Op veel fora lees ik ellende over triggers die niet goed functioneren. Ik zelf heb de laaste jaren een aantal versleten en was nooit echt tevreden. Mijn laatste merk was een setje Yongnuo CTR301 triggers. Ik heb deze triggers nog een keer aangepast met een extra antenne en een massa draad modificatie, maar ook na deze aanpassingen bleef ik met mis-flitsen zitten. Op een gegeven moment kwam ik op een site de triggers van Phottix tegen, de Phottix Altas. Deze lijkt veel op de Pocketwizard plus II maar is een stukje goedkoper (en dat vind ik, als zuinige Hollander natuurlijk niet erg) Ik heb een set van drie stuks aangeschaft met een extra remote kabel. Ik heb de triggers nu getest en moet zeggen dat ze me goed bevallen. Buiten halen ze makkelijk 100 meter en op mijn werk heb ik de trigger in de kelder uitgetest (veel beton, bedrading en andere storende elementen) en haalde makkelijk de 50 meter.
Ik heb een test gescheven op mijn website (waar binnekort ook een test komt te staan van de strobist flitser Lumopro LP160) Lees hier de test
In Nederland wordt deze trigger al voor onder de €80,- aangeboden.
Ik heb een test gescheven op mijn website (waar binnekort ook een test komt te staan van de strobist flitser Lumopro LP160) Lees hier de test
In Nederland wordt deze trigger al voor onder de €80,- aangeboden.
Comment