Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo,
Kijk eens naar deze foto’s tijdens een veldrit, 1 en 3 zijn genomen met een kitlens (17/85) en een flits (580 EX) de eerste is op 1/250 F8 de derde met 1/400 F6.3.
De middelste foto is met een macrolens 100 F2.8 en zonder flits gemaakt op 1/400 F2.8.
Mvg: LFR.
Last edited by LFR; 17 oktober 2011, 22:03.
Reden: Tikfout aangepast
Hallo,
Kijk eens naar deze foto’s tijdens een veldrit, 1 en 3 zijn genomen met een kitlens (17/80) en een flits (580 EX) de eerste is op 1/250 F8 de derde met 1/400 F6.3.
De middelste foto is met een macrolens 100 F2.8 en zonder flits gemaakt op 1/400 F2.8.
focus lijkt mij bij alle drie niet spot-on... ligt er volgens mij telkens achter... ik zie geen toegevoegde waarde van het flitsen...
Hallo,
@ d_oracle
Dat dit geen topfoto’s zijn weet ik ook daarom staan ze in fotobeoordeling.
Het gaat hier alleen om te tonen wat men met eenvoudige middelen kan bereiken zoals gevraagd door Tim76.
Hallo,
@ d_oracle
Dat dit geen topfoto’s zijn weet ik ook daarom staan ze in fotobeoordeling.
Het gaat hier alleen om te tonen wat men met eenvoudige middelen kan bereiken zoals gevraagd door Tim76.
begrijp ik wel... maar ik zie het niet... hoe de middelen die je aangewend hebt een verschil moeten geven...
Ik fotografeer veel indoorkarten. Meestal donkere hallen, slecht verlicht en veel hogere snelheid dan MTB.
Mijn sluitertijden liggen veel lager dan 1/400. (Overigens is je sync lager) Rond de 1/50-1/15e wel. Icm flitsen op je 2e gordijn, pannen en je diafragma tevoren bepalen, krijg je zeer veel snelheid in de foto, zijn de rijders bevroren en is het resultaat spannend.
Ditzelfde pas ik ook toe bij wielerwedstrijden, wel hogere sluitertijden vanwege lichtsituatie.
Reken in het begin op veel verlies. Het meebewegen vraagt veel oefening.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
Ik fotografeer veel indoorkarten. Meestal donkere hallen, slecht verlicht en veel hogere snelheid dan MTB.
Mijn sluitertijden liggen veel lager dan 1/400. (Overigens is je sync lager) Rond de 1/50-1/15e wel. Icm flitsen op je 2e gordijn, pannen en je diafragma tevoren bepalen, krijg je zeer veel snelheid in de foto, zijn de rijders bevroren en is het resultaat spannend.
Ditzelfde pas ik ook toe bij wielerwedstrijden, wel hogere sluitertijden vanwege lichtsituatie.
Reken in het begin op veel verlies. Het meebewegen vraagt veel oefening.
Bedankt voor de info en het lijkt mij heel moeilijk om die snelle karts te hebben. Gaat wat oefening vragen voor dat ik dat kan.
A) Ik was niet frontaal aan het flitsen maar omhoog. Ik kreeg de fietser niet bevrozen vandaar de combinatie. Dus best gewoon naar voor flitsen.
B) Gaat er een verschil zijn tussen 1ste en 2de gordijn want indien je pant wil je natuurlijk niet alles bevrozen hebben. Ik dacht dat je bij pannen 2de gordijn moest flitsen?
C) Zie boven
Ja, en als 't een beetje mogelijk is, het liefst op het moment dat de fietser jouw richting uitkijkt. Dan worden de ogen heel mooi opgelicht met sterretjes in de pupillen. En alle sporters zullen jou oh zo graag zien komen
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
En alle sporters zullen jou oh zo graag zien komen
Nog nooit naar een wielerwedstrijd gekeken? Nagenoeg al die foto's zijn ingeflitst. Bij invulflits werkt de flitser meestal op 1/16 tot 1/64, dat merk je niet eens.
Comment