Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extern flitsen op reportage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: extern flitsen op reportage?

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik wou die eigenlijk bij een raam zetten met een doorschietparaplu zodat de lichtinval op het geheel gelijkaardig zou zijn als invallend licht op een licht bewolkte dag. Als de afstanden een beetje meezitten bevindt heel het gebeuren zich binnen een bereik dat met hetzelfde diafragma juist belicht kan worden (wet van de omgekeerde wortelsap of zo).
    Met 1 flitser zal da niet lukken hoor. En je zal geen zachter licht krijgen.
    Wat ik wel al gelezen heb is dat sommigen met een paraplu bouncen met 2 flitsers om zo overal een gelijke belichting te verkrijgen.
    En zoals hier al werd gezegd zonder assistent zal het heel moelijk zijn.

    Comment


    • #17
      Re: extern flitsen op reportage?

      Ik zet meestal een Lumiquest set op mijn SB900. Werk zo gelijk een softbox. heel handig. kost 55.92 Euro bij konijnenberg. Verschillende soorten plaatjes
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #18
        Re: extern flitsen op reportage?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        moet ik met mijn D200 niet proberen. Ik vind die camera nog steeds fantastisch, maar als je boven iso 640 gaat...
        Ik stond op het punt hem te verkopen een D7000 te kopen en heb dan toch beslist nu eens deftig met flitser(s) te leren werken. Ik ben heel blij met die keuze, maar kan nog steeds geen foto's maken van kwaliteit waarmee je mensen blij maakt als het te donker is. Lichtsterke lenzen genoeg, maar de camera heeft zijn grens.
        Als linuxgebruiker ben ik redelijk beperkt in ruisfilterende software en via wine werkt nu ook niet alles.
        Virtualbox en een windowslicentie?

        Comment


        • #19
          Re: extern flitsen op reportage?

          In een gemeentehuis is zowiezo onbegonnen werk.
          Tenzij je elke week in hetzelfde gemeentehuis zit dan zou je dat eens kunnen proberen.
          Maar dat duurt maar heel kort omdat er soms meerdere trouws achter elkaar zijn en die moeten rap rap afgewerkt worden.
          Ook na het gemeentehuis verwacht men soms ook om familie-fotos te maken, dus veel tijd om dan op te ruimen heb je dan ook niet.
          En om een paraplu op te zetten in het gemeentehuis is er mss ook wat over.

          Comment

          Working...
          X