Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

    Oorspronkelijk geplaatst door DennisT Bekijk bericht
    Dag Michael,

    Is het ook compatible met Phottix Atlas?

    Vr.gr.
    Dennis
    Nee alleen met de strato 4 in 1 en de strato multi MKII (waarbij je wel weer de groepen a,b en c kunt toepassen, groep d vervalt omdat de odin alleen groep a, b en c kent.
    Misschien kun je wel een Atlas door lussen door deze op de flash output van een Odin ontvanger te plaatsen en deze weer als transmitter te gebruiken (kost je natuurlijk wel een extra Atlas, maar die had je anders op de camera staan). Ik zal dit testen of dit werkt als ik de triggers binnen heb.
    Volgende week heb ik de Odin binnen en kan ik hem zelf testen.


    Groeten Michael
    Last edited by mmuetst; 2 oktober 2011, 01:17.

    Comment


    • #17
      Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

      ben benieuwd naar je bevindingen want het interesseert me wel die odin dinges....
      ben al lang zot van die pw maar de prijs he....
      phottix kennende vermoed ik dat het mooi speelgoed zal zijn, en als de prijs voor nikon ook nog wa mee wil dan.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #18
        Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        ben benieuwd naar je bevindingen want het interesseert me wel die odin dinges....
        ben al lang zot van die pw maar de prijs he....
        phottix kennende vermoed ik dat het mooi speelgoed zal zijn, en als de prijs voor nikon ook nog wa mee wil dan.....
        Eerste indruk (vandaag mijn Odin bij het postkantoor opgehaald) is zeer positief. Ik kan al mijn flitsers gebruiken die ik heb van Canon:
        Canon 430EX (eerste versie).
        Canon 580MKII (had niet anders verwacht).
        Nissin DI866MKII (niet helemaal... +EV werkt maar -EV niet in e-TTL mode).
        Manual kan ik de Nissin wel goed aansturen van 1/128 tot full power.
        Vind het wel jammer dat de Nissin niet helemaal optimaal met de Odin werkt, maar ik heb nog een aantal andere punten bij de Nissin die niet helemaal lekker lopen (zie mijn andere berichtje) en ben momenteel met de fabrikant bezig om hier aanpassingen voor te krijgen.
        Ik hoop ook andere merken te kunnen testen, maar ik moet een keer een afspraak gaan maken met een fotowinkel die meer flitsers van andere merken verkoopt zoals Metz, Sunpak of Sigma.

        Er zijn nog wel een aantal restpunten die Phottix kan verbeteren: In A : B ratio mode kun je groep C niet gebruiken (normaal als ik mijn Canon 580EX MKII als commander gebruik, kan ik de optie A : B C instellen). Dit is jammer omdat ik met mijn Yongnuo St-E2 deze optie vaak gebruik.

        Ik blijf de e-TTL via radio prachtig vinden en denk dat deze Odin Pocketwizard nog moeilijk zal maken.

        Comment


        • #19
          Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

          hopelijk komen ze snel met een nikon versie , ....

          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

            Heeft die van jou AF assist. K had gezien in de pre release versie dat die er wel was, maar dat ze die dan hadden weggelaten bij het eindproduct ??

            Comment


            • #21
              Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

              @Psychodweep,

              Nee mijn Odin heeft geen AF assist op de transmitter. Als je scherpsteld en de lens wil niet in focus raken, dan zullen de flitsers die op de receiver geplaatst zijn wel een AF signaal geven. Maar staat je flitser in een softbox, dan zal dit licht niet op je onderwerp vallen. Maar ik ken geen enkel merk die dit van zichzelf wel heeft (is altijd in combinatie met een extra flitser). Ik snap ook niet dat mensen dit zo graag willen, ik gebruik AF alleen als in on camera flits, maar nooit in off camera situaties. Ik kan in uiterste nood een speedlite in groep C plaatsen in manual mode, het vermogen terug regelen naar 1/128 en de kop weg draaien van het onderwerp zodat het licht van deze flitser geen invloed heeft op mijn TTL meting en dan de AF licht van deze flitser op mijn onderwerp richten om scherp te stellen (gezien je bij een Pocketwizard ook een flitser op een TT1 moet plaatsten, komt dit dan op hetzelfde neer). Persoonlijk vind ik dat een AF assist gewoon op je camera moet zitten en niet op je flitser (ook handig als je niet wilt flitsen), maar ja Canon heeft dit nu eenmaal naar hun flitser verschoven.

              Comment


              • #22
                Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                Persoonlijk vind ik dat een AF assist gewoon op je camera moet zitten en niet op je flitser (ook handig als je niet wilt flitsen)
                Dat vind ik ook, maar als het nu éénmaal nie zo is, dan ben je daar niet veel mee.
                AF assist is voor mij cruciaal, want voor (very) low light maakt dat het verschil. De pixel king heeft het wel (maar tis niet 100%), dus dat is wel jammer voor de phottix.
                Last edited by Psychodweep; 4 oktober 2011, 00:09.

                Comment


                • #23
                  Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Dat vind ik ook, maar als het nu éénmaal nie zo is, dan ben je daar niet veel mee.
                  AF assist is voor mij cruciaal, want voor (very) low light maakt dat het verschil.
                  je zet gewoon een extra flash bovenop de phottix strato... als AF assist...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    je zet gewoon een extra flash bovenop de phottix strato... als AF assist...
                    Hoi d_oracle, heb ik natuurlijk getest (de Strato 4 in 1, dus niet de multi) maar dit werkt niet, alleen met de Odin receiver krijg ik een AF licht. Ik heb geen Phottix Strato multi dus kan die combinatie niet testen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                      Hoi d_oracle, heb ik natuurlijk getest (de Strato 4 in 1, dus niet de multi) maar dit werkt niet, alleen met de Odin receiver krijg ik een AF licht. Ik heb geen Phottix Strato multi dus kan die combinatie niet testen.
                      net getest...
                      werkt perfect zowel met de phottix strato multi als de 4 in 1...

                      op Nikon D700 & SB800
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        net getest...
                        werkt perfect zowel met de phottix strato multi als de 4 in 1...

                        op Nikon D700 & SB800
                        Eh...we hebben het hier toch over de Phottix Odin toch, deze is nog niet in een Nikon versie verkrijgbaar. En waarschijnlijk zet je dan de flitser op je transmitter, en dan heb je natuurlijk niet een off camera flitser.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                          Dus als ik goed begrijp via Odin stuur je Strato Multi II aan met de mogelijke functie EV 1+ of -1. Met andere woorden je hoeft niet extra receiver Odin erbij kopen?

                          Vr.gr.
                          Dennis

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          net getest...
                          werkt perfect zowel met de phottix strato multi als de 4 in 1...

                          op Nikon D700 & SB800

                          Comment


                          • #28
                            Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                            Oorspronkelijk geplaatst door DennisT Bekijk bericht
                            Dus als ik goed begrijp via Odin stuur je Strato Multi II aan met de mogelijke functie EV 1+ of -1. Met andere woorden je hoeft niet extra receiver Odin erbij kopen?

                            Vr.gr.
                            Dennis
                            Beste Dennis, dat heb je niet goed begrepen. Met de Strato receivers en de Odin als transmitter kun je alleen manual flitsen en moet je alles op de flitser zelf regelen. Maar je kunt dit dan heel goed gebruiken voor belichting waar je niet vaak mee regelt zoals een haarlichtje of licht op de achtergrond. Je hebt dus een duurdere Odin receiver nodig om vanaf je camera instellingen te kunnen regelen. Met de Strato Multi II kun je wel de groepen A, B en C gebruiken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                              Beste Dennis, dat heb je niet goed begrepen. Met de Strato receivers en de Odin als transmitter kun je alleen manual flitsen en moet je alles op de flitser zelf regelen. Maar je kunt dit dan heel goed gebruiken voor belichting waar je niet vaak mee regelt zoals een haarlichtje of licht op de achtergrond. Je hebt dus een duurdere Odin receiver nodig om vanaf je camera instellingen te kunnen regelen. Met de Strato Multi II kun je wel de groepen A, B en C gebruiken.
                              Helder, Dank je Michael!

                              Vr.gr.
                              Dennis

                              Comment

                              Working...
                              X