Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cactus v4 doet het niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: cactus v4 doet het niet

    Oorspronkelijk geplaatst door roblan Bekijk bericht
    Marl1, ik heb ook zo'n cactus v4 gekocht bij Grobet en bij mij werkt dat ding perfect. Zelfs op een veertig jarige Metz 30 BCT4. Maar wat ik mis in je uitleg is het punt waarop je de ontvanger "AAN" zet. Je zet wel je frequentie op 1 op zender en ontvanger maar daar stop je. Je moet ook dat klein schuifknopje vooraan op de ontvanger tussen het woord Cactus en het controlelampje verschuiven zodanig dat je naast dat knopje een piepklein deeltje (daar waar de schuifknop stond voordat je hem verschoof) een rood gekleurd deel te zien krijgt. Ook ondervind ik dat je best het antennetje van de zender op je toestel volledig omhoog doet.
    Eens ik dit gedaan heb werkt alles perfect. Maar ik heb wel mijn flits meegenomen en in de winkel ter plaatse getest. En mijn oude flits werkt op alle standen. Zowel op M als op de standen met de "gekleurde" bollekes zoals bij u.
    Hopelijk heb je nog iets aan mijn uitleg en is je aankoop zeker geen miskoop. Succes !!
    Dag Roblan, ja dat schuifknopje dat eigenlijk het on/off knopje is, heb ik ook "aan" geschoven. Dus dat is het ook niet. Volgend w.e. ga ik nog wat zoeken. Heel erg bedankt ook.

    Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

    Comment


    • #17
      Re: cactus v4 doet het niet

      Hey da's lief aangeboden! Ik houd het in gedachten, en als je het goed vindt, laat ik je weten wanneer ik weer eens wil "sukkelen" met die spullen Maar heel erg bedankt al!
      Altijd welkom ...
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: cactus v4 doet het niet

        ik gebruik de cactus triggers met 2 prehistorische Yashica pro flitsers waar niets instelbaar is

        Comment


        • #19
          Re: cactus v4 doet het niet

          For the record:
          Ik kan met de 50D via cactus V4 een matig oude speedlite 420EX en oude speedlite 177A aansturen. (M is wel selecteerbaar op die oude flits)
          Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

          Comment


          • #20
            Re: cactus v4 doet het niet

            Ik heb ook problemen gehad met een Phottix receiver en mijn Olympus flash. Ik vermoed dat dit ongeveer dezelfde dingen zijn als de cactussen. Wat zoekwerk op 't internet leverde een identiek probleem op met gelijkaardig materiaal en een Sony flash.
            Met een draadje bij te solderen bleek dit op te lossen en inderdaad met mijn Olympus werkte dat ook. Ik zat toen nog op een ander forum en heb daar mijn uitleg gedaan in 't Engels, omdat het een Amerikaans forum is: LINK
            Hopelijk werkt het met Canon ook.
            Ik geef geen garantie!
            Luc

            Comment

            Working...
            X