Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rosco gels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: rosco gels

    Oké het flits licht krijgt dus een andere "kleur" dus ook de foto natuurlijk we bedoelen het zelfde iig.

    Maar nu hoe monteer jij ze dan wel?
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #17
      Re: rosco gels

      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Oké het flits licht krijgt dus een andere "kleur" dus ook de foto natuurlijk we bedoelen het zelfde iig.

      Maar nu hoe monteer jij ze dan wel?
      goe kijke en lezen:

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      we bevestigen ze niet met een omnibounce, doch met velcro


      Dus we maken gebruik van VELCRO
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: rosco gels

        Ik heb de voorkant van een omnibounce weggesneden. Zo klem ik de gel via de omnibounce. Gaat ook heel snel.

        Maar ze mochten 5cm langer.
        Wil daar best iets meer voor betalen.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #19
          Re: rosco gels

          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
          Ik heb de voorkant van een omnibounce weggesneden. Zo klem ik de gel via de omnibounce. Gaat ook heel snel.

          Maar ze mochten 5cm langer.
          Wil daar best iets meer voor betalen.
          't is toch te gek om te gaan sukkelen met te korte gels... als je 50 gels op maat met velcro kan kopen hier voor 11.25Ł...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: rosco gels

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            't is toch te gek om te gaan sukkelen met te korte gels... als je 50 gels op maat met velcro kan kopen hier voor 11.25Ł...
            en snelle levertijd ook

            kem onlangs de grotere modellekes aangeschaft, de 5 cm's en op een week na bestelling waren ze al binnen (met een gewone europese buitenlandse overschrijving betaald)
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #21
              Re: rosco gels

              Er is iemand hier op het forum die een complete startkit aanbied voor betaalbare prijs.
              Met velcro en zo erbij.
              Kijk maar eens in de sub "aangeboden"

              Comment


              • #22
                Re: rosco gels

                De traditionele strobist flitsers hebben vooraan een sleuf, waarin die korte gels precies passen. :-)
                Die lange knip ik in twee trouwens, want al dat velcro gedoe blijft aan de fototas hangen enz...

                Dpaul
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #23
                  Re: rosco gels

                  [QUOTE=zunoel;3042993]De Lee's waren ook sample maar deze hebben ze wel verlengt om tegemoet te komen aan de strobisten (is een gat in de markt).
                  Rosco mikt ook op dat publiek met zijn Strobist collection dus.....

                  Ik kan je zeggen dat Lee en Rosco het formaat van hun samples al sinds 1985 niet meer hebben gewijzigd. In zo'n sample boekje zit ook een gat... Is dat geen probleem?
                  Deze samples worden sinds kort niet meer gratis weggegeven omdat er teveel vraag naar is van strobisten. Maar swat...

                  We hebben een andere kit die vellen heeft van 25cm x 30cm.
                  Bestaat uit:
                  3204 - Blue
                  3206 - 1/3 Blue
                  3208 - Blue
                  3216 - 1/8 Blue
                  3401 - Sun 85
                  3407 - CTO
                  3409 - CTO
                  3410 - 1/8 CTO
                  3304 - Plusgreen
                  3315 - Plusgreen
                  3316 - Plusgreen
                  3308 - Minusgreen
                  3313 - Minusgreen
                  3314 - Minusgreen

                  kostprijs 20 euro.
                  Deze filters zijn ook meer hitte bestendig dan gewone filter.
                  IS dit een product dat jullie zouden gebruiken? Is dit interessant?
                  Ik stel deze vragen omdat ik graag naar de klant toe een goed product wil leveren. Atwoorden = ...?

                  Groeten

                  Frank

                  Comment


                  • #24
                    Re: rosco gels

                    ik gebruik vooral de CTO's en koop ze gewoon hier... je kan je misschien hier aan spiegelen om iets op de belgische markt te brengen...

                    4cm Colour Correction Gel Pack with Velcro
                    Ł11.25
                    50 Lee filters cut to 14cm x 4cm approx (5.5" x 1.5" approx). A range of Colour Temperature Orange (CTO), Colour Temperature Blue (CTB) and Plus Green (Window Green) filters available in full, half and quarter strengths. Also included is a Neutral Density filter for reducing the power of light from your flash.

