Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwangerschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zwangerschapsfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
    Hmz, mobiel is feitelijk niet direct nodig, ik zou eerst graag ter plaatse leren, ben ik dan beter af met de pilootlichten of is het overkill?
    dan moet je voor studioflitsen kiezen, die hebben pilootlichten als toegevoegde waarde. Reserveer ook nog wat budget voor een lichtmeter...

    het strobist gebeuren heeft daarentegen mobiliteit als toegevoegde waarde.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: zwangerschapsfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
      Compact Studio Kit SSK-2150F
      Leuk setje voor relatief weinig geld.
      Is speelgoed (van plastiek).
      Geen koeling, 150Ws, en een laadtijd op vol vermogen van 4.5 sec.

      Is misschien een leuk setje voor portretjes 1 keer in de maand een paar fototjes of zo, maar een volwaardig studioset zou ik dit niet noemen.

      Voor de zwangeschapsfoto's kan het misschien wel dienen (tijdelijk projectje) maar als je later modelfotografie wil doen zou ik toch uitkijken naar iets degelijks.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: zwangerschapsfotografie

        Dat klopt, het is geen monster-set (al helemaal geen volwaardig studioset).
        Echter kan ik uit de beginpost naar mijn mening wel opmaken dat het geen dagelijkse / wekelijkse bezigheid is. Maar om je eerste ervaringen op te doen werkt hij prima.
        De softboxen zijn prima, de lampen ook alleen de statieven voelen wat licht aan (maar zijn sowieso prima voor binnenhuisgebruik)

        Een volwaardig studioset ben je er nog niet met €800.

        Deze set heeft sowieso, ook later wanneer je toch verlangt naar een professioneel set, nog altijd een leuke toegevoegde waarde. Het zijn ook dan nog altijd extra lampen die je kunt gebruiken bij bepaalde settings.

        Koeling is mijn insziens ook niet nodig bij 150W. Zou niet weten waarvoor? (misschien nader uitleg, altijd wel handig om te weten)
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #19
          Re: zwangerschapsfotografie

          Eén van mijn eerste reeksen die ik gemaakt heb (naaktreportage) heb ik gedaan met halogeen leeslampen.
          Het is naar mijn mening dus niet nodig om je in de kosten te steken!
          Gebruik een statief, stel je witbalans goed in, en je bent vertrokken.
          Het voordeel van leeslampen of bouwlampen is dat deze continu licht geven zodat je onmiddellijk ziet hoe het licht valt, zonder telkens een testshot te moeten nemen bij elke aanpassing zoals bij flitsers het geval is.
          Deze directe feedback is in mijn ogen een groot voordeel als je nog niet veel ervaring hebt.

          Ondertussen ben ik ook al wel een tijd overgeschakeld op flitslicht, maar om te beginnen kan je je zeker behelpen met bouwlampen!

          Hou er rekening mee dat als je nieuw materiaal aanschaft, je dit ook eerst zo goed mogelijk onder de knie moet krijgen voor je aan het echte werk begint...

          Greetz
          Nikon F80 te koop...
          Volledige doka-uitrusting te koop...
          http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

          Comment


          • #20
            Re: zwangerschapsfotografie

            1 raam is al genoeg
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment

            Working...
            X