Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen Vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flitsen Vogelfotografie

    Inderdaad bij ijsvogels zou ik het ook niet dadelijk uitproberen. Ook bij roofvogels zou ik het nooit proberen omdat ik quasie zeker ben dat je hen er wel mee opschrikt!

    Ik heb het tot op heden met de volgende soorten uitgeprobeerd zonder enige vorm van verstoring op te merken:
    pimpelmezen, koolmezen, merelsd, grote bonte specht, groenvinken en op de pestvogels; deze laatsten zijn sowieso vrij ongevoelig voor verstoring. Ze naderen een groep van 30 fotografen (zonder schuilhut) tot op circa 3 meter.

    Ik denk ook wel dat het gebruik van een grote softbox misschien als minder storend door de vogels ervaren wordt omdat het licht veel zachter is dan een 'naakte' flash.

    En bij heel de natuurfotografie is inderdaad een gouden regel als je twijfelt doe het dan a.u.b. niet....
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

    Comment


    • #17
      Re: Flitsen Vogelfotografie

      voor diegene met interese heb ik een handige site gevonden met veel uitleg

      gewoon even naar hoofdstuk 7 gaan , gaat voledig over flitsen bij vogelfotografie

      Comment


      • #18
        Re: Flitsen Vogelfotografie

        Heb ook eens geprobeerd om vogeltjes met stobist flits te fotograferen. Had twee vrij hoge statieven met flitsen naast een boom opgesteld in de hoop dat enkele beestjes op de door mij beoogde tak zouden willen neerstrijken. Een roodborstje vond het evenwel leuker om op een flits te gaan zitten. Even later stak een onverwachte windvlaag op die mijn statief omver blies en dat viel dan ook nog eens tegen mijn tweede statief dat ook tegen de vlakte ging. Door de klap vlogen de dekseltjes van de ontvangers open en de batterijtjes er uit. Vond die niet allemaal terug. Zal toch een beter systeem moeten vinden.

        Comment

        Working...
        X