Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orbis ringflitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Orbis ringflitser

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    De 2 test foto's die je laat zien zijn voor mij (persoonlijk) een perfect voorbeeld van het effect die ik met de Orbis niet mooi vond.

    (Zonder daarmee een fotobeoordeling te geven, puur op lichtkwaliteit)
    Maar dan vind je waarschijnlijk het effect van elke ringflitser niet zo geweldig...
    Ik zelf vind het wel wat hebben.

    Groeten Michael

    Comment


    • #17
      Re: Orbis ringflitser

      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
      Maar dan vind je waarschijnlijk het effect van elke ringflitser niet zo geweldig...
      Inderdaad ... een ringflits is voor mij te vlak (te plat).
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: Orbis ringflitser

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Inderdaad ... een ringflits is voor mij te vlak (te plat).
        +1 heb het ook geprobeerd, en sorry Michael, ik vind de belichting op d foto's die je laat zien ook niet mooi.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Orbis ringflitser

          Heb enkele jaren terug een Orbis gekocht in PreSales. (denk in dezelfde periode als fotofolio.) In tegenstelling tot Tom gebruik ik deze nog wel eens. Het is een leuk dingetje waarbij je op een goedkope manier het specifieke effect van een ringflash kan nabootsen. Meer niet. Persoonlijk vind ik de Orbis wel beter dan de Rayflash en andere Oost-aziatische clonen.
          Via deze link wat diverse voorbeelden met de Orbis Ring Flash

          Ok, het is vlak licht, maar voor bepaalde onderwerpen toch goed bruikbaar. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.

          grt,

          stefan

          Comment


          • #20
            Re: Orbis ringflitser

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            +1 heb het ook geprobeerd, en sorry Michael, ik vind de belichting op d foto's die je laat zien ook niet mooi.
            Geeft niet, het is ook niet één van mijn betere foto's. Ik vind kinderen fotograferen vaak lastig en dit was spontaan op de camping geschoten (nou ja spontaan, met voorbedachte raden dan). Ik had een beetje hoop dat er iemand voor mijn lens kwam staan. Ik zou met meerdere flitsers het licht en lichtval mooier en spannender kunnen maken. In mijn volgende workshop gaan we met een model en meerdere fotografen met de orbis aan de slag. Dan heb ik een model met meer geduld en meer hulp bij het flitsen.

            Groeten Michael

            Comment


            • #21
              Re: Orbis ringflitser

              Is de orbis goed omte gebruiken als invulflits tijden locatieshoots of gebruik je evengoed een opzet flitser zoals de nikon sb600 ?
              I love my D500

              Comment


              • #22
                Re: Orbis ringflitser

                Nog niemand die de orbis gebruikt heeft als fill light tijdens een zonnige buitenshoot ??
                I love my D500

                Comment


                • #23
                  Re: Orbis ringflitser

                  Kijk maar eens op de website van Orbis zelf, daar staan ook video's van het gebruik van de Orbis.
                  Ik ga zeker vaker foto's maken met deze gadget. De Orbis is helaas niet goedkoop, maar voor strobist gebruik makkelijker mee te nemen dan een echte zware ringflitser.
                  Je moet er meer gaan spelen en ontdekken wat je er allemaal mee kan doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Orbis ringflitser

                    Tja, maar op de website van de verkoper wordt alles natuurlijk rooskleurig voorgesteld.
                    Ik vind persoonlijk 200€ een beetje duur om te testen en te spelen om nadien te moeten ondervinden dat het toch niet ok is . Ik zou het eigenlijk ook alleen maar gebruiken als fill light bij locatieshoots ism de sb600. Heb niet altijd een assistent voorhanden om een reflectiescherm vast te houden
                    I love my D500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Orbis ringflitser

                      Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                      Tja, maar op de website van de verkoper wordt alles natuurlijk rooskleurig voorgesteld.
                      Ik vind persoonlijk 200€ een beetje duur om te testen en te spelen om nadien te moeten ondervinden dat het toch niet ok is . Ik zou het eigenlijk ook alleen maar gebruiken als fill light bij locatieshoots ism de sb600. Heb niet altijd een assistent voorhanden om een reflectiescherm vast te houden
                      ik vind dit totaal waardeloos als fill light... neem dan een softbox of paraplu, of een beauty dish... een ringflits heeft helemaal geen toegevoegde waarde als fill light...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X