Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

Hi,

Net wanneer ik overtuigd was, dankzij jullie feedback, om de bestelling te plaatsen, merkte ik op dat zowel de triggers ( RF602 ) als de flitsen ( YN 460II ) niet alleen merk- maar ook type-afhankelijk zijn van camera.

Momenteel werk ik met een D90 ( waar ik uiterst tevreden over ben, vooral voor sport ), maar binnenkort zal ik mij een FF erbij aanschaffen voor portret- en architectuurfotografie ( hoogst waarschijnlijk zal dat de opvolger worden van de D700 ).

Ik vrees dat ik mij voorlopig zal moeten "beredderen" met mijn huidige apparatuur en wachten tot wanneer ik ben overgeschakeld op FF om de triggers bij te bestellen.
    Misschien kan ik uitkijken om voorlopig ergens een 2e hands SB 400/600 op de kop te tikken en nog wat verder bricoleren met CLS
    http://www.dso74photography.net/

Comment

Re: vraag omtrent Yongnuo Advanced Manual Flash YN-560 (Manuele Strobist flitser)

Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
      Net wanneer ik overtuigd was, dankzij jullie feedback, om de bestelling te plaatsen, merkte ik op dat zowel de triggers ( RF602 ) als de flitsen ( YN 460II ) niet alleen merk- maar ook type-afhankelijk zijn van camera.
      neen... de triggers zijn alleen MERK afhankelijk, namelijk de zenders zijn geoptimaliseerd om het wake up signaal voor de flits te ontvangen van de camera... ze zijn niet type afhankelijk. Echter bij de setjes zit een kabeltje in functie van je camera als je die remote wilt aansturen. Dat kabeltje kan je makkelijk later apart bij kopen... Niets let je om vandaag twee setjes te kopen, ééntje voor D90 en ééntje voor D700 en dan heb je beide kabeltjes en daardoor twee zenders en twee ontvangers, een extra zender is altijd aangeraden, als backup of om je camera remote aan te sturen...

voor nikon een nikon versie en voor canon een canon versie... de ontvangers zijn gelijk.
      dus als je zou switchen van merk, dan is dit wel relevant...

de flitsers (YN460 II) zijn NIET merk of type afhankelijk, vermits je ze niet op een camera gebruikt, doch op een ontvanger... ze zijn erg eenvoudig, geen TTL, enkel manueel en slave... maar doen dat zeer goed en makkelijk.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Iemand enig idee waar je een CR2 batterij kunt halen? liefst belgie? of zijn er al batterij mods ofzo?

ik ben eigenlijk zeeeeer tevreden over mijn RF602's. Die dingen zijn echt goed ze laten me toe shots te maken die ik anders nooit had kunnen maken. Fantastische dingen.

Enkel dit:

daar ben ik niet tevreden van werkt eigenlijk simpelweg niet...verder geen klachten

foto4easy is waar ik winkel redelijk snelle service
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
          Iemand enig idee waar je een CR2 batterij kunt halen? liefst belgie? of zijn er al batterij mods ofzo?

Overal waar ze batterijen verkopen (zelfs in de Colruyt)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht

Enkel dit:

daar ben ik niet tevreden van werkt eigenlijk simpelweg niet...verder geen klachten

foto4easy is waar ik winkel redelijk snelle service
            Heb net ook voor de eerste keer zo'n ding proberen te gebruiken om een softbox met een zelfgemaakte speedlight-houder op een lichtstand te monteren... Vergeet het maar. Blijft van geen kanten vast zitten...
            www.benbammens.be

Comment

Enkel dit:

Heb al veel gekocht via e-bay en in 99% van de aankopen was ik tevreden over verhouding prijs/kwaliteit ... die 1% betreft ook bij mij deze swivel-flash. Deze is imho geen eurocent waard (slechte kwaliteit). Voor alle duidelijkheid: ontevredenheid betreft product en niet verkoper, die niet dezelfde was als in link.
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                Heb al veel gekocht via e-bay en in 99% van de aankopen was ik tevreden over verhouding prijs/kwaliteit ... die 1% betreft ook bij mij deze swivel-flash. Deze is imho geen eurocent waard (slechte kwaliteit). Voor alle duidelijkheid: ontevredenheid betreft product en niet verkoper, die niet dezelfde was als in link.
                oei... ik snap jullie problemen niet... heb er 4 in gebruik! je moet er natuurlijk geen te zware dingen aan hangen, maar voor een parapluutje en een flits werken ze toch goed in mijn geval!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  oei... ik snap jullie problemen niet... heb er 4 in gebruik! je moet er natuurlijk geen te zware dingen aan hangen, maar voor een parapluutje en een flits werken ze toch goed in mijn geval!
                  Ja, als je het gewicht beperkt zal het inderdaad wel werken. Maar met een 60*90 softbox en een flits eraan lukt het niet

Nu op zoek naar een andere houder. Deze keer zonder balhoofd.
                  www.benbammens.be

Comment

Kan natuurlijk dat ik een "maandagexemplaar" toegezonden kreeg ... maar in ieder geval was het vijsje dat de paraplu moet vastzetten na 2h al onbruikbaar. En ik kan U verzekeren dat ik er geen ongeoorloofde druk op heb uitgeoefend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
                      Ja, als je het gewicht beperkt zal het inderdaad wel werken. Maar met een 60*90 softbox en een flits eraan lukt het niet

Nu op zoek naar een andere houder. Deze keer zonder balhoofd.
                      probeer de lp633 es!! rocksolid!!! ik moet geen andere hebben
                      klikkie
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        klikkie
                        Ik heb deze ook... en ik kan alleen maar dit bevestigen!

Comment

klikkie
                          Heb beide ... zou volgende keer zeker enkel LP633 kopen !

Comment

ok guys, heb de sticky aangepast naar jullie bevindingen...

Comment

d_oracle ... heb dankzij jouw advies al heel wat goeie strobistenmateriaal kunnen kopen. Eeen beetje feedback was het minste dat we konden geven

Comment

OK, ik heb dan toch nog een nut gevonden voor die bracket met balhoofd. Met een klem uit de gamma, een bout en wat moeren een "speedlight-clamp" gemaakt daarnet

Last edited by benbammens; 15 januari 2011, 21:19.
                                www.benbammens.be

Comment

Working...
                                X