Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp gevraagd

    Idd triggers en/of sluitertijd probleem. Vergeet niet dat de fabrikant syncrotijden publiceert die gelden bij gebruik van merkeigen en on-camera flitsers (en dan nog). Het is dus zeker niet abnormaal dat de max syncrotijd gespecifieerd wordt op 1/250e, maar dat je bij een set studioflitsers maximaal aan bv 1/125 of nog lager geraakt. Studioflitsers zijn nu eenmaal geen reportageflitsers...

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #17
      Re: Hulp gevraagd

      Ik heb hetzelfde probleem gehad. Gewoon de batterijen vervangen en het probleem was opgelost.
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #18
        Re: Hulp gevraagd

        Dat is een synchronisatie probleem, 2e gordijn dat ervoor komt. Sluitertijd aanpassen (trager).
        Canon 5D Mark II, Canon 450D

        Comment


        • #19
          Re: Hulp gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
          Dat is een synchronisatie probleem, 2e gordijn dat ervoor komt. Sluitertijd aanpassen (trager).
          Mocht je de volledige uitleg lezen, zul je zien dat dit niet het probleem is.
          Eergisteren kwam de boosdoener echter boven water. Een ander toestel in huis stuurde een storend signaal uit. Toen dit opgelost was, testte ik m'n flitsers opnieuw en het probleem loste zich als het ware vanzelf op.
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

          Comment


          • #20
            Re: Hulp gevraagd

            Dan is het toch een synchronisatie probleem he... je flitser die gestoord werden.... Wat wel duidelijk was aan de foto's is dat het gordijn ervoor zat.
            Canon 5D Mark II, Canon 450D

            Comment


            • #21
              Re: Hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
              Dan is het toch een synchronisatie probleem he... je flitser die gestoord werden.... Wat wel duidelijk was aan de foto's is dat het gordijn ervoor zat.
              Ahja, op die manier... Inderdaad, klopt, groot gelijk
              canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

              Comment


              • #22
                Re: Hulp gevraagd

                mag ik vragen wat het storende toestel dan was ? Ik heb sinds kort ook af en toe een reeks zwarte foto's terwijl ik al 4j op dezelfde manier fotografeer (ook met die RF-604 triggers).
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp gevraagd

                  Het was een verdeeltoestel dat we gebruikten om de radio aan te steken met de afstandbediening. Dit apparaat stond in de keuken, zodat we de hoofdradio in de living konden bedienen vanin de keuken. Blijkbaar gaf dit plots storing.
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulp gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                    mag ik vragen wat het storende toestel dan was ? Ik heb sinds kort ook af en toe een reeks zwarte foto's terwijl ik al 4j op dezelfde manier fotografeer (ook met die RF-604 triggers).
                    normaal komt dit voor bij batterijen die stilaan moeten vervangen worden...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulp gevraagd

                      yes!
                      Ik heb de studioflitsers getest, met kabel of RF-604, en met nieuwe batterij in de RF-604 trigger ging het dan wel weer goed. Voorlopig opgelost dus.

                      Het is alleen raar dat het over een aantal weken gespreid wordt. Die batterij gaat dus niet gewoon van 1 moment op het ander plat, die gaat gewoon heel vaak nog goed, en dan weer een kleine reeks mistreffers.
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment

                      Working...
                      X