Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    kan wel zijn, maar dat is zoiets als naar de garage gaan als je een auto wilt kopen... de garagist verkoopt je een oud model, die al 2 jaar vervangen is door een nieuw model, en laat je daarenboven nog meer betalen voor dat oud model als het nieuw model...
    Dat oud model, verbruikt trouwens meer, heeft geen airco, en een kleine brandstof tank...

maar... hij rijdt natuurlijk ook... minder ver, minder comfort...

K begin me een beetje bekocht te voelen...
    De V5 is wel iets duurder als k er 2 van koop (die k nodig heb om t signaal ook te kunnen verzenden vanaf m'n toestel. En een om t bij de flits te kunnen ontvangen.)

Hoe denken jullie over de yongnuo 460 flits die ik erbij gekocht heb?
    Grtzzz
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
      De V5 is wel iets duurder als k er 2 van koop (die k nodig heb om t signaal ook te kunnen verzenden vanaf m'n toestel. En een om t bij de flits te kunnen ontvangen.)
      de V5 is zeker beter als de V4 en kost iets van een 40€ voor een setje...
      interessanter is de RF602, veel beter als de V4 en persoonlijk vind ik hem beter als de V5 (heb ze allebei) voor ongeveer 20€ voor een setje...

Hoe denken jullie over de yongnuo 460 flits die ik erbij gekocht heb?
      Grtzzz
      da's 't zelfde verhaal... de 460 is niet meer te krijgen en vervangen door de 460II die veeeel beter is... sneller, krachtiger...

maar niet treuren... ga maar met je spullen spelen... 't is zoals die auto... die rijdt ook! wij zijn destijds ook met cactus V2 die amper werkten begonnen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

interessanter is de RF602.
        jaja maar dan wel eentje voor Nikon

Btw al gemerkt bij officiële hkyongnuophotoequipment schop dat de 602 versie voor nikon niet meer in hun menu staat(verkopen er wel), vermoeden dat die eruit gaat?
        edit: idd rf602tx(trigger) worden niet meer gemaakt; "YongNuo had stopped producing the old version of RF-602TX with PC sync port, and the new edition RF602TX have all changed into the RF-600TX, It support working with FC-681 to build more powerful system"
        da's 't zelfde verhaal... de 460 is niet meer te krijgen en vervangen door de 460II die veeeel beter is... sneller, krachtiger...
        volgens wat konijn verkoopt is het versie 2
        Productinformatie
        Manuele Strobist Flitser Versie II

De Manuele Stobist flitser is vernieuwd! De versie II heeft onder andere een hoger richtgetal en een snellere herlaadtijd ten opzichte van zijn voorganger.....
        fouten mee gecopyt
        Last edited by foto4fun; 25 juli 2011, 00:48.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Klopt t is de 460II die k erbij heb gekocht, ni de oude 460.

V5 kost bij Konijn 60euro voor n setje. K ben geen fan om via eBay god weet waar iets te kopen, heb daar slechte ervaringen mee... Dus k koop liever iets bij n winkel al is het dan duurder.

Ivm de flits... Een snellere herlaadtijd? Kan het trager dan als deze? Echt snel isie nog ni als je op vol vermogen gaat flitsen hahahaha

Ach, als k afgezet zou zijn dan heeft t al bij al nog geen fortuin gekost, en dan kan k achteraf nog de RF602 aanschaffen, moest t nodig zijn...
          Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Ivm de flits... Een snellere herlaadtijd? Kan het trager dan als deze? Echt snel isie nog ni als je op vol vermogen gaat flitsen hahahaha
            kwaliteits en volle batterijen helpen bij het versnellen van deze herlaadtijd

en hoeveel gebruik je echt de volle flitskracht?
            ik werk er bijna continu mee, zowel op locatie als in studio en ik gebruik die amper volle kracht zenne, veelal 1/8 - 1/4 op locatie en in studio veelal 1/4

ook moet je trouwens opletten met de volle flitskracht want een aantal bij mij gaan af en toe in alarm en flitsen dus niet meer tot je ze reset, vermoedelijk een beveiliging voor oververhitting
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Klopt t is de 460II die k erbij heb gekocht, ni de oude 460.

V5 kost bij Konijn 60euro voor n setje. K ben geen fan om via eBay god weet waar iets te kopen, heb daar slechte ervaringen mee... Dus k koop liever iets bij n winkel al is het dan duurder.

