Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Start thuis studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Start thuis studio

    Elinchrom is Top!

    Ook de instapper D-Licht ga je je niet beklagen. Maar de softbox die bij de set zit is een beetje mager.

    Bekijk ook eens een setje van ELFO. Robuust, maar wat lomp gebouwd. De Elfo softboxen zijn onderschat. De lichtkwaliteit is echt super.

    Eventueel een D-Licht met een ELFO softbox.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #17
      Re: Start thuis studio

      Ik ben zelf aan het kijken voor een startersset maar alles is helaas toch niet zo duidelijk.

      Wat verschilt de bovengenoemde bowensset met deze:


      En klopt het dat je Jimbei modifiers kunt aansluiten op bowens lampen?
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • #18
        Re: Start thuis studio

        De Konijn Kit: http://www.bowens.co.uk/content/pages/kitc500500.html

        De 4717 kit: http://www.bowens.co.uk/content/pages/kit400.html

        De 4717 kit heeft 100WS minder vermogen per kop en je kan de instellamp en de flitslamp niet onafhankelijk van mekaar regelen.

        De 4717 is een echte instapper, maar dan ga je van bv een D-lights kit meer plezier beleven.

        Of Jinbei op bowens past,, geen idee. Ga eens naar een vakhandelaar.

        Overigens, net als bij een camera merk, is de gegeven info op een forum zeer subjectief. Het vooral belangrijk dat je je goed voelt bij de kit. Dat je er graag mee werkt. Uiteindelijk zal een goed fotograaf met bijne elk materiaal een mooi resultaat neerzetten. Huur eens wat Bowens / Elinchrom etc... lampen of studio en ervaar wat het best bij je past.

        Ikzelf heb met Elinchrim en Bowens gewerkt. Momenteel verkies ik Elinchrom omdat ze razensnel laden, makkelijk in te stellen zijn, mooie lichtkwaliteit en veel erg goede modifiers hebben. Minpunt: de Elinchrom vatting. De Bowens vatting lijkt robuuster en is handiger (persoonlijk), maar ik vind de lampen niet prettig om in te stellen (Al is dat mogelijk met de nieuwe R en Pro reeks opgelost) en het licht vind ik minder mooi (ook weer persoonlijk).
        Last edited by kpas; 29 december 2010, 06:57.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #19
          Re: Start thuis studio

          Bedankt voor je info.. Ik ben ondertussen al een heel ander pad aan het bewandelen. Ik heb uit verschillende hoeken veel goeds gehoord over Jinbei. Deze zijn veel betaalbaarder, degelijk, hebben ventillatie en de modifiers kosten ook veel minder.. Ook zouden ze idd dezelfde vatting hebben als bowens en zouden de statieven ook van een goede kwaliteit zijn.

          Zie bv: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...watt-m-ii.html
          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

          Comment

          Working...
          X