                    Total of 50 filters made up of 5 each of the following colours:

                    Colour Lee Number
                    CTO - Full Colour Temperature Orange Lee 204
                    ˝ CTO - Half Colour Temperature Orange Lee 205
                    ź CTO - Quarter Colour Temperature Orange Lee 206
                    CTB - Full Colour Temperature Blue Lee 201
                    ˝ CTB - Half Colour Temperature Blue Lee 202
                    ź CTB - Quarter Colour Temperature Blue Lee 203
                    Plus Green (aka Window Green) Lee 244
                    ˝ Plus Green Lee 245
                    ź Plus Green Lee 246
                    .3 ND - 1 stop neutral density Lee 209
                    Includes 100 pre-cut 12mm hook dots for the filters, and 4 x 10cm strips of 2cm wide loops to stick on your flash (at your own risk!).
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: rosco gels

                      [QUOTE=Frank Rosco;3056958]
                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      De Lee's waren ook sample maar deze hebben ze wel verlengt om tegemoet te komen aan de strobisten (is een gat in de markt).
                      Rosco mikt ook op dat publiek met zijn Strobist collection dus.....

                      Ik kan je zeggen dat Lee en Rosco het formaat van hun samples al sinds 1985 niet meer hebben gewijzigd. In zo'n sample boekje zit ook een gat... Is dat geen probleem?
                      Deze samples worden sinds kort niet meer gratis weggegeven omdat er teveel vraag naar is van strobisten. Maar swat...

                      We hebben een andere kit die vellen heeft van 25cm x 30cm.
                      Bestaat uit:
                      3204 - Blue
                      3206 - 1/3 Blue
                      3208 - Blue
                      3216 - 1/8 Blue
                      3401 - Sun 85
                      3407 - CTO
                      3409 - CTO
                      3410 - 1/8 CTO
                      3304 - Plusgreen
                      3315 - Plusgreen
                      3316 - Plusgreen
                      3308 - Minusgreen
                      3313 - Minusgreen
                      3314 - Minusgreen

                      kostprijs 20 euro.
                      Deze filters zijn ook meer hitte bestendig dan gewone filter.
                      IS dit een product dat jullie zouden gebruiken? Is dit interessant?
                      Ik stel deze vragen omdat ik graag naar de klant toe een goed product wil leveren. Atwoorden = ...?

                      Groeten

                      Frank
                      Blijkbaar zijn er verschillende samples, ik heb zo'n klein doosje met gels erin, er is blijkbaar ook een waaier met gels erin, die had ik graag ook eens gewilt.

                      doosje:

                      Comment


                      • #26
                        Re: rosco gels

                        [QUOTE=Frank Rosco;3056958]
                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        De Lee's waren ook sample maar deze hebben ze wel verlengt om tegemoet te komen aan de strobisten (is een gat in de markt).
                        Rosco mikt ook op dat publiek met zijn Strobist collection dus.....

                        Ik kan je zeggen dat Lee en Rosco het formaat van hun samples al sinds 1985 niet meer hebben gewijzigd. In zo'n sample boekje zit ook een gat... Is dat geen probleem?
                        Deze samples worden sinds kort niet meer gratis weggegeven omdat er teveel vraag naar is van strobisten. Maar swat...

                        We hebben een andere kit die vellen heeft van 25cm x 30cm.
                        Bestaat uit:
                        3204 - Blue
                        3206 - 1/3 Blue
                        3208 - Blue
                        3216 - 1/8 Blue
                        3401 - Sun 85
                        3407 - CTO
                        3409 - CTO
                        3410 - 1/8 CTO
                        3304 - Plusgreen
                        3315 - Plusgreen
                        3316 - Plusgreen
                        3308 - Minusgreen
                        3313 - Minusgreen
                        3314 - Minusgreen

                        kostprijs 20 euro.
                        Deze filters zijn ook meer hitte bestendig dan gewone filter.
                        IS dit een product dat jullie zouden gebruiken? Is dit interessant?
                        Ik stel deze vragen omdat ik graag naar de klant toe een goed product wil leveren. Atwoorden = ...?