Ach, als k afgezet zou zijn dan heeft t al bij al nog geen fortuin gekost, en dan kan k achteraf nog de RF602 aanschaffen, moest t nodig zijn...
              de 460II is best een leuke flash, je kan die zelfs modden.... via ebay 30€

welke slechte ervaringen heb je met ebay?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een keer iets besteld en het verkeerde geleverd gekregen, terug gestuurd, en weer t zelfde geleverd gekregen,... En da was dan nog bij ne aanbieder uit belgië.

Achja, uiteindelijk was t wel goed geregeld want heb m'n geld terug gehad, maar da geloop dan daar zie k altijd tegenop....

Opzich is die flits wel erg goed hoor, zeker voor da geld, k was r een beetje mee aan't lachen k heb er duracell batterijen inzitten, lijken mij erg goeie...

Voor z'n geld een goei flitske.

Comment

Intressante link. Mss eens onthouden...

Brengt zo best veel licht op....

Comment

Opzich is die flits wel erg goed hoor, zeker voor da geld, k was r een beetje mee aan't lachen k heb er duracell batterijen inzitten, lijken mij erg goeie...
                    oplaadbare batterijen (NIMH, enneloop) zijn veel performanter, goedkoper (heb je snel uitgewonnen) en laden de flits sneller terug op...

Comment

oplaadbare batterijen (NIMH, enneloop) zijn veel performanter, goedkoper (heb je snel uitgewonnen) en laden de flits sneller terug op...
                      Thanks voor de tip!
                      Bedoel je deze: http://www.nkon.nl/4-aa-eneloop-batt...-hr-3utga.html

Comment

Thanks voor de tip!
                        Bedoel je deze: http://www.nkon.nl/4-aa-eneloop-batt...-hr-3utga.html
                        die zijn idd goed, of de topcraft van aldi worden hier ook geprezen als ze er liggen, de herlaadbare

ik heb in ieder geval die dat je aanhaalt maar nkon heeft normaal ook duracell in eneloop-stijl in hun aanbod nu en die zijn nog ietsje goedkoper dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          die zijn idd goed, of de topcraft van aldi worden hier ook geprezen als ze er liggen, de herlaadbare

ik heb in ieder geval die dat je aanhaalt maar nkon heeft normaal ook duracell in eneloop-stijl in hun aanbod nu en die zijn nog ietsje goedkoper dacht ik
                          Thanks,

Is die website een beetje te betrouwen, dan ga ik er daar bestellen, komen voor vanalles van pas, ook voor de kinderspeelgoed-op-batterijen-dingen van de dochter

Comment

Thanks,

Is die website een beetje te betrouwen, dan ga ik er daar bestellen, komen voor vanalles van pas, ook voor de kinderspeelgoed-op-batterijen-dingen van de dochter
                            ik heb er toch al een keer besteld zonder problemen

bestelling geplaatst, overschrijving uitgevoerd en binnen de week geleverd na ontvangst overschrijving
                            je krijgt ook een update normaal

en ik denk dat er velen van hier wel daar zullen bestellen met die prijzen

de verzendingskost wordt aangepast trouwens, het is niet zo dat je 4 euro betaald voor elk besteld item, bestel je bvb 3 batterijsetjes, kan het zijn dat je ook maar 4 euro betaald, het hangt allemaal af van het doosje e.d. dat ze nodig hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                              ik heb er toch al een keer besteld zonder problemen

bestelling geplaatst, overschrijving uitgevoerd en binnen de week geleverd na ontvangst overschrijving
                              je krijgt ook een update normaal

en ik denk dat er velen van hier wel daar zullen bestellen met die prijzen

de verzendingskost wordt aangepast trouwens, het is niet zo dat je 4 euro betaald voor elk besteld item, bestel je bvb 3 batterijsetjes, kan het zijn dat je ook maar 4 euro betaald, het hangt allemaal af van het doosje e.d. dat ze nodig hebben
                              Ok, thanks! Deze dan na m'n vakantie toch maar eens bestellen...

Comment

Ok, thanks! Deze dan na m'n vakantie toch maar eens bestellen...
                                zorg er ook wel voor dat je een degelijke lader aanschaft, die kan je daar trouwens ook bestellen

ik gebruik nu een lader van duracell die alle types aankan

ook kan je bij nkon de degelijke powerex MCH-laders aanschaffen

vermijd sowieso snelladers want die gaan de levensduur van je batterijen niet ten goede komen

Comment

Working...
                                X