Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430 of 580?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 430 of 580?

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Klopt dat je geen twee speedlites kunt plaatsen (hoewel met een ruime speedring en een beetje creatief denkwerk...), maar je kunt met een powerpack wel snel laden (ik gebruik zelf een Nissin
    PS300.
    ideaal om je fresnell te laten smelten... heb er hier al eentje liggen... SB800

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    En snel werken....Je kunt de flitser vanaf je camera bedienen, ik loop niet meer naar de flitser, instellen, terug lopen, test shot, weer terug naar de flitser om iets bij te stellen.
    met snel werken... bedoel ik natuurlijk snel na elkaar foto's maken, als je wat ervaring hebt met je flitsen en opstellingen moet je nog zelden naar je flitsen lopen...

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Snoot en grids...maakt niet zoveel uit...en softbox, zolang je een dubbel diffuus heb je geen last van een hotspot.
    snood en grit maak je natuurlijk spotgoedkoop zelf, en softbox... ik moet de eerste softbox voor reportage flits nog tegen komen waar de flits achteraan gemonteerd is en geen hotspot veroorzaakt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: 430 of 580?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ideaal om je fresnell te laten smelten... heb er hier al eentje liggen... SB800
      Jep de Nikon flitsers raken sneller oververhit (heb deze ervaring al eens gehad met een workshop, flitser ging wel in safety mode en is niet opgeblazen).

      Ik moet de eerste softbox voor reportage flits nog tegen komen waar de flits achteraan gemonteerd is en geen hotspot veroorzaakt...
      Weet niet wat er dan mis gaat, ik heb geen last van een hotspot met mijn falcon eyes octabox. Ook met een shoot thru paraplu gaat het eigenlijk wel goed (mits je wel het groothoek kapje er voor doet. Heel veel strobisten gebruiken een shoot thru paraplu, en die hebben volgens jou theorie allemaal last van een hotspot? Misschien zie je een hotspot als je een foto maakt van de softbox of paraplu, maar je moet juist het model op de foto zetten niet de softbox

      Maar we dwalen af...de vraag van dit topic is welke flitser 430 of 580. Mijn advies is altijd...je eerste flitser en je wilt er ook af en toe on camera mee werken, koop dan inderdaad een Canon of Nikon (of Metz of Nissin..enz) flitser die E-TTL/I-TTL ondersteund en ga daarna op zoek als je meer flitsers wilt naar een YN560 of een tweedehandsje SB26 of SB28. Heb vandaag mijn Nissin DI866 MKII binnen, binnenkort een test op mijn website. Ga je toch voor Canon en wil je een betaalbare en goede flitser aanschaffen...de 430EX MKII is zeker geen miskoop!

      Groeten Michael

      Comment

      Working...
      X