Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope triggers, een overzicht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Goedkope triggers, een overzicht...

    Een tijdje geleden zat ik ook met al die vragen en de erg lastige keuze tussen zeer dure pw tt5 en de voordelige rf602 set.

    Dit weekend tijdens een Getty Images fotoshoot in Scheveningen was 1 van de locatieshoots uitgerust met de rf602 triggers.
    Alles ging goed tot iemand een opstelling wou realiseren met de (multiblitz) flitsers binnen en de modellen buiten op het gangpad van de pier.

    Plots kon de trigger de afstand van zo'n 6 meter niet meer overbruggen en werd er geknoeid met sync kabels en werd iedereen aan het werk gezet om deuren open te houden, statieven verplaatsen, stabiliseren, kabel net te kort,... kortom alles wat je niet wil tijdens de opnames.

    Velen zijn fan van die triggers maar geloof me, dit wil je eigenlijk vermijden op elke set zowel pro als amateur. Het verwonderd me dat die trigger set niet in zee is beland

    Comment


    • #47
      Re: Goedkope triggers, een overzicht...

      Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
      Een tijdje geleden zat ik ook met al die vragen en de erg lastige keuze tussen zeer dure pw tt5 en de voordelige rf602 set.

      Dit weekend tijdens een Getty Images fotoshoot in Scheveningen was 1 van de locatieshoots uitgerust met de rf602 triggers.
      Alles ging goed tot iemand een opstelling wou realiseren met de (multiblitz) flitsers binnen en de modellen buiten op het gangpad van de pier.

      Plots kon de trigger de afstand van zo'n 6 meter niet meer overbruggen en werd er geknoeid met sync kabels en werd iedereen aan het werk gezet om deuren open te houden, statieven verplaatsen, stabiliseren, kabel net te kort,... kortom alles wat je niet wil tijdens de opnames.

      Velen zijn fan van die triggers maar geloof me, dit wil je eigenlijk vermijden op elke set zowel pro als amateur. Het verwonderd me dat die trigger set niet in zee is beland
      ik heb dezelfde verhalen al horen vertellen over pocketwizzards hoor! typisch waardoor zoiets gebeurt is de batterijen... te zwakke batterijen in de ontvanger of de zender zat klem en het testknopje was gedurende een tijd ingedrukt (volstaat om daarna de batterij een 5 tal minuten uit de zender te halen)
      Het blijven nog altijd schakels in een complete cycle... en men investeert wel in een backup camera van ettelijke 1000€, maar een backup trigger van 20€ dat is niet nodig?

      En dan is het de schuld van de trigger?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #48
        Re: Goedkope triggers, een overzicht...

        De trigger heeft daarna nog de hele dag gewerkt dus batterij was volgens mij nog ok al kan het natuurlijk altijd.
        En voor de prijs mag een backup trigger inderdaad echt geen punt zijn.

        Op een 2de locatie die dag was het zelfs gewoon met sync kabel waar ik verschillende keren een stevig 'bijna-accident' zag gebeuren door die kabel, ongelofelijk..

        Comment


        • #49
          Re: Goedkope triggers, een overzicht...

          Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
          De trigger heeft daarna nog de hele dag gewerkt dus batterij was volgens mij nog ok al kan het natuurlijk altijd.
          En voor de prijs mag een backup trigger inderdaad echt geen punt zijn.

          Op een 2de locatie die dag was het zelfs gewoon met sync kabel waar ik verschillende keren een stevig 'bijna-accident' zag gebeuren door die kabel, ongelofelijk..
          Werken met die sybckabels is idd om kosten vragen, ik heb zo een goedkope studioflitser omvergetrokken en die is met zijn achterkant vlak tegen het beton gegaan, over en out.
          Mijn RF602's doen het steeds, ik vervang om de 5 shoots de opaadbare batterijen en heb 2 CR2's bij voor de zenders.
          Mobile shooten = 2 camerabatterijen, 24 AA's , 10AAA's en 4 CR2's. Tis daarom dat mijn fototas zoveel weegt?
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #50
            Re: Goedkope triggers, een overzicht...

            Hehe, ze noemen u Luminus

            Neen, idem hier, heel wat lood in mijn tas, enkele cr's ben ik vergeten, goede tip thx

            Comment


            • #51
              Re: Goedkope triggers, een overzicht...

              Oorspronkelijk geplaatst door Herr Klick Bekijk bericht
              Hehe, ze noemen u Luminus

              Neen, idem hier, heel wat lood in mijn tas, enkele cr's ben ik vergeten, goede tip thx
              ALS die er bij u inzitten hé, er zijn ook zenders met AAA's!
              Spijtig zijn die niet oplaadbaar en vrij prijzig.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #52
                Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                Hey,

                Ik ga de RF602 triggers bestellen. Maar ik moet ook nog een speedlight kopen. Welke is volgens jullie daar de beste koop? Ik was naar wat YongNuo spullen aan het kijken omdat ze goedkoper zijn, en mijn trigger er ook gaat van zijn. Ik zoek eigenlijk een tegenhanger van de canon speedlight 430ex ii. Deze lijkt me wel zeer goed te zijn, nadeel is dan de prijs .

