Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Beauty Dish: The Chinatown special
Collapse
X
-
-
Re: Beauty Dish: The Chinatown special
Oorspronkelijk geplaatst door LRabaut Bekijk berichtIemand al ervaring met deze? Of tijd/zin gehad om er één te maken... ?
Ik ben van plan om er zelf een aantal te maken: één zoals op de site (voor SB-900, en één voor continu licht.)Never resist temptation or it could go away...
Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel
-
hmmm, wil ik ook wel eens proberen te maken.
maaaaaar, wat ik nog altijd niet goed doorheb: wat is nu het voordeel aan zo'n beauty dish
tov bijvoorbeeld een paraplu of softbox?
waarom of wanneer zou je dus met een beauty dish werken ipv paraplu of softbox?
over het filmpje, ik kan niet goed uitmaken wat die ronde schijf (die langs de binnenkant gemonteerd wordt) juist is? iemand?
groeten
Comment
-
Ik gebruik m'n beautydish graag. Geeft toch een speciefiek licht. De ronde schijf midden is een reflector zodat je geen directe flits op je onderwep krijgt.
Ik gebruik een walser studio beauty dish die ik voor een 15tal euro's op ebay gekocht had. Beetje aangepast zodat m'n speedlight er netjes op past.
Comment
-
De ronde schijf is hét essentiële deel van de beautydish. De reflector inderdaad.
Er zijn online veel DIY's voor dergelijke dishes te vinden, maar die van Todd Owyoung van ishootshows.com vind ik toch wel heel goed gelukt.
Ik heb trouwens nog ergens gezien (op flickr.com dacht ik) dat hij ook nog een grotere beautydish wil maken.
Wat is de diameter van de walser die je gebruikt?
Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk berichtIk gebruik m'n beautydish graag. Geeft toch een speciefiek licht. De ronde schijf midden is een reflector zodat je geen directe flits op je onderwep krijgt.
Ik gebruik een walser studio beauty dish die ik voor een 15tal euro's op ebay gekocht had. Beetje aangepast zodat m'n speedlight er netjes op past.
http://oldblog.paly.be/#post30
Comment
-
Laat zeker iets weten als je er aan begint!
Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht(...) juist es bij Ikea langs gaan voor mijn gerief
Comment
-
-
dat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
nuja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit, een rond voorwerp gewoon zeker
groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk berichtdat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
groeten
in de chinese supermarkt in brussel hebben grote mooie schalen, heel licht... ga daar eens kijken...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Als ik me goed herinner gebruikte Todd een 'pizza pan', die hij in een chinese supermarkt kocht. Aluminium ook...
Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk berichtdat die ronde schijf dienst doet als reflector heb ik door, maar ik wilde eerder weten wat het juist is, bedoel, als ik bv naar de ikea ga, wat of waar moet ik dan zoeken?
groeten
Comment
-
-
Als 'reflector' heb ik een grote afsluitdop (diam. 12 cm) voor bad/douche gebruikt, te vinden bij o.a. Brico. Is van plastic met een ietwat bol oppervlak, zilver/chroom glanslaagje en weegt bijna niks. Kostte ongeveer 2 euro.
Guy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk berichtover het filmpje, ik kan niet goed uitmaken wat die ronde schijf (die langs de binnenkant gemonteerd wordt) juist is? iemand?
Comment
-
De ronde schijf aan de binnenkant is de reflector. Het licht van de speedlight wordt door de reflector terug gereflecteerd, op de binnenkant van de dish, die het dan weer naar buiten stuurt. Zonder de reflector "werkt" de dish dus niet.
Ik bedoelde eigenlijk wat het voorwerp in het 'echte' leven is, naar wat ik dus opzoek moest in de winkel. maar het maakt eigenlijk niet uit. Zoals guydw zegt, in de brico, ikea, macro, ... vinden we wel iets
Comment
Comment