Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobist kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: strobist kit

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    De stof van een Westcott is compleet anders dan bij de goedkopere versies, er ligt een laagje reflecterend materiaal op waardoor de shoot-trough & reflecterende eigenschappen zorgen voor een betere verspreiding van het licht.
    dan toch precies wel iets om rekening mee te houden

    khad het eigenlijk kunnen komen vergelijken vandaag
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: strobist kit

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Hoe ze het doen weet ik niet maar 't is in ieder geval ferm gedaan en leuk om mee te werken.

      Is voor mij ook de meerwaarde van deze paraplu
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: strobist kit

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Is voor mij ook de meerwaarde van deze paraplu
        alleen spijtig da ge nie zoveel vind in de belgische winkels mor zal dan toch mor is voor ene spare om tde vergelijking te maken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #19
          Re: strobist kit

          Veel sparen moet je toch niet doen (LINK)
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #20
            Re: strobist kit

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Veel sparen moet je toch niet doen (LINK)
            ze zijn toch wel bijna dubbel zo duur als de interfit's of jinbei's of chinese dus

            en ik zou liever bij toekomstige direct naar 2-in-1's gaan ook

            mor als die da'k nu heb beginnen te sneuvelen, mss direct investeren in nen westcott idd
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #21
              Re: strobist kit

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              ze zijn toch wel bijna dubbel zo duur als de interfit's of jinbei's of chinese dus

              en ik zou liever bij toekomstige direct naar 2-in-1's gaan ook

              mor als die da'k nu heb beginnen te sneuvelen, mss direct investeren in nen westcott idd
              De 2 in 1 staan momenteel zelfs een euro goedkoper : http://www.cameratools.com/lighting-...-paraplu-zw-w/
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #22
                Re: strobist kit

                ik heb dan uiteindelijk toch gekozen voor de Westcott en ben er tevreden mee
                http://www.studio73.be/studio-equipm...ible-flash-kit
                het statief en swivel zijn van Westcott.
                De paraplu is, zoals Fotofolio zegt, stevig gemaakt en met de zwarte kap erop heb je inderdaad een zilvere reflector. Zonder zwarte kap heb je een mooie witte doorflitsparaplu.
                Het statief gaat een dikke 220cm hoog.

                Nu ist alleen nog wat experimenteren met de instellingen van mijn flitser.
                Bestaat er ergens een regel of handleiding op welke sterkte je flitst.
                Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

                Comment


                • #23
                  Re: strobist kit

                  Oorspronkelijk geplaatst door U.R.Fotolicious Bekijk bericht
                  ik heb dan uiteindelijk toch gekozen voor de Westcott en ben er tevreden mee
                  http://www.studio73.be/studio-equipm...ible-flash-kit
                  het statief en swivel zijn van Westcott.
                  De paraplu is, zoals Fotofolio zegt, stevig gemaakt en met de zwarte kap erop heb je inderdaad een zilvere reflector. Zonder zwarte kap heb je een mooie witte doorflitsparaplu.
                  Het statief gaat een dikke 220cm hoog.

                  Nu ist alleen nog wat experimenteren met de instellingen van mijn flitser.
                  Bestaat er ergens een regel of handleiding op welke sterkte je flitst.
                  proficiat met je aankoop

                  de sterkte van je flits moet je regelen navenant de belichting dat je wenst op je model

                  je kiest een diafragma waarde die je wenst gebruiken, een sluitertijd die jij wenst en bepaalt hoeveel omgevingslicht je binnen gaat laten, en dan de flitskracht instellen

                  ik werk veelal op 1/4de flitskracht, soms 1/2de of full power en regelmatig zelfs ook op 1/8ste
                  alles hangt af ook van je natuurlijk aanwezig licht op je model

                  wil je echt de theorie bekomen en praktijkoefening erbij om alles te 'snappen', raad ik je aan op een workshop te gaan volgen

                  dit kan bij d_oracle, en er zijn nog een deel anderen die deze geven zoals michel engelen en compagnon
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: strobist kit

