Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Worden er soms filters gebruikt bij portretfotografie met flitsers, dit om de huidvlekken en dergelijke een beetje te verdoezelen, zo ja de welke, en op de lens op de flitsers of op beide?
De groeten
Meestal op de flitsers, de meest gebruikte filters zijn CTO en CTB, CTO geeft veel warmere kleuren.
Je kan online een testpakket bestellen van rosco, hier zitten zowel correctiefilters als effectfilters in.
www.cameratools.nl heeft deze geloof ik, houdt er wel rekening mee dat je deze wrs moet verlengen met gaffertape of eender welke tape en zal moeten bevestigen met velcro.
Hoe zit het dan met mijn softbox, te groot om filter op toe te passen.
dan moet je gaan kijken voor een eventuele bevestigingsmanier van grote filters
kijk op flashgels zeker eens
ik vermoed dat ze de filters ook wel in groot formaat zullen verkopen
en dan ga jij moeten zoeken om deze te bevestigen op een studioflitser
er zal wel een manier bestaan om dit te doen en het nog in de softbox te houdn als je deze dan effectief nog wenst te gebruiken
Worden er soms filters gebruikt bij portretfotografie met flitsers, dit om de huidvlekken en dergelijke een beetje te verdoezelen, zo ja de welke, en op de lens op de flitsers of op beide?
De groeten
huidvlekken verdoezelen doe je met make-up
de bewuste filters dienen om de algemene kleurtemperatuur aan te passen... dat lijkt me voor huidvlekken niet zo'n goed idee...
De groeten
De enige filters die gebruikt werd om huidstructuur te verminderen waren de zogenaamd softfocus filters (vroeger waren er zelfs softfocus portretlenzen).
Maar die zijn nu in onbruik geraakt (in PS kun je veel mooiere en selectievere dingen doen)
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Pas op, het is geen onzinnige vraag. Ik werk in de belichtingssector voor evenementen en inderdaad, er bestaan correctiefilters die de zichtbaarheid van cellulitis gaan verminderen, ik zeg wel verminderen, het effect is minimaal. Lee nummers weet ik nu niet te zeggen.
Neem eens een kijkje op [URL="www.rosco.com/uk/filters/ecolourplus.cfm"]
Door vinden jullie alles terug, ook bij technotes literature kan je Guide to Color filters en Filter facts downloaden.
Als je een specifieke vrag hebt kan je mij altijd mailen. frank@rosco.com
Comment