in pdf versie "ommeweggetjes" zijn vind ik een straffe uitspraak.

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bekijk bericht

Stellen dat internet boeken in pdf versie "ommeweggetjes" zijn vind ik een straffe uitspraak.

.
                      Uit respect voor enkele leden hun privacy ga ik hier geen namen & epistels neerpennen, ik heb quotes uit PB's ontvangen waarin TS duidelijk copyrighted content (PDF versies van boeken, die oorspronkelijk niet in PDF beschikbaar zijn), wil "ruilen" voor andere zoals "Making Light" ... #nuffsaid
                      www.fotofolio.be

Comment

denk dat ze hier best stoppen met de discussie hoor en maar eens tot bij mij thuis komen. Ik heb enkel en alleen originele boeken en pdfs dus... :-)
                        maar wil hier ook niet verder over discussieren hoor :-)
                        kben ondertss ook werkloos geworden en heb toch een origineel boek gekocht dus... zegt dat dan ook niet genoeg?

Comment

Slachtofferpositie innemen is herkenbaar.

Ik vind het jammer dat je er gewoon niet eerlijk durft voor uit te komen, daarbij vind ik het zielig dat je op zoek gaat naar een "kopie" van Making Light via PM's die maar 5$ kost voor een legale download, wetende dat de auteur van dit boek hier actief lid is en steeds (gratis) informatie & hulp biedt aan andere leden van BD.

Maar zoals je zelf aangeeft heeft het geen zin er verder op in te gaan, ik wil gewoon duidelijk stellen naar andere leden dat ik geen "valse" beschuldigingen gooi maar me baseer op bewijzen via PM.
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            .......daarbij vind ik het zielig dat je op zoek gaat naar een "kopie" van Making Light via PM's die maar 5$ kost voor een legale download, wetende dat de auteur van dit boek hier actief lid is en steeds (gratis) informatie & hulp biedt aan andere leden van BD......
                            awel, ik heb de 1 & 2 van Making Light vandaag besteld, betaald en 2 min later al gedownload via Craft and Vision en dat heeft me $8 of iets van een €6 gekost voor de 2 pdf's, als er dat niet meer vanaf kan.....
                            Schitterende cursus is dit trouwens zowel voor de beginneling als voor meer gevorderden!
                            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Thanks, dat doet me plezier!

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                              awel, ik heb de 1 & 2 van Making Light vandaag besteld, betaald en 2 min later al gedownload via Craft and Vision en dat heeft me $8 of iets van een €6 gekost voor de 2 pdf's, als er dat niet meer vanaf kan.....
                              Schitterende cursus is dit trouwens zowel voor de beginneling als voor meer gevorderden!
                              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Omdat ik voet bij stuk wil houden en t.o.v. de andere BD leden mijn gelijk wil aantonen hier een eerste screenshot ... ik hoop dat het nu duidelijk genoeg is?

Beste Magietje of "Magali Verbist" ... ik hoop dat je nu eerlijk zal antwoorden ...

www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X