Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

    Hoe sluit jij je 430 flitsers eigenlijk aan de PW's ??
    Deze hebben dacht ik geen syncpoort, dus zal je wel gebruik maken van één of ander voetje.
    Waarschijnlijk ligt daar het probleem.

    Enkel de eerste PW TT5's hadden voor zover ik weet interferentie met Canon flitsers, de plus II en multimaxen hebben daar voor zover ik weet nooit last van gehad.
    Last edited by zunoel; 15 maart 2011, 18:56.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

      Ook hier problemen met PW en Canon!
      Ik gebruik de 50d en de 5dII met twee 580II flitsers. De combinatie met PockeWizard is simpelweg onbetrouwbaar. Soms werkt het en soms niet! Het is onberekenbaar. Wat ik ook doe van instellingen, veranderen van kanalen, veranderen van batterijen, alé om uit de vuist maar enkele op te noemen, de situatie blijft.
      Heb al dikwijls met rode kaken gestaan bij een shoot. Bijzonder vervelend!

      Wat wel opvalt is dat er hoegenaamd GEEN problemen zijn in combinatie met studiolampen! De werking met PW verloopt vlekkeloos!

      Heb ergens gelezen dat de zendfrequentie van PW negatief zou inwerken op de flitsers (van Canon).

      Jammer want PW staan niet gekend om goedkoop en dan zou je toch mogen verwachten dat alles vlot werkt niet?

      Alain,

      Comment


      • #18
        Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
        Ook hier problemen met PW en Canon!
        Ik gebruik de 50d en de 5dII met twee 580II flitsers. De combinatie met PockeWizard is simpelweg onbetrouwbaar. Soms werkt het en soms niet! Het is onberekenbaar. Wat ik ook doe van instellingen, veranderen van kanalen, veranderen van batterijen, alé om uit de vuist maar enkele op te noemen, de situatie blijft.
        Heb al dikwijls met rode kaken gestaan bij een shoot. Bijzonder vervelend!

        Wat wel opvalt is dat er hoegenaamd GEEN problemen zijn in combinatie met studiolampen! De werking met PW verloopt vlekkeloos!

        Heb ergens gelezen dat de zendfrequentie van PW negatief zou inwerken op de flitsers (van Canon).

        Jammer want PW staan niet gekend om goedkoop en dan zou je toch mogen verwachten dat alles vlot werkt niet?

        Alain,

        Als je echt denkt dat het interferentie is (enkel canon flitsers) dan kun je eventueel een AC7 of AC5 shield kopen.

        Maar zoals reeds gezegd weet ik enkel dat er problemen waren met de TT5 PW's niet met de oude generatie (plus II en Multimax).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #19
          Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

          Inderdaad, voetje is het probleem, de positie van het kabeltje in het voetje moet zo zijn dat de plug lichtjes naar beneden drukt, misschien moet ik investeren in een betere soort voet, waarin het kabeltje direct vaster zit. Nu zit de plug nogal losjes in dat voetje.
          Als ik de kabel in de juiste positie zet, gaat de flits steeds af.
          Is toch wel een probleem die voet, deze komt eigenlijk niet zo professioneel over.

          Comment


          • #20
            Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
            Ook hier problemen met PW en Canon!
            Ik gebruik de 50d en de 5dII met twee 580II flitsers. De combinatie met PockeWizard is simpelweg onbetrouwbaar. Soms werkt het en soms niet! Het is onberekenbaar. Wat ik ook doe van instellingen, veranderen van kanalen, veranderen van batterijen, alé om uit de vuist maar enkele op te noemen, de situatie blijft.
            Heb al dikwijls met rode kaken gestaan bij een shoot. Bijzonder vervelend!

            Wat wel opvalt is dat er hoegenaamd GEEN problemen zijn in combinatie met studiolampen! De werking met PW verloopt vlekkeloos!

            Heb ergens gelezen dat de zendfrequentie van PW negatief zou inwerken op de flitsers (van Canon).

            Jammer want PW staan niet gekend om goedkoop en dan zou je toch mogen verwachten dat alles vlot werkt niet?

            Alain,
            TT1/TT5 of MultiMAX PW's?

            Zoals ik al zei, gebruik ik 500D + TT1/TT5 + Canon 580 EX II flitsen..
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #21
              Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom De Witte Bekijk bericht
              Is toch wel een probleem die voet, deze komt eigenlijk niet zo professioneel over.
              M.a.w. je PW sluit je aan op een hotshoe?

              Misschien deze kopen ...
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

                @zunoel & andylemaire
                Ik gebruik PW Plus II en idd zou met deze set geen problemen kunnun/mogen zijn.

                Alain

                Comment


                • #23
                  Re: Pocket wizzard en canon flitsers slecht huwelijk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom De Witte Bekijk bericht
                  Inderdaad, voetje is het probleem, de positie van het kabeltje in het voetje moet zo zijn dat de plug lichtjes naar beneden drukt, misschien moet ik investeren in een betere soort voet, waarin het kabeltje direct vaster zit. Nu zit de plug nogal losjes in dat voetje.
                  Als ik de kabel in de juiste positie zet, gaat de flits steeds af.
                  Is toch wel een probleem die voet, deze komt eigenlijk niet zo professioneel over.
                  Als je toch niet TTL schiet, koop dan een paar tweedehands Nikon SB26/SB28 flitsers of ga voor een zeer betaalbare Yongnuo YN560 flitser, deze hebben allemaal een sync aansluiting die je direct kunt aansluiten op je trigger. Ik hou zo wie zo niet van gammele plastic voetjes tussen mijn statief en de flitser, heb al een keer een flitser naar het kerkhof moeten brengen. Ik gebruik alleen nog maar metalen voetjes met uitsparing voor de contactjes

                  Ik heb zelf al wel een keer een set oude 540EZ flitsers van Canon voorzien van een syncpoort

                  De 430EX heb ik ook wel eens opengeschoefd, maar in deze flitser zit maar weinig ruimte om een sync-poort in te bouwen.

                  Groeten Michael

                  Comment

                  Working...
                  X