                    Oorspronkelijk geplaatst door U.R.Fotolicious Bekijk bericht
                    De paraplu is, zoals Fotofolio zegt
                    en zeg maar dat ook Kirsten_dl dit gezegd heeft...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    proficiat met je aankoop
                    +1

                    je zal er zeker en vast nog veel leuke uren aan beleven...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #25
                      Re: strobist kit

                      Oorspronkelijk geplaatst door U.R.Fotolicious Bekijk bericht
                      ik heb dan uiteindelijk toch gekozen voor de Westcott en ben er tevreden mee
                      http://www.studio73.be/studio-equipm...ible-flash-kit
                      het statief en swivel zijn van Westcott.
                      De paraplu is, zoals Fotofolio zegt, stevig gemaakt en met de zwarte kap erop heb je inderdaad een zilvere reflector. Zonder zwarte kap heb je een mooie witte doorflitsparaplu.
                      Het statief gaat een dikke 220cm hoog.

                      Nu ist alleen nog wat experimenteren met de instellingen van mijn flitser.
                      Bestaat er ergens een regel of handleiding op welke sterkte je flitst.
                      ik vind dit vrij duur...
                      de plu is goed, de swivel en statief kunnen beter! (zie hier) zeker voor die prijs, zie hieronder, dat is dan zelfs met flash en trigger inbegrepen!!


                      prijsbewust kan je het volgende vinden (situatie op 13/10/2011):

                      YN460 II (ebay) - 33€
                      RF602 setje (ebay) - 19€
                      Paraplu 2-in-1 (ebay - uk) - 12€
                      swivel (ebay) 10€
                      goed Statief LP605 40€ + verzending

                      samen: 114€

                      je kan eventueel nog een namaak van de LP605 vinden voor 20€
                      totaal is dan 94€...


                      ik kom dus op iets van een 62€ voor een beter statief, betere swivel... en een dure plu die omvalt is evengoed kapot als een goedkope...
                      Last edited by d_oracle; 8 november 2011, 09:50.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: strobist kit

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ... samen: 114€ ...
                        Goed gerekend, maar ZONDER verzendkosten.

                        Het kostte mij 20 GBP (= 23,4 euro) om mijn triggers (→ klein pakje) van Engeland naar hier te krijgen.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #27
                          Re: strobist kit

                          Het kostte mij 20 GBP (= 23,4 euro) om mijn triggers (→ klein pakje) van Engeland naar hier te krijgen.
                          Klinkt precies alsof je Koen hiervan de schuld geeft. D'r zijn er ook in de UK die maar 4,6 euro verzending vragen voor het versturen van een RF-602 setje
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #28
                            Re: strobist kit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Goed gerekend, maar ZONDER verzendkosten.
                            klik eens op de links... voor je begint te ROEPEN! 'tis allemaal gratis verzendingskosten... (uitgenomen het statief in holand, maar dat staat er bij vermeld...)


                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Het kostte mij 20 GBP (= 23,4 euro) om mijn triggers (→ klein pakje) van Engeland naar hier te krijgen.
                            da's niet bijster slim... lees al mijn posts eens... ik raad iedereen telkens aan om triggers in china/hongkong (gratis verzonden) te kopen... in plaats van holland, belgie, Engeland...
                            Last edited by d_oracle; 11 november 2011, 10:34.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #29
                              Re: strobist kit

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              klik eens op de links... voor je begint te ROEPEN! 'tis allemaal gratis verzendingskosten... (uitgenomen het statief in holand, maar dat staat er bij vermeld...)
                              Als je in de UK woont, dan zijn die verzendingskosten inderdaad gratis. Klik onder (bijvoorbeeld) deze paraplu maar eens door naar de verzendkosten voor België.

                              da's niet bijster slim... lees al mijn posts eens... ik raad iedereen telkens aan om triggers in china/hongkong (gratis verzonden) te kopen... in plaats van holland, belgie, Engeland...
                              Bwa, ze waren - alles bij elkaar geteld - goedkoper dan hier in België.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment


                              • #30
                                Re: strobist kit

                                £1,5 voor venzending van een paraplu naar België vind ik nog goed meevallen. (Is nog altijd geen 20)
                                (Kijk een wat het zou kosten van hier naar de U.K.)
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X