Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom D-Lite (dringend)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

    Ziet er goed uit! Werk zelf ook met twee D-lite's van de tweede generatie. Als frontlicht gebruik ik de elinchrom BX500 Ri welke ik trigger met een skyport transmitter speed, de D-lites worden via de sensor getriggerd en dienen als backgroundverlichting.

    Leg dit eens uit van die ikea bekers. Doe je dit over de D-lites?
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

    Comment


    • #17
      Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

      Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
      Ziet er goed uit! Werk zelf ook met twee D-lite's van de tweede generatie. Als frontlicht gebruik ik de elinchrom BX500 Ri welke ik trigger met een skyport transmitter speed, de D-lites worden via de sensor getriggerd en dienen als backgroundverlichting.

      Leg dit eens uit van die ikea bekers. Doe je dit over de D-lites?
      Sorry als het onduidelijk overkwam, maar voor de achtergrond gebruikte ik een Nikon SB900 met een kartonnen snoot waarin ik dan een gekleurde plastiek ikeabeker stak...
      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Ik vind het boek van Michael Freeman Licht & belichting wel een mooi naslagwerk. ISBN 978-90-5764-921-9. Verder snap ik niet dat je van een 400 Watt naar een 200 watt wilt gaan? Wees blij met het extra vermogen, je zult het nodig hebben als je full body wilt fotograferen. Misschien een andere softbox of paraplu omdat de softboxen van deze set zeer klein zijn.
        Groeten Michael
        Ja, gewoon omdat de ruimte waarin ik moet werken vrij klein is en de D700 beter is op iso 200 dan op 100. Maar toch besloten om de set te houden en er achteraf een betere softbox voor te kopen. Heb reeds enkele paraplu's van 8mm maar Elinchrome gebruikt 7mm...
        Heb eens gekeken naar softboxen van chimera maar véél te duur... Zijn er andere, lees goedkopere, mogelijkheden die ook goed zijn? En tot welke grootte kan ik gaan op dit setje?
        Had eventueel aan deze gedacht, maar nog duur genoeg...
        Zijn er grote verschillen in het eindresultaat tussen €+softboxen en €-softboxen?
        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

          Kijk es naar wallimex, heb er zelf geen, maar zie deze hier toch regelmatig aangeprezen worden.
          nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            Kijk es naar wallimex, heb er zelf geen, maar zie deze hier toch regelmatig aangeprezen worden.
            Inderdaad stukken goedkoper KLIK
            Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Zijn die goed of is het brol voor dat geld?
            En dan... Welke kiezen? vierkant, octa, met grid...waar zijn we aan begonnen
            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

              Ik heb ook een octagon van 140 cm maar niet van Walimex maar van een ander B-merk. Ik denk dat je al ver geraakt met die octagon van 140 cm. Groter is beter maar de koppen zijn niet super stevig in vergelijkking tot bijvoorbeeld de BX500 Ri , dus zou ik er ook niet te veel gewicht op zetten. Ik zou in ieder geval als je een octagon neemt een steviger statief aanschaffen dan de meegeleverde (ook hier kan walimex goede alternatieven bieden; ik heb zelf een Walimex Pro Stand Air 290cm en deze is vergelijkbaar van kwaliteit met mijn ander manfrotto studiostatief).

              Een octagon geeft een rond licht in de ogen (natuurlijker, want de zon is ook rond) ipv een rechthoekig/vierkant licht van de meeste andere softboxen.
              Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

              Comment


              • #22
                Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

                Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
                Ik heb ook een octagon van 140 cm maar niet van Walimex maar van een ander B-merk. Ik denk dat je al ver geraakt met die octagon van 140 cm. Groter is beter maar de koppen zijn niet super stevig in vergelijkking tot bijvoorbeeld de BX500 Ri , dus zou ik er ook niet te veel gewicht op zetten. Ik zou in ieder geval als je een octagon neemt een steviger statief aanschaffen dan de meegeleverde (ook hier kan walimex goede alternatieven bieden; ik heb zelf een Walimex Pro Stand Air 290cm en deze is vergelijkbaar van kwaliteit met mijn ander manfrotto studiostatief).

                Een octagon geeft een rond licht in de ogen (natuurlijker, want de zon is ook rond) ipv een rechthoekig/vierkant licht van de meeste andere softboxen.
                Bedankt voor de tip! Naar 't schijnt zijn die goedkope softboxen niet altijd slecht. Klik
                In de avondschool hebben we ook een zeer grote octa, geeft inderdaad prachtig licht...
                Walimex verkoopt ook versies met een grid. Is dit een aanrader, kan je die dan verwijderen indien je wil?
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

                  Effe zeer laat.
                  Maar wa is't geworden?
                  En tevreden.
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    Effe zeer laat.
                    Maar wa is't geworden?
                    En tevreden.
                    Is walimex geworden en tevreden, voelt stevig en degelijk aan. Natuurlijk zal een softbox van x keer de prijs steviger zijn maar voor mij zeker voldoende.
                    De foto's in dit topic zijn er mee gemaakt klik en op deze foto zie je hem in actie klik

                    Groeten Bob
                    Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Elinchrom D-Lite (dringend)

                      Ik heb net een octa van 140cm en een striplight van 40x180cm besteld om te gebruiken met de BXRi500 van mijn schoonbroer, dus ik hoop dat deze ook een goede indruk achterlaten, ze zijn in elk geval een stuk goedkoper van zo'n deep octa van Elinchrom zelf
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment

                      Working...
                      X