Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Lijkt me een prima set, maar een flits en trigger/receiver zit daar nog niet bij hè.
idd
de plu & swivel lijken me ok maar vind het persoonlijk een vrij dure set
voor de swivel geeft je best wel wat geld uit maar het kan 'goedkoper'
RF602 setje via ebay => 20-25€
Plu via ebay => afhankelijk van de grootte en of je 2-in-1 wilt, tss de 5 & 25 euro
Statief => Lumopro LP605 stevig, degelijk, en mogelijkheid tot laag bij de grond wat soms heel praktisch kan zijn, rond de 40 euro
Swivel => interfit heeft goeie, lumopro ook, op ebay zijn er ook velen te vinden maar daar is het opletten geblazn voor de goedkopere
dus kort gesteld, mits wat rondkijken heb je een 1ste complete set inclusief trigger voor de prijs van deze
Qua lichtstatief had ik ook direct aan Lumopro gedacht, maar van de kwaliteit van de Westcott-plu's en softboxen ben ik wel te spreken
ja, westcott zal idd zeker en vast goed zijn maar voor plu zal dit niet veel verschil maken vermoed ik
alst omver valt, is de plu kapot en dan hemmek liever ne goedkope plu die de geest geeft zenne
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
ja, westcott zal idd zeker en vast goed zijn maar voor plu zal dit niet veel verschil maken vermoed ik
alst omver valt, is de plu kapot en dan hemmek liever ne goedkope plu die de geest geeft zenne
Daar is iets van natuurlijk, ik had het vooral over de compactheid. Geen idee of de Chinezen daar ook als iets op gevonden hebben.
Bovendien kost een zandzakje ook 2 keer niets
Niet verklappen dat er ook nog zoiets is als reflectieplu’s, nog meer flitsen en stands, gels, flags, snoots, grids, softboxen, booms, reflectors, clamps, beautydish, ringlights, achtergronddoeken/rollen, lichttenten, …
ik had ook wel tussen de lijnen verstaan dat er goedkopere modellen bestaan en qua kwaliteit beter "kunnen" zijn.
maar ik ga sebiet naar studio73 en wou al een beetje voorbereid zijn op hetgeen ze me al dan niet willen verkopen....
had het sticky gelezen.
kan je dan zeggen welk verschil er dan vnl inzit want ben er wel benieuwd naar dan
De stof van een Westcott is compleet anders dan bij de goedkopere versies, er ligt een laagje reflecterend materiaal op waardoor de shoot-trough & reflecterende eigenschappen zorgen voor een betere verspreiding van het licht.
er ligt een laagje reflecterend materiaal op waardoor de shoot-trough & reflecterende eigenschappen zorgen voor een betere verspreiding van het licht.
Volledig waar! ik verschoot ook effe toen ik Westcott paraplu opende, de zwarte hoes zat er uiteraard over en binnenin leek ie meer zilverachtig.
Eénmaal je de zwarte cover verwijderd is ie gewoon wit (shoot-trough)!
Hoe ze het doen weet ik niet maar 't is in ieder geval ferm gedaan en leuk om mee te werken.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment