Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

800€ te spenderen voor beginner studiotje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

    Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    had hieroveer gelezen. Is een uitstekende keuze...hier ga je jaren plezier aan hebben en gaat voldoen aan al je belichtingsnoden. Zou er nog 1 strobehead apart bijnemen zodat je er drie hebt. Die speedlight zou ik niet in een studio gebruiken.
    Hier is een link voor die set...ik koop alles in deze winkel. http://www.grobet.be/index.php?page=...mid=35&lang=nl
    Dit is inderdaad een uitstekende keuze ... maar ik zou toch niet bij Grobet gaan hoor, kijk even bij Studio73 ... ik koop alles hier, en ze zijn ook nog eventjes 80 Euro goedkoper ... da's toch een serieus verschil, en kan dienen voor een mooie octa

    Wil je toch in het Antwerpse blijven, ga dan naar Foto Rubens in Wilrijk ... is van dezelfde 'keten' als Studio73, en dus dezelfde prijs !
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #17
      Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Dit is inderdaad een uitstekende keuze ... maar ik zou toch niet bij Grobet gaan hoor, kijk even bij Studio73 ... ik koop alles hier, en ze zijn ook nog eventjes 80 Euro goedkoper ... da's toch een serieus verschil, en kan dienen voor een mooie octa

      Wil je toch in het Antwerpse blijven, ga dan naar Foto Rubens in Wilrijk ... is van dezelfde 'keten' als Studio73, en dus dezelfde prijs !
      grobet en studio73 en konijnenberg liggen in elkaars buurt qua prijs. Foto rubens heeft geen stock (dus wachten) en rekent een percent aan voor het betalen met kaarten.
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #18
        Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        grobet en studio73 en konijnenberg liggen in elkaars buurt qua prijs. Foto rubens heeft geen stock (dus wachten) en rekent een percent aan voor het betalen met kaarten.
        Dat vind ik raar, Grobet is zo maar eventjes 80 Euro duurder dan Foto Rubens waar de Elinchrom aan 599 staat, en als ik op de site ga kijken is de D-Lite 4 it To Go Set nog in voorraad met 6 stuks ... ik heb al veel in de winkel in Geel bij Studio73 opgehaald, en nog nooit een percent moeten betalen voor het gebruik van een kaart ?

        Trouwens Konijn verkoopt helemaal geen Elinchrom, dus hoe kunnen die dan qua prijs in de buurt liggen ?
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          nog nooit een percent moeten betalen voor het gebruik van een kaart ?
          creditkaarten wel...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            creditkaarten wel...
            Ok, dat wist ik niet, maar doet Konijn dit ook niet ?

            Ik dacht dat dit door Visa verboden was ... nu ja, ik heb alles altijd ofwel cash ofwel met de gewone bankkaart betaald
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #21
              Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ok, dat wist ik niet, maar doet Konijn dit ook niet ?

              Ik dacht dat dit door Visa verboden was ... nu ja, ik heb alles altijd ofwel cash ofwel met de gewone bankkaart betaald
              konijn doet dit inderdaad ook
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #22
                Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                creditkaarten wel...
                Spreek uit ervaring hoor. Ben er een macrolens gaan halen...eerst bestellen want niet in stock. 2 weken later betaald met mastercard + percentje = duurder dan grobet.
                Achtergrondrol 3m * 11m ... niet in stock.
                foto rubens is idd altijd een tikkeltje goedkoper. Verkoopsters moet je echter niet om advies vragen.

                Er is een groothandel in aartselaar die deze drie speciaalzaken waarschijnlijk klopt in prijs....Servix. http://www.elinchrom.com/distrib.php?agent=6
                weet niet of Servix aan particulieren verkoopt.
                Als foto rubens 80 euro goedkoper is dan zou ik daar gaan....
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #23
                  Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  Spreek uit ervaring hoor. Ben er een macrolens gaan halen...eerst bestellen want niet in stock. 2 weken later betaald met mastercard + percentje = duurder dan grobet.
                  Achtergrondrol 3m * 11m ... niet in stock.
                  foto rubens is idd altijd een tikkeltje goedkoper. Verkoopsters moet je echter niet om advies vragen.

                  Er is een groothandel in aartselaar die deze drie speciaalzaken waarschijnlijk klopt in prijs....Servix. http://www.elinchrom.com/distrib.php?agent=6
                  weet niet of Servix aan particulieren verkoopt.
                  Als foto rubens 80 euro goedkoper is dan zou ik daar gaan....
                  bij Studio73 kan je toch serieus goed advies krijgen hoor ... dat valt bij Foto Rubens dan tegen volgens jouw ... ik ben vaste klant bij Studio73, als zij het verkopen zal ik het daar ook halen ... ik heb wel nog nooit dergelijk materiaal met een credit kaart gekocht, dus wist ik ook niet van die extra kosten.

                  Let wel dat de prijslijst van Servix exclusief BTW is ... dus de D-Lite 4 it Set komt bij Servix op 585 + 21% = 707,85 terwijl deze bij Studio73 btw incl op 599 komt ... en dit terwijl Servix de officiele invoerder is van Elinchrom ... het zou me zelfs niet verwonderen dan Studio73 en Grobet bij Servix inkopen, of zouden die rechtstreeks bij Elinchrom kunnen kopen ?

                  Als je naar de BXRi 500/500 To Go Set kijkt wordt het nog beter : bij Servix 1095 ex btw ... bij Studio73 is deze set te krijgen voor 1099 incl btw !!
                  Last edited by LamboCars; 16 augustus 2011, 22:45.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    creditkaarten wel...
                    Neen, ze doen dit niet meer bij fotorubens/studio73. Bij Konijn wel... een van de redenen waarom ik minder en minder bij konijn ga.
                    mijn website

                    Comment


                    • #25
                      Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                      wat je zeker ook moet overwegen is de calumet genesis B300 , zowel voor studio alsook voor op locatie te gebruiken , zelfde vatting als eligcrome, dus alles van dat merk past er netjes op...
                      doen heel goed hun werk, zitten ook stevig in mekaar (kan je niet zeggen van de peperdure quadra's)
                      voor jou budget heb je 2 zulke flitsers met draagbare batterij meegeleverd, en heb je nog een budgetje over voor wat leuke toebehoren....
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        je hebt een budget van €800 ... kan dit nog ietsjes verder getrokken worden ?

                        Ik zou dit kopen in elk geval :
                        Elinchrom D-Lite 4 it To Go Set (€660)
                        achtergrond set apart (€99,99)
                        witte doek (€69,99)

                        Ik weet het, dan ben je €30 over budget, maar je moet al geen trigger meer kopen, en je heb een degelijke flits set met draadloze SkyPort trigger die algemeen bekend staat als zeer goed en een degelijke achtergrond set én een stevige witte, stoffen achtergrond bij zit (papier vind ik niet handig eerlijk gezegd).

                        In elk geval geen continu licht kopen ... en ik zou zelf geen Jinbei, Falcon Eyes, Illustar ... en al die andere B-merken meer kopen (en ja, ik ben ook in deze val gelopen en heb eerst een Illustar gekocht, werkt prima hoor, maar nu ik met Elinchrom werk merk je direct het verschil ... jammer genoeg ook in je portemonnee ...)
                        Ik ben ook van plan om die elinchrom set te kopen,
                        maar ik weet niet of dat die 2 200watt flitsers genoeg power hebben voor een studio van 5x5,5 , kan iemand helpen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                          Oorspronkelijk geplaatst door PandaDrugs Bekijk bericht
                          Ik ben ook van plan om die elinchrom set te kopen,
                          maar ik weet niet of dat die 2 200watt flitsers genoeg power hebben voor een studio van 5x5,5 , kan iemand helpen?
                          Het prijsverschil is 40 Euro (559 Euro voor de 200 Watt kit, 599 voor de 400 watt kit) ... dan twijfel je toch niet en ga je voor de 400 watt versie ...
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Het prijsverschil is 40 Euro (559 Euro voor de 200 Watt kit, 599 voor de 400 watt kit) ... dan twijfel je toch niet en ga je voor de 400 watt versie ...
                            jep je kan altijd een ND fliter kopen om ervoor te plaatsen!!
                            bestaat voor studiolampen
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #29
                              Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                              Oorspronkelijk geplaatst door PandaDrugs Bekijk bericht
                              Ik ben ook van plan om die elinchrom set te kopen,
                              maar ik weet niet of dat die 2 200watt flitsers genoeg power hebben voor een studio van 5x5,5 , kan iemand helpen?
                              lijkt me prima... 400W is veel voor zo'n kleine ruimte... maar dit hangt van je fotografie stijl af... als je graag low key werkt, of kleine DOF, dan is 400W te veel...
                              persoonlijk zou ik voor de 200w gaan... werk af en toe in een ruimte van 4 op 7 met 600w lampen en zet die regelmatig aan de kant en doe verder met m'n reportage flitsen, want die 600W kan ik niet genoeg dimmen...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • #30
                                Re: 800€ te spenderen voor beginner studiotje

                                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                jep je kan altijd een ND fliter kopen om ervoor te plaatsen!!
                                bestaat voor studiolampen
                                Interesse, want idd met de 400 watt versie dikwijls te veel licht. Waar vind je die filters en hoe zien die er eigenlijk uit?
                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X