                        Groeten

                        Frank
                        Is die 20 euro de kostprijs voor het hele pakket aan die grootte?
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: rosco gels

                          @ userke:

                          Ja.
                          Er zijn meerdere kits:
                          Cool/Warm
                          Saturated Colours
                          Correction
                          Diffusion
                          Variety
                          Elke kit bestaat uit 12 vellen van 30 x 30 cm

                          Comment


                          • #28
                            Re: rosco gels

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frank Rosco Bekijk bericht
                            @ userke:

                            Ja.
                            Er zijn meerdere kits:
                            Cool/Warm
                            Saturated Colours
                            Correction
                            Diffusion
                            Variety
                            Elke kit bestaat uit 12 vellen van 30 x 30 cm
                            waar kunnen we hiervoor zijn?
                            winkel ofzo dat je hebt?
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: rosco gels

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frank Rosco Bekijk bericht
                              Ik kan je zeggen dat Lee en Rosco het formaat van hun samples al sinds 1985 niet meer hebben gewijzigd. In zo'n sample boekje zit ook een gat... Is dat geen probleem?
                              Deze samples worden sinds kort niet meer gratis weggegeven omdat er teveel vraag naar is van strobisten. Maar swat...

                              We hebben een andere kit die vellen heeft van 25cm x 30cm.
                              Bestaat uit:
                              3204 - Blue
                              3206 - 1/3 Blue
                              3208 - Blue
                              3216 - 1/8 Blue
                              3401 - Sun 85
                              3407 - CTO
                              3409 - CTO
                              3410 - 1/8 CTO
                              3304 - Plusgreen
                              3315 - Plusgreen
                              3316 - Plusgreen
                              3308 - Minusgreen
                              3313 - Minusgreen
                              3314 - Minusgreen

                              kostprijs 20 euro.
                              Deze filters zijn ook meer hitte bestendig dan gewone filter.
                              IS dit een product dat jullie zouden gebruiken? Is dit interessant?
                              Ik stel deze vragen omdat ik graag naar de klant toe een goed product wil leveren. Atwoorden = ...?

                              Groeten

                              Frank

                              Het is allemaal begionnen met de sample books maar nu heeft men kits samengesteld (speciaal voor strobisten) zie jullie eigen strobist collectie (zonder gaten en andere maten bij Lee).


                              Bovenstaande zou zeker een markt kunnen hebben omdat vele strobisten ook wel studiolampen met batterij gebruiken of brackets zoals deze waar je studio reflectoren en gels kan opzetten

                              Handig als je de gels zelf op maat kan snijden van de flitsers die je gebruikt (speedlicht, grote Metz, Q-flash, Quadra's, Studio,.....) of voor beginners om bvb het licht van bouwlampen te corrigeren.
                              Last edited by zunoel; 23 maart 2011, 08:43.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: rosco gels

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Het is allemaal begionnen met de sample books maar nu heeft men kits samengesteld (speciaal voor strobisten) zie jullie eigen strobist collectie (zonder gaten en andere maten bij Lee).


                                Bovenstaande zou zeker een markt kunnen hebben omdat vele strobisten ook wel studiolampen met batterij gebruiken of brackets zoals deze waar je studio reflectoren en gels kan opzetten

                                Handig als je de gels zelf op maat kan snijden van de flitsers die je gebruikt (speedlicht, grote Metz, Q-flash, Quadra's, Studio,.....) of voor beginners om bvb het licht van bouwlampen te corrigeren.
                                Wel ik geef enkele adresjes mee waar je deze Strobist kits, packs (30cm x 30cm) en vellen kan vinden.
                                Een vel is 52cm x 120cm (kost minder dan je denkt )

                                Calumet Antwerpen. Vragen naar Aileen of Wim. 03/216 27 61
                                Luxillag Brussel. Vragen naar Gerrit of Gianfranco. 02/242 76 60

                                Nu was ik daarstraks met mijn collega's over dit onderwerp bezig en mijn engelse collega
                                zei me... Ik doe volgende week een "filter workshop" voor fotografen. Een uitleg van wat een filter doet en wat er met je licht gebeurd...
                                Ik had er nog nooit bij stil gestaan maar ik geef deze workshop ook maar voor theatertech's. Nu zou ik een hands on workshop kunnen geven met alle mogelijke filters en uitleg. Is dit iets waar jullie een halve dag voor zouden willen vrijmaken?
                                Ik wil dit gerust doen... zelfs gratis. . Ik moet enkel een lokatie vinden.

                                Comment

                                Working...
                                X