                Deze zijn trouwens ook bestelbaar via Amazon.co.uk (http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...YongNuo+YN-468)

                Alvast bedankt!

                Comment


                • #53
                  Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                  Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                  Hey,

                  Ik ga de RF602 triggers bestellen. Maar ik moet ook nog een speedlight kopen. Welke is volgens jullie daar de beste koop? Ik was naar wat YongNuo spullen aan het kijken omdat ze goedkoper zijn, en mijn trigger er ook gaat van zijn. Ik zoek eigenlijk een tegenhanger van de canon speedlight 430ex ii. Deze lijkt me wel zeer goed te zijn, nadeel is dan de prijs .

                  Deze zijn trouwens ook bestelbaar via Amazon.co.uk (http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...YongNuo+YN-468)

                  Alvast bedankt!

                  puur voor strobist werk zijn de yn460II en YN560 prima... en voor de prijs moet je het niet laten...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    puur voor strobist werk zijn de yn460II en YN560 prima... en voor de prijs moet je het niet laten...
                    Hey bedankt voor je antwoord. Wat is het grote verschil tusen de yn460II en YN560? Veel prijsverschil zit er niet tussen, en ik zie dat de YN560 wat nieuwer is en blijkbaar ook iets krachtiger is. Dit is de eerste flits die ik ooit zou aankopen, dus heb hier niet veel kennis van. Welke zouden jullie me aanraden?

                    Thanks!!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                      Hey bedankt voor je antwoord. Wat is het grote verschil tusen de yn460II en YN560? Veel prijsverschil zit er niet tussen, en ik zie dat de YN560 wat nieuwer is en blijkbaar ook iets krachtiger is. Dit is de eerste flits die ik ooit zou aankopen, dus heb hier niet veel kennis van. Welke zouden jullie me aanraden?

                      Thanks!!
                      even krachtig, maar wel externe batterij aansluiting... metalen voet, zoom kop... groter... is de tegenhanger van de 560EX
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        puur voor strobist werk zijn de yn460II en YN560 prima... en voor de prijs moet je het niet laten...
                        ze zijn idd goedkoop maar je moet er dan ook wel wat geluk mee hebben met die dingen, ik hoor er regelmatig over stoefen, als ze werken zoals het hoort zijn ze idd vrij goed (voor dat geld) ikzelf ben er niet wild van, er is er maar eentje dat naar behoren functioneerd de rest deugd niet....
                        ben ook op zoek naar behoorlijke flitsers (manueel) die wel kwaliteit bieden , anders toch maar een paar SB 900 flitsers bijkopen , spijtig dat ze zo overdreven duur zijn want dat zijn wel heel goede flitsers, daar heb ik al aardig wat mee afgeknald en moet het eerste probleem nog tegenkomen.....die yongnuo's daarentegen......
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #57
                          Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          ze zijn idd goedkoop maar je moet er dan ook wel wat geluk mee hebben met die dingen, ik hoor er regelmatig over stoefen, als ze werken zoals het hoort zijn ze idd vrij goed (voor dat geld) ikzelf ben er niet wild van, er is er maar eentje dat naar behoren functioneerd de rest deugd niet....
                          ben ook op zoek naar behoorlijke flitsers (manueel) die wel kwaliteit bieden , anders toch maar een paar SB 900 flitsers bijkopen , spijtig dat ze zo overdreven duur zijn want dat zijn wel heel goede flitsers, daar heb ik al aardig wat mee afgeknald en moet het eerste probleem nog tegenkomen.....die yongnuo's daarentegen......
                          Probeer oude Nikonflitsers te vinden SB-26, SB-28, SB-800 dat zijn echte werkpaarden, kunnen tegen een stootje en zullen je niet snel in de steek laten
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Probeer oude Nikonflitsers te vinden SB-26, SB-28, SB-800 dat zijn echte werkpaarden, kunnen tegen een stootje en zullen je niet snel in de steek laten
                            Hey,

                            Ik ben een canon gebruiker. Zal waarschijnlijk ook wel werken?

                            Cheers

                            Comment


                            • #59
                              Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              even krachtig, maar wel externe batterij aansluiting... metalen voet, zoom kop... groter... is de tegenhanger van de 560EX
                              de 460 II heeft intss ook een metalen voet gekregen zenne
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                                Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                                Hey,

                                Ik ben een canon gebruiker. Zal waarschijnlijk ook wel werken?

                                Cheers
                                met de triggers gaat dit werken, voor op je camera werken minder aangezien de TTL-meting anders is
                                Website: http://www.svisimaging.be

                                Comment

                                Working...
                                X