Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: afstellen

    Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
    waar vind ik zo een workschop.
    die wel betaalbaar is
    hier vind je er één: strobist workshop
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: afstellen

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht

      (Wachten op de volgende bd-live, daar was het 'goedkoop')
      bd-live is zeker interessant als kennismaking... om te proeven...
      maar je kan natuurlijk moeilijk verwachten dat je op anderhalf uur evenveel informatie en praktijk kan opdoen als op een hele dag workshop...

      ik stel vast dat er heel wat, na de BD-live sessie een workshop zijn gaan volgen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: afstellen

        Idd, 't was meer een kennismaking.

        (M'n workshop van 2009 op bd-live staat nog ergens online)
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #19
          Re: afstellen

          mag ik hier een foto plaatsen ? ik wil jullie laten zien wat ik vandaag heb gedaan

          Comment


          • #20
            Re: afstellen

            om het makkelijk te houden zou ik idd hier een foto plaatsen, dan krijg je direct gerichte commentaren.

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #21
              Re: afstellen

              als je wil bereiken wat je als voorbeeld aangaf moet je zien dat je flits en omgevingslicht even krachtig zijn. is er buiten veel licht (volle zon) dan ga je een erg krachtige flitser nodig hebben om je model met dezelfde kracht te belichten.
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #22
                Re: afstellen

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                als je wil bereiken wat je als voorbeeld aangaf moet je zien dat je flits en omgevingslicht even krachtig zijn. is er buiten veel licht (volle zon) dan ga je een erg krachtige flitser nodig hebben om je model met dezelfde kracht te belichten.
                Inderdaad, hier is een voorbeeld van iets wat ik een tijdje geleden gedaan heb ... met een Ranger Quadra op 400WS (vol vermogen).





                BTS foto van de opstelling:



                www.fotofolio.be

                Comment


                • #23
                  Re: afstellen

                  [IMG][/IMG]
                  [IMG][/IMG]

                  dit heb ik dan uiteindelijk gedaan.
                  heb er wel een hele middag over gedaan maar ben er wel trots op.
                  Nu de achtergrond nog donkerder krijgen ihihhi is een kunst denk ik
                  Last edited by jimmy a; 17 maart 2011, 10:32.

                  Comment


                  • #24
                    Re: afstellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Inderdaad, hier is een voorbeeld van iets wat ik een tijdje geleden gedaan heb ... met een Ranger Quadra op 400WS (vol vermogen).
                    vwala dat wil ik dus bedoelen mmmmmmm hier ben ik beetje jaloers op gezonde jaloersheid uiteraard . bangelijk !!!!!!!!!!!!!!!
                    Dit wil ik ook kunnen
                    Last edited by zunoel; 18 maart 2011, 07:15. Reden: onnodige fotoquote

                    Comment


                    • #25
                      Re: afstellen

                      @fotofolio: mooie beelden!!! en erbij hoe de opstelling was, de TS mag hier heel blij mee zijn.

                      @ Jimmy A: je hebt een egale achtergrond, deze kan je vlot in PS aanpassen en donkerder maken, maar als je dat al kan doen bij de opname is het natuurlijk stukken beter!!! ik vermoed een blauwe lucht als achtergrond? dan ga je een HEEL STERKE FLASH moeten hebben en een heel korte sluitertijd zodat het licht van de achtergrond geen tijd krijgt om op je sensor in te werken... probeer eens iets gelijkaardig maar dan met het model en je flash een aantal meter voor een muur die in de schaduw staat. Liefst op een heldere dag. Dan ga je al snel veel leren met de instellingen te veranderen.

                      je bent zeker op goeie weg!!


                      Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: afstellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
                        ik speel dus met mijn belichtingscorrectie en met iso op mijn D5000.
                        op mijn flits SB-900 werk ik M 1/128 iso 8000 f 11 24 mm
                        maar das ni goe e
                        ik ga vandaag eens proberen met de instellingen die jullie mij hebben gegeven. dan heb ik toch al een begin .
                        kga zeker iets late weten wat het resultaat is mss een paar fotokes late bekijken waar jullie een reactie kan op geven .
                        ik ben ook dan maar een beginneling
                        dus alle kritiek is gezonde kritiek e
                        ISO8000 en donkere foto's????
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #27
                          Re: afstellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
                          dit heb ik dan uiteindelijk gedaan.
                          heb er wel een hele middag over gedaan maar ben er wel trots op.
                          Nu de achtergrond nog donkerder krijgen ihihhi is een kunst denk ik
                          Zet je belichtingscompensatie maar af
                          Verhoog je sluitertijd naar 1/250 sec.
                          Daarmee onderbelicht je de achtergrond met 1 1/3 stop

                          Hieronder beknopt hoe je tewerk kan gaan:

                          -Zet je camera op manueel 1/250 sec (laagste iso stand)
                          - meet de achtergrond en pas je diafragma aan tot de belichtingschaal in je zoeker juist staat.
                          - draai nu je diafragma 2 stops meer dicht
                          - regel je flitskracht tot je een goede belichting krijgt op je model; (heb je niet genoeg power, plaats je flitser dichterbij of gebruik er twee).

                          Het model zal goed belicht zijn en de achtergrond 2 stops onderbelicht.
                          Last edited by zunoel; 6 april 2011, 07:36.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #28
                            Re: afstellen

                            Eigenlijk wil ik een beetje hetzelfde bekomen als de topic starter maar ik moet niet 1 maar 4 personen belicht krijgen
                            Ik heb momenteel maar één shoot true paraplu en twee nikon flitsen + V5'jes.

                            Gaat dat goed komen met langs één kant een plu en langs de andere kant niet, of gelden er voor groepen andere regels ?
                            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                            Comment


                            • #29
                              Re: afstellen

                              Groepen is moeilijker dan 1 persoon.
                              De persoon kort bij de flits gaat goed belicht worden, de persoon ernaast al bijna een stop minder

                              Je kan twee dingen doen:
                              2 flitsers gebruiken en het licht featheren (schrampen)
                              Ofwel je lichtbron verder weg en centraler gaan plaatsen.

                              Het laatste heeft als nadeel dat je véél meer flitskracht gaat moeten hebben en dat je licht harder wordt.

                              (Bovenstaande is dus het effect van de omgekeerde kwardraadswet).
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: afstellen

                                Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                                Eigenlijk wil ik een beetje hetzelfde bekomen als de topic starter maar ik moet niet 1 maar 4 personen belicht krijgen
                                Ik heb momenteel maar één shoot true paraplu en twee nikon flitsen + V5'jes.

                                Gaat dat goed komen met langs één kant een plu en langs de andere kant niet, of gelden er voor groepen andere regels ?
                                je moet vooral rekening houden met de omgekeerde kwadraadswet... vooral als je van opzij belicht (wat het mooist is), als je recht-toe-recht-aan belicht heb je dat probleem niet. Dus je flits niet te dicht opstellen...
                                je werkt beter met bounce paraplu's, want met de shoot through ga je veel kracht verliezen, vermits je licht niet te dicht kan staan... voorbeeldje hier
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X