Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb de Phottix Odin uitvoerig getest en heb een behoorlijk aantal merken flitsers getest om te zien of andere merken compatible zijn met de Odin.
Lees hier mijn volledige test: Klik hier voor volledig test
Ik heb de Phottix Odin uitvoerig getest en heb een behoorlijk aantal merken flitsers getest om te zien of andere merken compatible zijn met de Odin.
niet compatibel met YN560? ik zie wel de andere maar niet de YN560, dat zou echt zo spijtig zijn.
Eh waarom zou je een "dure" TTL trigger gaan gebruiken voor een manual (dus non TTL) flitser? Ik heb wel de YN565 getest en deze werkt niet goed (dit is van Yongnuo wel een TTL flitser). Trouwens is de YN560 in combinatie met de Phottix strato (dit is een manual trigger van Phottix) wel aan te sturen via de Odin. Dit zou je kunnen gebruiken voor een haarlichtje of achtergrond licht. Maar ik zou in combinatie met een Odin trigger wel TTL flitsers gebruiken voor het hoofdlicht en invullicht.
Je schrijft:
Er komt misschien een AF hulplicht op de Odin MKII.
Ik heb het nergens vernomen, het is meer een wens dat men dit gaat toepassen omdat de eerste ontwerpen wel een AF hulplicht hadden. Ik zal de tekst aanpassen omdat het inderdaad lijkt of dit de waarheid is, het is meer wenselijk. Hoop dat je mijn test verder interessant vond om te lezen.
Ik heb het nergens vernomen, het is meer een wens dat men dit gaat toepassen omdat de eerste ontwerpen wel een AF hulplicht hadden. Ik zal de tekst aanpassen omdat het inderdaad lijkt of dit de waarheid is, het is meer wenselijk. Hoop dat je mijn test verder interessant vond om te lezen.
Die odin is zeker interessant.
Ik heb ergens gelezen dat de AF hulplichten van de losse flitsers nog steeds werken als ze aangestuurd worden met odin.
Ik heb ergens gelezen dat de AF hulplichten van de losse flitsers nog steeds werken als ze aangestuurd worden met odin.
Ja dat klopt, maar als ik de flitser in een plu laat schieten of in een Easy-up softbox plaats dan werkt dit natuurlijk niet. Ook is het niet altijd zo dat de flitser gericht staat op het onderwerp. De Pixel King heeft wel een AF hulp licht. Ik heb de Pixel king nu thuis liggen en ga snel een vergelijkende test schrijven over deze triggers.
Ik ga kijken of ik ook een set Pocketwizards kan lenen van iemand om te zien wat de verschillen zijn.
Kan de odin ook hypersync aan? Kan ik er een Elinchrom Quadra mee aansturen op vb 1/4000
Nu de odin ook voor nikon bestaat zou de Odin me kunnen intereseren indien hij hypersync kan. Indien niet. Zijn er andere triggers buiten PW die hypersync kunnen?
Kan de odin ook hypersync aan? Kan ik er een Elinchrom Quadra mee aansturen op vb 1/4000
Nu de odin ook voor nikon bestaat zou de Odin me kunnen intereseren indien hij hypersync kan. Indien niet. Zijn er andere triggers buiten PW die hypersync kunnen?
Ik heb de Pixel king nu thuis liggen en ga snel een vergelijkende test schrijven over deze triggers.
Ik ga kijken of ik ook een set Pocketwizards kan lenen van iemand om te zien wat de verschillen zijn.
Groeten Michael
Michael, staat je test van de Pixel King al online? En de vergelijking?
Comment