Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon: off camera flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikon: off camera flitsen

    dikke merci mannen

    alle ik weet wat me te doen staat, op naar de winkel


    groetjes
    renske

    Comment


    • #17
      Re: nikon: off camera flitsen

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      waarom vermoed jij dat dit door de commanderflits is?

      dit kan evengoed zijn door de positie van je paraplu, d_oracle beschrijft dit deels in zijn blog en doet er een oefening op in zijn workshop
      kijk es goed naar de schaduwen!!!!!

      komen recht van de camera
      (plu staat 45° tegenover het model)
      nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: nikon: off camera flitsen

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        kijk es goed naar de schaduwen!!!!!

        komen recht van de camera
        (plu staat 45° tegenover het model)
        Wil nu echt niet vitten, maar als je de schaduw goed bekijkt, is deze op de arm bv te zien aan de rechterzijde vd grasspriet, dus dat is niet loodrecht op de camera.. volgens mij is deze schaduw te wijten aan de plu idd.
        Op de achtergrond zie je tevens ook een schaduwplek, volgens mij tevens afkomstig van diezelfde plu.

        Mijn bescheiden mening.

        Mocht de ingebouwde flits, zoveel licht geven, frontaal op het model, waarom is dan geen schaduw te zien achter de schoenen..?
        D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
        www.revolta-pictures.be

        Comment


        • #19
          Re: nikon: off camera flitsen

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          zelf al getest?????

          Je kan dit ook testen zonder dat er fysiek een SB in de buurt is.
          Heb even voorbeeldjes gemaakt , de kamer is donker,
          er is dus geen omgevingslicht.
          deze is gemaakt met pop up flitser
          en ingesteld als commander op DDL:



          hier zetten we de commander op '---' en is dus alleen het
          stuurflitslicht zichtbaar.

          Comment


          • #20
            Re: nikon: off camera flitsen

            Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
            Je kan dit ook testen zonder dat er fysiek een SB in de buurt is.
            Heb even voorbeeldjes gemaakt , de kamer is donker,
            er is dus geen omgevingslicht.
            deze is gemaakt met pop up flitser
            en ingesteld als commander op DDL:



            hier zetten we de commander op '---' en is dus alleen het
            stuurflitslicht zichtbaar.

            welke camera heb je gebruikt? en wat zijn de instellingen?
            want als ik het goed begrijp zit er een verschil tussen de d90 en bv een D700
            en is het ook afhankelijk van het f getal, bij groot f getal (kleine opening) heb je er minder last van en dat is het hem nu juist. als ik een portret wil maken ga ik dit niet met bv f10 doen.

            groetjes
            renske

            Comment


            • #21
              Re: nikon: off camera flitsen

              Oorspronkelijk geplaatst door Revolta Bekijk bericht
              Wil nu echt niet vitten, maar als je de schaduw goed bekijkt, is deze op de arm bv te zien aan de rechterzijde vd grasspriet, dus dat is niet loodrecht op de camera.. volgens mij is deze schaduw te wijten aan de plu idd.
              Op de achtergrond zie je tevens ook een schaduwplek, volgens mij tevens afkomstig van diezelfde plu.

              Mijn bescheiden mening.

              Mocht de ingebouwde flits, zoveel licht geven, frontaal op het model, waarom is dan geen schaduw te zien achter de schoenen..?
              Damn mensen, leer eens lezen en nadenken.

              Plu staat rechts, dus moet schaduw links te zien zijn.
              Toestel word in portretstand gehouden ( probeer het maar eens, dan zit de pop-up flitser aan de linkerkant ) en zitten de schaduwen rechts.

              Oftewel zijn de schaduwen die je ziet de slagschaduwen waarvoor je een externe flitster aanschaft.

              Schaduw achter de schoenen...
              Kijk eens naar de knie, klein randje ( andere hoek = minder schaduw zichtbaar )


              Ga nu maar eens oefenen in het foto's bekijken en licht lezen.

              Greets rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #22
                Re: nikon: off camera flitsen

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Damn mensen, leer eens lezen en nadenken.

                Plu staat rechts, dus moet schaduw links te zien zijn.
                Toestel word in portretstand gehouden ( probeer het maar eens, dan zit de pop-up flitser aan de linkerkant ) en zitten de schaduwen rechts.


                Schaduw achter de schoenen...
                Kijk eens naar de knie, klein randje ( andere hoek = minder schaduw zichtbaar )

                Greets rich
                jep, en als je goed kijkt zie je aan de hak van haar linker schoen een zachtere schaduw van de plu
                en haar gezicht is toch ook duidelijk platgeflitst.

                groetjes
                renske

                Comment


                • #23
                  Re: nikon: off camera flitsen

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  Damn mensen, leer eens lezen en nadenken.

