Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag RF-602 dipswitch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vraag RF-602 dipswitch

    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
    ....Je kan de switchen wèl verschuiven door flink te drukken doorheen de folie met een stylopunt of ander puntig voorwerp.
    Over de eigenlijke werking verder niets dan lof. Je krijgt kwaliteit voor je geld.

    Probeer vooral niet zoals ik het plaatje los te wrikken met een schroevendraaier.

    Zo hebben we allen weeral iets bijgeleerd.

    Slu !

    Tjerri
    Ik heb beroepshalve al veel toestellen met dip-switchen in gebruik genomen en dan spreek ik niet over flash triggers maar over industriële elektronische apparaten die op bus-systemen werken.
    Klinkt misschien wat off-topic maar zulke apparatuur hebben een adres nodig om zich op de 'bus' te identificeren.
    Er zijn al verschillende uitvoeringen door mijn handen geweest. Zonder folie, met dunne folie, dikke folie, met schuifbaar afdekplaatje,.....en ga zo maar door.

    Één ding is wel duidelijk en dat is dat die afscherming dient om de gevoelige schakelaartjes van stof en vuil te vrijwaren of om ongewild schakelen te voorkomen.

    Je mag van mij de folie verwijderen maar ik zou toch aanraden om het er gewoon op te laten zitten en een balpen te gebruiken.

    Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

    Comment


    • #17
      Re: Vraag RF-602 dipswitch

      Ik heb mijn setje ook deze week ontvangen.Zijn geleverd in kartonnen doosjes!
      Het lijkt mij inderdaad verstandig om de bescherming te laten zitten.
      De switchkes kunnen door de bescherming heen verzet worden met een tandenstokertje vb of balpen.
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #18
        Re: Vraag RF-602 dipswitch

        Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
        Goed door duwen tot je een klik voelt/hoort.
        Het gaat nogal stroef maar het gaat (bij mij toch tenminste)
        Ik dacht eerst zelfs dat het niet paste.
        Lang leve BD. Ik voelde me al een oen. Gelukkig een sterke man in huis.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Vraag RF-602 dipswitch

          Die van mij gingen er gewoon af met een klein breekmeisje aan een hoekje eronder, pincet, en eraf, dipje verzet en folietje gewoon terug opgekleefd,en ze zijn ook van begin 2010.want van doordrukken kreeg ik schrik om het te scheuren,mvg guido
          https://ggpics.be/

          Comment

          Working...
          X