Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobist sportfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: strobist sportfoto's

    zijn dat witte muren?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: strobist sportfoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      zijn dat witte muren?
      nee, mottig groen gespikkeld dat zelfs niet mooi was toen mode was.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: strobist sportfoto's

        Bij actiefotografie en flitsen denk ik automatisch aan high speed sync. Je studioflitsers kunnen dit waarschijnlijk niet aan, dus gewone flitsers gebruiken. Dit triflash systeem van Joe McNally lijkt me wel iets. Je verliest wat aan bereik in high speed sync, maar met 3 stuks moet het toch wel lukken.
        Je zegt dat op ISO100 en 1/200s volopen (F2.8?) zonder flits je nauwelijks beeld hebt, dus je ISO op 800 zetten, dan kan je sluitertijd naar 1/1600s. Ik denk dat je zo de actie beter kunt bevriezen en meer gelukte shots gaat krijgen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: strobist sportfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          nee, mottig groen gespikkeld dat zelfs niet mooi was toen mode was.
          neen daar heb je nieks aan...

          witte jassen en zwarte broeken maken het natuurlijk ook niet makkelijker... en je kan blijkbaar je lichten niet ver genoeg zetten om een gelijkmatige spreiding te krijgen... dan heb je gewoon wat meer flitsers nodig... je kan ook bouncen tegen een isomo plaat...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: strobist sportfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            neen daar heb je nieks aan...

            witte jassen en zwarte broeken maken het natuurlijk ook niet makkelijker... en je kan blijkbaar je lichten niet ver genoeg zetten om een gelijkmatige spreiding te krijgen... dan heb je gewoon wat meer flitsers nodig... je kan ook bouncen tegen een isomo plaat...
            de spiegel maakt de positie van de flitsers heel moeilijk op nogal wat foto's kwamen die ondanks alle voorzorgen toch in beeld. Ik had er 2 staan waar het kon. Naast mij ging nog een training door, dus moest ik wat voorzichtig zijn.

            De mensen van de club zijn wel 'in de wolken met de prachtige foto's', maar die weten volgens mij niet dat t beter moet kunnen. Gezien de omstandigheden ben ik redelijk content, maar ik vind niet dat omstandigheden (zeker niet als je met strobisme bezig bent) een excuus mogen zijn om snel tevreden te zijn. Ik ben me ervan bewust dat ik mezelf daarmee tegenspreek.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X