Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 raadloos aansturen met D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    als je naar het menu gaat waar je je pop up flash instelt als commander vraagt hij ook wat de pop up flash moet doen. Je kan daar kiezen tussen TTL, manueel (ik denk van 1/1 to 1/64) en tussen niets doen. Als je kiest voor niets dan doet hij niets.
    Je ziet dan wel de pre flashes waarmee de pop up de andere laat weten wat er moet gebeuren maar er is geen flits tijdens de opname. Het zou me wreed verbazen dat dat met een of andere hoge iso of maximaal diafragma zichtbaar is.
    Een beetje inzicht in de werking van flitslicht laat mij het volgende afleiden:
    een commander flits geeft bij het afdrukken (maar met gesloten sluiter enkle meet- en commandoflitsen af waardoor de slave flitsers weten wat er van hun verwacht wordt.

    Bij het afdrukken net als de sluiter opengaat geeft de commander de triggerflits om de slaver flitsers te triggeren (deze flitsen dan als de sluiter vol open staat).


    Het licht van de triggerflits wordt weerkaatst door je onderwerp en komt zo terug richting camera (door de kleine vertraging afstand onderwerp valt er dus wat van dit weerkaatst licht binnen als de sluiter opengaat).
    Doordat je ttl lichtmeting gebruikt gaat op een gegeven moment je camera ook moeten aan de remote flitsers vertellen wanneer ze moeten stoppen met lichtgeven (door nog een commandoflits).

    Omdat deze triggerflits maar heel zwak is ga je het in principe niet merken.
    Maar als je hoge iso's en volopen diafragma gebruikt heb je weinig flitskracht nodig waardoor soms deze commandoflitsers wel zichtbaar zijn op je foto.

    De SG-31R is maar gewoon een plastiek plaatje dat het licht van je flits afschermt richting onderwerp.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

      Oorspronkelijk geplaatst door Keps Bekijk bericht
      Heb hier net even een testje gedaan.
      De ingebouwde flitser zet ik op commander stand (e2), waarbij je de stand van de ingebouwde flitser van stand DDL naar -- plaatst.
      Daarmee flitst de ingebouwde flitser wel mee, maar op een kleine sterkte. Zonder een SB900 in de kamer kreeg ik enkele vage vegen te zien op mijn display. Met de SB 900 aan, naast me, was de kamer mooi uitgelicht. SB900 uit en de commanderstand van -- naar DDL, was de kamer eveneens verlicht, maar met hard frontaal licht, met slagschaduwen....

      De flits voor het commanderen van een off-camera flits laat dus maar weinig sporen achter
      idd, Nikon SG-31R is noodzkelijk als je je pop up wil gebruiken om te triggeren,
      werkt perfekt en niks van "slagschaduw"
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment

      Working...
      X