                  Plu staat rechts, dus moet schaduw links te zien zijn.
                  Toestel word in portretstand gehouden ( probeer het maar eens, dan zit de pop-up flitser aan de linkerkant ) en zitten de schaduwen rechts.

                  Oftewel zijn de schaduwen die je ziet de slagschaduwen waarvoor je een externe flitster aanschaft.

                  Schaduw achter de schoenen...
                  Kijk eens naar de knie, klein randje ( andere hoek = minder schaduw zichtbaar )


                  Ga nu maar eens oefenen in het foto's bekijken en licht lezen.

                  Greets rich
                  Aja...

                  Tja, ik ben ook niet perfect.
                  Maar kan je mij dan misschien ook eens uitleggen hoe het komt dat de 1ne kant van het kapsel sterk belicht wordt, terwijl haar linkerzijde van haar kapsel precies in de schaduw valt, terwijl de binnenkant van haar jasje dan weer wel fel uitgelicht uit?
                  Ik heb ook de indruk om schaduw op te merken achter haar rechteroor. Komt van plu, kan ik inkomen, maar als al de rest dan platgeflitst wordt door die ingebouwde, waarom dan die partijen niet?

                  Zit hier ook maar op dit forum om iets bij te leren.
                  Last edited by Revolta; 23 januari 2012, 11:24.
                  D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
                  www.revolta-pictures.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikon: off camera flitsen

                    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                    welke camera heb je gebruikt? en wat zijn de instellingen?
                    want als ik het goed begrijp zit er een verschil tussen de d90 en bv een D700
                    en is het ook afhankelijk van het f getal, bij groot f getal (kleine opening) heb je er minder last van en dat is het hem nu juist. als ik een portret wil maken ga ik dit niet met bv f10 doen.

                    groetjes
                    renske
                    allebei: Iso250
                    F5.6
                    1/60
                    Nikon D90, zou niet weten wat de camera ertoe doet;
                    F is klein, zie kleine scherptediepte.

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikon: off camera flitsen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Revolta Bekijk bericht
                      Aja...

                      Tja, ik ben ook niet perfect.
                      Maar kan je mij dan misschien ook eens uitleggen hoe het komt dat de 1ne kant van het kapsel sterk belicht wordt, terwijl haar linkerzijde van haar kapsel precies in de schaduw valt, terwijl de binnenkant van haar jasje dan weer wel fel uitgelicht uit?
                      Ik heb ook de indruk om schaduw op te merken achter haar rechteroor. Komt van plu, kan ik inkomen, maar als al de rest dan platgeflitst wordt door die ingebouwde, waarom dan die partijen niet?

                      Zit hier ook maar op dit forum om iets bij te leren.
                      Die reactie was ook niet specifiek op jou bedoeld maar in het algemeen aangezien er totaal niet gelezen word.
                      Het gaat niet om het perfect zijn, dat is niemand, maar David heeft nu al een paar keer gezegd dat de flitser met plu rechts staat.
                      Dan kan iedereen wel blijven drammen dat ie links staat maar dat werkt niet he.

                      Qua model en locatie speelt ook het omgevingslicht mee welke waarschijnlijk ook invloed hebben op het haar.
                      Het jasje is vanbinnen een lichte stof dewelke waarschijnlijk door de popup verlicht is.
                      Het zou te ver gaan om hier een complete diepgaande foto analyse te gaan uitvoeren aangezien dit een voorbeeldfoto is om aan te tonen dat een popup in de stand -- wel degelijk zichtbaar kan zijn.
                      Ik kan ook moeilijk compleet gaan vertellen hoe deze foto tot stand gekomen is aangezien ik het ook maar moet doen met dit plaatje.
                      Misschien dat David de goodwill nog heeft om dit toe te lichten.

                      Greets rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikon: off camera flitsen

                        hierbij op verzoek lichtdiagram!!!



                        D90 met popup flash in commander op "--"
                        sb900 op statief met plu in ttl mode

                        licht op voering jas is inderdaad popup flash.
                        popup flash overheerst duidelijk de foto, flits van sb900 is amper te zien!


                        flits kan verder of dichter gestaan hebben, maar da was de setup
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: nikon: off camera flitsen

                          D700
                          1 commander + '--'

                          2 commander + ttl
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #28
                            Re: nikon: off camera flitsen

                            Ben niet zeker maar ik heb dit probleem niet dacht ik.. werk met een Nikon D90 en een Metz flash.Het enige wat ik doe is ervoor zorgen dat op mijn flash het kanaal en de groep correct zijn ingesteld. In de camera zet ik de pop-up flash uit.

                            Comment


                            • #29
                              Re: nikon: off camera flitsen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht
                              Ben niet zeker maar ik heb dit probleem niet dacht ik.. .
                              en welke flits zie je dan in de bovenste foto?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X