Ik DACHT dat ik dit deze vanmorgen al gepost had maar zal verkeerde knop hebben ingedrukt of te weinig geduld hebben gehad...
Ik heb gisteren voor het eerst mijn flits even gestest en was teleurgesteld met het resultaat. Deze morgen de boel in huis eens opgesteld en ik kwam tot een eigenaardige conclussie:
Mode : TTL & TTL/BL
• Op F4 krijg worden heel lange sluiterstanden berekend en krijg ik platte, doffe overbelichte foto's.
• Op 1/200 krijs ik ongeveer F4 en zijn de foto's veel beter.
Ik snap de logica niet? De settings zouden in beide gevallen toch bijna identiek moeten zijn, het omgevingslicht was constant en alle andere instellingen waren identiek.
ISO200. Geen enkele compensatie en WB op flits.
MOET ik dan steeds op sluitertijdvoorkeuze trekken?
Ik dacht toch dat het ook anders kon?
Wat doe ik verkeerd?
Grtz en bedankt.
Ik heb gisteren voor het eerst mijn flits even gestest en was teleurgesteld met het resultaat. Deze morgen de boel in huis eens opgesteld en ik kwam tot een eigenaardige conclussie:
Mode : TTL & TTL/BL
• Op F4 krijg worden heel lange sluiterstanden berekend en krijg ik platte, doffe overbelichte foto's.
• Op 1/200 krijs ik ongeveer F4 en zijn de foto's veel beter.
Ik snap de logica niet? De settings zouden in beide gevallen toch bijna identiek moeten zijn, het omgevingslicht was constant en alle andere instellingen waren identiek.
ISO200. Geen enkele compensatie en WB op flits.
MOET ik dan steeds op sluitertijdvoorkeuze trekken?
Ik dacht toch dat het ook anders kon?
Wat doe ik verkeerd?
Grtz en bedankt.
Comment