Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

    Thx guys, weer wat geleerd

    Btw; d_oracle, wanneer is er nog een WS in Leuven gepland ? had al gekeken op de site maar stond geen datum
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #17
      Re: witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Dus als men de lichtbron korter bij het onderwerp brengt (softbox/doorschietplu) krijgt men zachter licht
      zeer zeker!

      ik ben nieuw in heel het flitsgedoe, dus heb daar niet veel ervaring in, maar dit hebben we op school bij fysica geleerd. Snel getekend in paint, omdat het moeilijk uit te leggen is.



      Bij een lichtbron die diffuus licht geeft vertrekt op elk punt licht in alle richtingen. Hoe dichter men bij de bron komt, hoe meer de bron het licht 'rond het onderwerp krult'. De stralen gaan natuurlijk rechtdoor, maar de bundels licht die vanuit de zijkanten vertrekken vullen de schaduwen in die gemaakt worden door de lichtbundels die vanuit het centrum vertrekken. Hoe dichter bij, hoe groter dat effect. Hoe groter de lichtbron, hoe groter dat effect.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

        Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Thx guys, weer wat geleerd

        Btw; d_oracle, wanneer is er nog een WS in Leuven gepland ? had al gekeken op de site maar stond geen datum
        wordt vermoedelijk de Zondag 20 februari, ik krijg deze week bevestiging ivm. de locatie.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Thx guys, weer wat geleerd

          Btw; d_oracle, wanneer is er nog een WS in Leuven gepland ? had al gekeken op de site maar stond geen datum
          zie www.koenhillewaert.com
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: witte paraplu: wanneer doorflitsen en wanneer reflecteren

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            das positief nieuws sie

            boeking aangevraagd :d
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment

            Working...
            X